Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen zničil více jak 100 tisíc pojízdných aut ve jménu ochrany přírody
4.8.2019 | Petr Miler
Žijeme opravdu v podivné dobře, pokud je ten nejneekologičtější možný krok, tedy likvidace plně funkčních věcí, předkládán veřejnosti jako vrcholně ekologický.
Před pár měsíci jsme psali o tom, že VW i čtyři roky po Dieselgate skladuje statisíce vykoupených aut s motory TDI, ledy se ale od té doby pohnuly. Německému magazínu Wirtschaftswoche se podařilo dostat k materiálům koncernu Volkswagen, kterými informuje americké úřady o dalším osudu vykoupených vozů a pro rozumného člověka to budou dost strastiplná zjištění.
Automobilka jednak potvrdila, že ze zhruba 400 tisíc vykoupených vozů jich 261 tisíc byla schopna upravit tak, aby mohla být prostřednictvím dealerů značky opře nabídnuta na trhu jako ojetá. To je pozitivní, jakkoli většina z těchto vozů je stále skladována na některých z desítek míst, které si kvůli tomu firma kdysi pronajala. O osudu necelých 40 tisíc vozů zatím nebylo rozhodnuto, zbylých 102 tisíc aut ale stihlo to nejhorší - byla sešrotována.
Volkswagen připouští, že šlo o pojízdná auta, vzhledem k použitým typům motoru a nebo jejich stavu, stáří či kilometráži nebylo možné a nebo ekonomicky únosné vrátit je zpět do provozu. A protože jejich další skladování stojí peníze, americké úřady v rámci dohody s automobilkou zakázaly jejich export či prodej klíčových dílů z nich, nezbylo než je prostě a jednoduše zničit.
Není to tedy německá iniciativa, automobilka neměla na výběr - skladovat auta, která jsou nepoužitelná jako celek ani jako díly, nemá žádný smysl. Problém je třeba hledat v údajně ekologických snahách amerických úřadů, které jsou ve výsledku pravým opakem. Dá se snadno chápat, že zakázaly jejich další prodej v USA a dalo by se pochopit, pokud by totéž udělaly evropské autority. Ale proč zakazovat jejich prodej třeba v Africe, Jižní Americe či Asii?
Na těchto místech jezdí řada starších aut s mnohem méně ekologickým provozem, než jsou Volkswageny s podvodnými TDI z tohoto milénia. Kdyby se i tyto vozy - i bez úprav - prodaly tam a nahradily starší modely ještě s mnohonásobně vyššími emisemi, světu by to jen prospělo. Takto zůstanou ještě horší auta v provozu a současně bude 102 tisíc ekologičtějších zničeno při procesu, který podle ekologů jen sám způsobil kolem asi půl milion tun emisí CO2, které by jinak nemusely vzniknout. Dává to nějaký smysl? Tady je vidět, o co jde úřadům především - o lepší svět jistě ne.






Satelitní záběry LiveEO ukazují, jak se plnilo a zase vyprázdňovalo proslulé parkoviště u stadionu Pontiac Silverdome. Dnes už u něj není žádný Volkswagen nebo Audi, ne všechny zmizelé vozy ale čeká návrat do provozu - část jich byla zničena



















Nejvíce aut dnes VW skladuje u pohřebiště starých letadel v kalifornské poušti. Toto jsou jen pár měsíců staré záběry - dnes tam bude aut znovu méně, ani v tomto případě ale všechny nečekal hezký konec
Zdroj: Wirtschaftswoche poprvé a podruhé
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
