Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dál šetří, jak to jen jde. V Německu propustí přes čtvrtinu zaměstnanců
18.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka dosáhla překvapivého kompromisu s odbory. Značku tak opustí 30 tisíc lidí, jiných devět tisíc ale VW pro změnu nabere.
Německý koncern pokračuje v opravdu razantním utahování opasků. Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme další krok, jenž možná až překvapivě souvisí s pracovní silou. Odbory VW totiž souhlasily s propuštěním 30 000 zaměstnanců, což představuje více než čtvrtinu ze 114 000 lidí pracujících pro Volkswagen v Německu. Kromě toho dojde k redukcím pracovních sil v Severní Americe, Brazílii a Argentině, v těchto ohledech ale podrobnosti prozatím chybí.
V případě Německa ovšem můžeme o celé záležitosti poinformovat mnohem obšírněji. Odbory totiž souhlasily s aktuálním propouštěním hned z několika důvodů, kdy ten první se týká navyšování zisku Volkswagenu. Po odchodu lidí, které by jinak automobilka musela držet zcela zbytečně, má totiž být ročně ušetřeno 3,7 miliardy Eur (cca 100,02 miliardy korun). Provozní zisk by tak do roku 2020 měl být navýšen ze stávajících 2 na 4 procenta.
Ve srovnání s Renaultem či Peugeotem a Citroënem, jenž cílí na šestiprocentní ziskovou marži, které chtějí dosáhnout v roce 2021, stále nejde o nic světoborného. Volkswagen ovšem již dříve uvedl, že 4 % jsou pouze začátkem. V příští dekádě bychom se tedy měli dočkat dalšího růstu, jenž bude souviset i s elektromobily. Ty jsou přitom dalším důvodem, proč odbory s aktuálním propouštěním souhlasily.
Volkswagen totiž souhlasil, že pro změnu vytvoří 9 000 nových pracovních míst v rámci výroby elektrických vozů. Vzniknout přitom mají převážně v Německu, neboť značka má tyto modely vyrábět v továrnách ve Zwickau a ve Wolfsburgu. Elektromotory budou pro změnu montovány v Kasselu, stejně jako v Braunschweigu. Továrna v Salzgitteru je pak určena pro výrobu a vývoj baterií.
Na tyto změny již zareagovaly akciové trhy, které poslaly hodnotu koncernu o dvě procenta nahoru. Chválu na Volkswagen pěje dokonce hedgeový fond TCI, který byl k managementu automobilky v poslední době nadmíru kritický. „Jsou to čisté úspory - tedy úspory, které nejsou vyváženy navýšením nákladů v jiné části organizace,“ říká Ben Walker z TCI. Dodává však, že „nyní je třeba vše vykonat. Mluvit je totiž snadné.“
Dle šéfa odborářů Bernda Osterloha je pak nejdůležitější, že „zachovány jsou především místa dělníků. Souhlasili jsme proto s tím, že do roku 2025 nebude nucený přebytek pracovních míst. Když vidím, co se děje v ostatních společnostech, považuji to v těchto těžkých časech za velký úspěch.“ My pak jen dodáme, že 23 tisíc zaměstnanců se dočká odstupného nebo předčasné penze. Kromě toho řada z nich pracuje jen na částečný úvazek.
Volkswagen může po dohodě s odbory propustit 30 tisíc lidí
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB