VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion

Úsporný model údajně neskončil kvůli nízkým prodejům, jak zní oficiální verdikt, ale kvůli spotřebě lišící se o 18 %. Zákazníci tehdy informováni nebyli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion

30.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Úsporný model údajně neskončil kvůli nízkým prodejům, jak zní oficiální verdikt, ale kvůli spotřebě lišící se o 18 %. Zákazníci tehdy informováni nebyli.

Německá automobilka by si dozajista přála, aby kauza Dieselgate jednou provždy skončila. Nové informace však naznačují, že brzký konec není za rohem. Naopak to pro Volkswagen opětovně vypadá zase o něco hůře, neboť podle Bild am Sonntag věděly špičky vedení koncernu o vyšších emisích CO2 již před rokem. Přesto se záležitost provalila až nedávno, a to jako součást jakéhosi očistného programu. Začíná tedy být než jasné, proč VW toto zprvu nepochopitelné přiznání, s emisemi NOx nijak nesouvisejícímu, učinil - v rámci vyšetřování by podvod mohl být odhalen a poté by vše bylo jen horší.

Samozřejmě, aktuálně můžeme vycházet pouze z informací Bildu, neboť mluvčí koncernu doposud nepotvrdil, že by Němci skutečně o vyšších emisích CO2 již dávno věděli. Nedělník zároveň ani nenaznačil, od jakých zdrojů informace získal. Nicméně dodává, že jistým potvrzením výše řečeného může být stažení Volkswagenu Polo TDI BlueMotion z trhu. K tomu sice podle oficiálních pramenů došlo kvůli nízkým registracím, neoficiálně však za vším stojí o 18 procent vyšší spotřeba paliva resp. hladina produkovaného oxidu uhličitého. Tedy nikoli lišící se o 18 procent oproti realitě, ale oproti beztak manipulovaným laboratorním testům.

K tomuto kroku podle Bildu došlo s vědomím tehdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna, ovšem o vyšších emisích CO2 nebyli informování zákazníci. To je velmi vážné obvinění, které by mohlo Volkswagenu v současné situaci dále uškodit. Německá automobilka je totiž právě kvůli oxidu uhličitému vyšetřována kvůli krácení poplatků, které jsou na jejich bázi vypočítán. Pokud se tedy prokáže, že vedení koncernu o problému věděl již delší dobu a zametlo jej pod koberec, může počítat s vyšším finančním postihem a možná i trestním stíháním konkrétních osob.

Je přitom evidentní, že s nemalou penalizací Volkswagen počítá, neboť firemní úspory mají být ve výsledku výraznější, než se očekávalo. Kromě snížení každoročních investic o jednu miliardu Eur (cca 27 miliard korun) totiž dojde rovněž k jistému okleštění portfolia automobilky. Nabídka dostupných kombinací motorů a výbav bude méně pestrá a padáka dostanou některé méně prodávané varianty, což by v kombinaci s menšími bonusy manažerům firmy mělo přinést dalších 1,9 miliardy Eur (51,4 mld. Kč).

Podle Bernda Osterloha, zástupce odborů značky, snaha automobilky o vyplnění každého místečka na trhu „přináší nemalé obtíže a navyšuje náklady, zvláště v rámci logistiky. Pokud se nám je podaří snížit v této oblasti ve velké míře, nebudeme muset mluvit o redukci pracovních míst.“ Dále pak Osterloh dodává, že prvotním impulsem k tomuto kroku byli zákazníci, kteří i nadále zvažují pořízení nového modelu VW, přestože řada dieselů se kvůli kauze aktuálně nenabízí.

Jsme tedy opravdu zvědavi, jak si Volkswagen s novým obviněním poradí. Přičemž se dá předpokládat, že nejde o poslední problém, který se v rámci podvodů s emisemi CO2 a NOx vyskytl. Koncern tedy ještě čekají horké chvilky, přičemž my se s kauzou Dieselgate neloučíme na dlouho. Během příštích hodin by totiž Němci měli zveřejnit, jakým způsobem dojde k nápravě 1,2litrových turbodieselů z rodiny TDI EA 189...


VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion - 1 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 02VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion - 2 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 03VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion - 3 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 01VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion - 4 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 05VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion - 5 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 04VW prý věděl o zfixlované spotřebě už loni, kvůli ní stáhl Polo TDI BlueMotion - 6 - VW Polo TSI BlueMotion prvni sada 06
VW Polo TDI BlueMotion mělo oficiálně skončit kvůli nízkým prodejům, neoficiálně však kvůli emisím CO2 vyšším o 18 procent

Zdroj: Bild am Sonntag přes Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.