Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volva si prý budou „sama” tankovat palivo, návštěvy benzinek se stanou minulostí
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie vychází z možností chytrých telefonů, které by informovaly dodavatele paliva o prázdné nádrži. Je tu však několik komplikací.
Švédská automobilka si v loňském roce v rámci prodejů nových aut oproti předcházejícím obdobím výrazně polepšila. Díky nové generaci modelu XC90 se pak na vlně úspěchu veze i nadále, dá se tedy očekávat, že o novém rekordu budeme referovat také během příštího ledna. Aby ovšem zájem zákazníků neopadl, sází Volvo vývoj nových výbavových prvků. Ty se obvykle pojí s tradiční bezpečností, jak nám naznačily třeba speciální helmy pro cyklisty, které by měly zabránit nehodám.
Mimo to chce ovšem značka maximálně využít technologie chytrých telefonů, zvláště při komunikaci mezi automobilem a jeho majitelem, respektive jeho potřebami. Novinkou v tomto směru je podle britského listu Daily Mail systém „samotankování“. Pod daným pojmem si ale rozhodně nepředstavujte scénu z letectví, kdy před vaši stíhačku dorazí tankovací letoun s vlající hadicí. Vše je na jednu stranu mnohem jednodušší.
Celé řešení bude vycházet ze senzorů, které dají řídicí jednotce automobilu vědět, že hladina paliva povážlivě klesla. V tu chvíli dochází k propojení s mobilem a odeslání textové zprávy dodavateli pohonných hmot. Ten bude mít k dispozici jednorázový kód, s jehož pomocí otevře nádrž a palivo dotankuje, aniž by majitel vozu v tu chvíli musel být poblíž, což zní jako zajímavá inovace.
Nebyli bychom to ovšem my, kdybychom tu neměli nějaké to „ale“. Již z výše zmíněného textu je totiž jasně patrné, že svůj vůz jednoduše musíte někde odstavit. Z prozatímních informací přitom vychází najevo, že majitelé testovacích prototypů raději volili speciálně vyhrazené prostranství, než aby dodavateli paliva umožnili přístup do svých domovů, respektive na svůj pozemek.
Pokud by se tedy technologie měla masověji rozšířit, bylo by třeba kupříkladu u obchodních center vyčlenit nemalý prostor právě pro vozy, jež by byly tímto způsobem dotankovány. Vše by logicky muselo podléhat přísným bezpečnostním předpisům, neboť by se jednalo o manipulaci s hořlavými látkami na veřejném prostranství. Zmenšeny by pak musely být i samotné cisterny, aby se vůbec na taková místa dostaly.
Slovy sboru Divadla Járy Cimrmana tedy můžeme říci, že „nápad je to jistě dobrý. Provedení ale už tak dobré není“. Je ovšem možné, že myšlenky se chytnou třeba majitelé myček, které již v řadě obchodních center najdeme. Ti by snadno mohli mezi nabízené služby zařadit i dotankování, ačkoliv také v tomto případě bude třeba zásadní přestavba prostor kvůli manipulaci s PHM.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, kam se daná idea posune a zda vůbec. Není to ovšem jediná inovace, kterou se Volvo aktuálně zabývá. Mezi ty další patří třeba autonomní řízení, které podle šéfa značky Hakana Samuelssona již letectví připomínat bude. Řidič totiž bude třeba jen ke složitějším operacím typu vzletu a přistání. Ve zbývajících „nudných“ pasážích ale již přijde ke slovu elektronika.






Technologie „samotankování“ sice vychází tak trochu z principu dobíjecích stanic hybridů a elektromobilů, vyžádala by si však daleko větší opatření kvůli manipulaci s hořlavými kapalinami
Zdroj: Daily Mail
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 38 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva