Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion
30.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úsporný model údajně neskončil kvůli nízkým prodejům, jak zní oficiální verdikt, ale kvůli spotřebě lišící se o 18 %. Zákazníci tehdy informováni nebyli.
Německá automobilka by si dozajista přála, aby kauza Dieselgate jednou provždy skončila. Nové informace však naznačují, že brzký konec není za rohem. Naopak to pro Volkswagen opětovně vypadá zase o něco hůře, neboť podle Bild am Sonntag věděly špičky vedení koncernu o vyšších emisích CO2 již před rokem. Přesto se záležitost provalila až nedávno, a to jako součást jakéhosi očistného programu. Začíná tedy být než jasné, proč VW toto zprvu nepochopitelné přiznání, s emisemi NOx nijak nesouvisejícímu, učinil - v rámci vyšetřování by podvod mohl být odhalen a poté by vše bylo jen horší.
Samozřejmě, aktuálně můžeme vycházet pouze z informací Bildu, neboť mluvčí koncernu doposud nepotvrdil, že by Němci skutečně o vyšších emisích CO2 již dávno věděli. Nedělník zároveň ani nenaznačil, od jakých zdrojů informace získal. Nicméně dodává, že jistým potvrzením výše řečeného může být stažení Volkswagenu Polo TDI BlueMotion z trhu. K tomu sice podle oficiálních pramenů došlo kvůli nízkým registracím, neoficiálně však za vším stojí o 18 procent vyšší spotřeba paliva resp. hladina produkovaného oxidu uhličitého. Tedy nikoli lišící se o 18 procent oproti realitě, ale oproti beztak manipulovaným laboratorním testům.
K tomuto kroku podle Bildu došlo s vědomím tehdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna, ovšem o vyšších emisích CO2 nebyli informování zákazníci. To je velmi vážné obvinění, které by mohlo Volkswagenu v současné situaci dále uškodit. Německá automobilka je totiž právě kvůli oxidu uhličitému vyšetřována kvůli krácení poplatků, které jsou na jejich bázi vypočítán. Pokud se tedy prokáže, že vedení koncernu o problému věděl již delší dobu a zametlo jej pod koberec, může počítat s vyšším finančním postihem a možná i trestním stíháním konkrétních osob.
Je přitom evidentní, že s nemalou penalizací Volkswagen počítá, neboť firemní úspory mají být ve výsledku výraznější, než se očekávalo. Kromě snížení každoročních investic o jednu miliardu Eur (cca 27 miliard korun) totiž dojde rovněž k jistému okleštění portfolia automobilky. Nabídka dostupných kombinací motorů a výbav bude méně pestrá a padáka dostanou některé méně prodávané varianty, což by v kombinaci s menšími bonusy manažerům firmy mělo přinést dalších 1,9 miliardy Eur (51,4 mld. Kč).
Podle Bernda Osterloha, zástupce odborů značky, snaha automobilky o vyplnění každého místečka na trhu „přináší nemalé obtíže a navyšuje náklady, zvláště v rámci logistiky. Pokud se nám je podaří snížit v této oblasti ve velké míře, nebudeme muset mluvit o redukci pracovních míst.“ Dále pak Osterloh dodává, že prvotním impulsem k tomuto kroku byli zákazníci, kteří i nadále zvažují pořízení nového modelu VW, přestože řada dieselů se kvůli kauze aktuálně nenabízí.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak si Volkswagen s novým obviněním poradí. Přičemž se dá předpokládat, že nejde o poslední problém, který se v rámci podvodů s emisemi CO2 a NOx vyskytl. Koncern tedy ještě čekají horké chvilky, přičemž my se s kauzou Dieselgate neloučíme na dlouho. Během příštích hodin by totiž Němci měli zveřejnit, jakým způsobem dojde k nápravě 1,2litrových turbodieselů z rodiny TDI EA 189...






VW Polo TDI BlueMotion mělo oficiálně skončit kvůli nízkým prodejům, neoficiálně však kvůli emisím CO2 vyšším o 18 procent
Zdroj: Bild am Sonntag přes Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejčtenější články
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
19.11.2025
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
19.11.2025
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
20.11.2025
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
