Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW odložil oznámení finančních výsledků i valnou hromadu, nezná dopady Dieselgate
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připustili, že vyčleněných 181,15 mld. Kč na pokrytí celého skandálu stačit nebude. Jejich účetní tak zřejmě potřebují více času na hrátky s čísly.
Kauza Dieselgate sice už chvíli není hlavním tématem automobilového světa, o rozruch se ale dokáže postarat i nyní. Naposledy jsme přitom mohli zmínit, že Volkswagen může počítat s požehnáním evropských autorit ke svolávací akci, nicméně zákazníky na Starém kontinentu neodškodní tak velkoryse jako v zámoří. Ve Spojených státech ale Němci zatím stále neví, jakým způsobem dojde k nápravě motorů TDI EA 189 a jejich majitelům zatím nabídli „pouze” finanční kompenzaci, prý právě za ono čekání.
Nejasností spojených s ekonomickým dopadem dieselového skandálu je tedy stále dost. V tomto kontextu pak asi nepřekvapí poslední krok koncernu VW - odložení publikace výroční zprávy a valné hromady. V prvním případě jsme se ohlášení finančních výsledků za loňský rok měli dočkat 10. března, toto datum je však aktuálně mimo hru. Účetní Volkswagenu si totiž nejspíše ještě chvíli budou hrát s čísly, aby co nejlépe vystihli současný stav firmy.
Prozatím bylo na pokrytí dopadů kauzy Dieselgate vyčleněno 6,7 miliardy Eur (cca 181,15 miliardy korun), podle šéfa koncernu Matthiase Müllera však bude konečný účet za podvádění vyšší. Jak velký, se zřejmě VW zatím není schopen dopočítat, proto ono zdržení. V případě provozního zisku ale již automobilka oznámila, že očekává výsledek na úrovni předchozího roku, což je jistě uklidňující, na kompletní čísla ale budeme čekt. „Jde o neobvyklý krok, ale pokud zvážíme náročnost celého problému, pak je to pochopitelné,“ uvedl Jürgen Pieper z analytické firmy Metzler Bank.
Kromě toho Pieper dodal, že Volkswagen „možná potřebuje více času kvůli auditorům, aby mohli dokončit svou práci“. Tato slova jsou nadmíru důležitá, neboť pozitivní finální zpráva by zklidnila napětí ratingových agentur, které by následně stejným způsobem ohodnotily samotný koncern. To by pro změnu vedlo k uchlácholení investorů. V opačném případě je však téměř jisté, že můžeme počítat s dalším propadem akcií VW Group. Ty od 18. září klesly zhruba o čtvrtinu a postaraly se o snížení tržní kapitalizace asi o 20 miliard Eur (540,74 mld. Kč). Na druhou stranu jsou ale dnes téměř o 20 procent výše než v době největšího poklesu.
Nové datum ohlášení finančních výsledků je prozatím neznámé, což platí rovněž o valné hromadě, která se měla konat 21. dubna. K tomuto zpoždění se přidává i holdingová společnost Porsche Automobil Holding SE, která je největším akcionářem Volkswagenu. Ta navíc již přímo dodává, že skandál možná skutečně ovlivnil loňské výsledky. Původně se přitom očekávalo, že zisk po zdanění se bude pohybovat mezi 800 miliony a 1,8 miliardou Eur (21,63 až 48,67 mld. Kč).
Prozatím jedinou jistotou tak zůstává, že výsledky interního i externího šetření původu kauzy Dieselgate by měly být oznámeny v druhé půlce dubna. V tomto ohledu přitom nedávné informace magazínu Süddeutsche Zeitung naznačovaly, že do podvodu nebyla zapletena pouze úzká skupinka techniků, ale že informace o něm dolehly dokonce až k nejvyššímu vedení. To však nezareagovalo, což nakonec vedlo k největšímu skandálu ve firemní historii.
Nový šéf koncernu VW Group Matthias Müller již připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun
Zdroje: Volkswagen, Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda