Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vrcholná Tesla nečekaně prohrála sprint, pokořil ji benzinový vůz s nižším výkonem
29.12.2019 | Petr Miler
Elektrická auta, zejména pak Tesly, jsme si zvykli vnímat jako samozřejmé vítěze sprintů. A když už je někdo měl porazit, muselo to být citelně silnější auto se spalovacím motorem. V tomto případě ale vrcholný Model 3 prohrál s Audi RS5 Sportback.
Nástup turbomotorů v poslední dekádě přepsal měřítka vnímání dynamiky, neboť mnohem plošší křivky výkonu znamenají citelně vyšší výslednou dynamiku i při nižším výkonovém maximu. Rázem se tak může stát, že moderní auto s dvoulitrovým turbem porazí starší model s atmosférickou V8. Sotva jsme si na to ale stačili zvyknout, přichází další změna.
Ještě do jiných sfér posouvá situaci příchod elektrických aut, která mohou disponovat výkonem blízkým maximum téměř neustále a bez jakéhokoli zaváhání. Najednou tedy více jak dvoutunové Tesly Model S s ne zase tak ohromujícím maximem výkonu začaly trápit i nejlepší supersporty, alespoň v krátkých sprintech na 400 metrů. Ve vyšších rychlostech už nemají šanci, zrovna to ale mnoho lidí nezajímá.
Po Modelu S přišel Model 3, který ve verzi Performance též nastavuje laťku dynamiky hodně vysoko. Má až 490 koní, pohon všech kol a hmotnost ještě snesitelných 1 847 kg. Rázem i ten začal vyhrávat naprostou většinu krátkých sprintů a byl také jasným favoritem klání carwow, ve kterém nastoupil proti Audi RS5 Sportback a Mercedesu-AMG GLC 63 S. Jsou to auta z trochu jiného vrhu, ale jak podotýká Mat Watson z carwow, ve všech případech jde o výkonné a praktické vozy, neboť RS5 Sportback je liftback, tedy taková hodně rychlá Octavie, s nadsázkou řečeno.
Model 3 tady neměl mít konkurenci, neboť má až 490 koní, navíc elektrických, k tomu pohon všech kol, žádné řazení a zmíněných 1 847 kg. Audi RS5 je se 450 koňmi z 2,9litrového biturba slabší, pohon všech kol má tedy též, ale má také 8stupňový automat a s 1 720 kg není výrazně lehčí. GLC od AMG je s 510 koňmi s 4,0 V8 biturbo nejsilnější, pohon 4x4 má rovněž, ale s 2 025 kg je také nejtěžší a aerodynamika mu ve vyšších rychlostech jistě nepomůže.
Je tedy překvapením, že Model 3 nevyhrál, pětidvéřová RS5 s ním držela krok od startu do cíle a na konci měla postupně stále více navrch. Výsledný čas 11,9 sekundy je u obou aut stejný, Mercedes s 12,4 sekundy si ostudu jistě nepřipsal, ale prostě nestačil. Vítězství v pružném zrychlení Mat přisoudil Tesle, je ale otázkou, zda je to fér - Model 3 s elektrickým pohonem a bez řazení převodů rychle „cukne” vpřed, pak ale začne ztrácet a ve vysokých rychlostech je jasně pokořen. Na brzdění pak opět vítězí Audi následované Teslou a Mercedesem.
Nečekané vítězství pro „starý svět”, navíc je třeba dodat, že motor 2,9 V6 biturbo lze celkem snadno upravovat na vyšší výkon (100 koní mu přibude jako nic), něco takového pro elektromobily zatím nikdo nenabízí. Sama Tesla ovšem prý chystá mód Ludicrous také pro Model 3, to by mohlo kartu obrátit. I do roku 2020 se tedy zjevně můžeme těšit na další zajímavá klání podobného ražení.









Klání Tesly Model 3 Perfomance, Audi RS5 Sportback a Mercedesu-AMG GLC 63 S mělo být jasnou kořistí Tesly, ale nestalo se jí













Při akceleraci i deceleraci zvítězilo Audi, v případě pružnosti je otázkou, v jaké fázi určíte vítěze - v první chvíli je to Tesla, později oba benzinové modely v čele opět s Audi
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
