Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí
15.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma, která stojí za jedním z největších skandálů na poli bezpečnosti aut, má na svědomí i konstrukci problematických zadních pásů některých vozů koncernu VW.
Před několika málo dny finský magazín Tekniikan Maailma shodou náhod přišel na velký problém, který se týká některých modelů koncernu VW. Při testu Seatu Arona zjistil, že když je španělské SUV osazeno pěti lidmi a řidič musí provést ostrý úhybný manévr, může dojít k nechtěnému odepnutí levého zadního bezpečnostního pásu. Jeho západka je totiž usazena o trochu níže, než je tomu u středového, který tak v podstatě funguje jako spouštěč veškerých problémů.
Magazín uvedl, že během ostatních testů nebyla závada odhalena, neboť zadní lavice nebyla osazena třemi pasažéry - pokud není pás prostředního cestujícího zapnut, k potížím dojít nemůže. Záhy se začalo mluvit, s jakými dalšími vozy je toto riziko spojeno - Tekniikan Maailma hovořil o Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo, neboť jde o koncernové vozy postavené na stejném základu, tedy na platformě MQB A0, a disponují stejnou koncepcí bezpečnostních pásů. A teď už také víme, kolik dotčených vozů se již pohybuje na silnicích.
Obě značky již minulý týden konstatovaly, že jsou problému vědomy a pracují na jeho řešení. Zároveň majitelům radí, aby do doby, než budou inkriminované vozy opraveny, raději vzadu nevozili tři pasažéry. Nyní tu máme dodatečné prohlášení, dle kterého je problém spojen s Ibizou modelových roků 2017 a 2018, Aronou modelového roku 2018 a Polem 2018. Do servisů tak míří 219 tisíc exemplářů Pola a 191 tisíc Seatů. Zasaženo je tedy celkem 410 tisíc vozů, což není vůbec málo. Všichni majitelé přitom budou obesláni dopisem.
Zajímavé je, že do servisů nemusí majitelé Volkswagenu T-Roc, ačkoliv i ten užívá stejných základů, dodavatel zadních pásů je ale jiný. Ještě pikantnější je, že podle Tekniikan Maailma je dodavatelem pásů pro zasažené vozy firma Takata - ta firma, která má na svědomí největší svolávací akci v dějinách automobilismu kvůli vadným airbagům.
„Důvodem, proč dochází k nechtěnému rozepnutí pásů vyrobených firmou Takata, je kombinace rozložení západek a příliš citlivých uvolňovacích tlačítek,“ uvádí magazín. Japonská firma tak má na kontě další skandál, který navíc zasáhl i její dosud „čisté“ divize. Zmíněná bilance by na každý pád měla být konečná, další modely koncernu VW by problematické komponenty používat neměly.
Za problémy Volkswagenu Polo, Seatu Ibiza a Arona se zadními bezpečnostními pásy má stát firma Takata. Japonská firma tak má na krku další skandál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva