Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dál šetří, jak to jen jde. V Německu propustí přes čtvrtinu zaměstnanců
18.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka dosáhla překvapivého kompromisu s odbory. Značku tak opustí 30 tisíc lidí, jiných devět tisíc ale VW pro změnu nabere.
Německý koncern pokračuje v opravdu razantním utahování opasků. Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme další krok, jenž možná až překvapivě souvisí s pracovní silou. Odbory VW totiž souhlasily s propuštěním 30 000 zaměstnanců, což představuje více než čtvrtinu ze 114 000 lidí pracujících pro Volkswagen v Německu. Kromě toho dojde k redukcím pracovních sil v Severní Americe, Brazílii a Argentině, v těchto ohledech ale podrobnosti prozatím chybí.
V případě Německa ovšem můžeme o celé záležitosti poinformovat mnohem obšírněji. Odbory totiž souhlasily s aktuálním propouštěním hned z několika důvodů, kdy ten první se týká navyšování zisku Volkswagenu. Po odchodu lidí, které by jinak automobilka musela držet zcela zbytečně, má totiž být ročně ušetřeno 3,7 miliardy Eur (cca 100,02 miliardy korun). Provozní zisk by tak do roku 2020 měl být navýšen ze stávajících 2 na 4 procenta.
Ve srovnání s Renaultem či Peugeotem a Citroënem, jenž cílí na šestiprocentní ziskovou marži, které chtějí dosáhnout v roce 2021, stále nejde o nic světoborného. Volkswagen ovšem již dříve uvedl, že 4 % jsou pouze začátkem. V příští dekádě bychom se tedy měli dočkat dalšího růstu, jenž bude souviset i s elektromobily. Ty jsou přitom dalším důvodem, proč odbory s aktuálním propouštěním souhlasily.
Volkswagen totiž souhlasil, že pro změnu vytvoří 9 000 nových pracovních míst v rámci výroby elektrických vozů. Vzniknout přitom mají převážně v Německu, neboť značka má tyto modely vyrábět v továrnách ve Zwickau a ve Wolfsburgu. Elektromotory budou pro změnu montovány v Kasselu, stejně jako v Braunschweigu. Továrna v Salzgitteru je pak určena pro výrobu a vývoj baterií.
Na tyto změny již zareagovaly akciové trhy, které poslaly hodnotu koncernu o dvě procenta nahoru. Chválu na Volkswagen pěje dokonce hedgeový fond TCI, který byl k managementu automobilky v poslední době nadmíru kritický. „Jsou to čisté úspory - tedy úspory, které nejsou vyváženy navýšením nákladů v jiné části organizace,“ říká Ben Walker z TCI. Dodává však, že „nyní je třeba vše vykonat. Mluvit je totiž snadné.“
Dle šéfa odborářů Bernda Osterloha je pak nejdůležitější, že „zachovány jsou především místa dělníků. Souhlasili jsme proto s tím, že do roku 2025 nebude nucený přebytek pracovních míst. Když vidím, co se děje v ostatních společnostech, považuji to v těchto těžkých časech za velký úspěch.“ My pak jen dodáme, že 23 tisíc zaměstnanců se dočká odstupného nebo předčasné penze. Kromě toho řada z nich pracuje jen na částečný úvazek.






Volkswagen může po dohodě s odbory propustit 30 tisíc lidí
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 5 hodinamiPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tak určitě: Audi chce v době rapidního úpadku prodejů, zisků i kvality dosáhnout rekordního odbytu. A to i tím, že omezí výběr
před 3 minutamiRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
před 2 hodinamiHonda promarnila obrovskou příležitost, její poslední novinka je další předražený nesmysl
před 4 hodinamiExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
před 5 hodinamiVW začal odhalovat další malé SUV. Nevypadá zle, pokud ale zaboduje, bude to jen na svých úkor sourozenců
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 09.05. 09:11 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan