Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW říká, že SUV už brzy nebudou „in”, až zcela vyhynou. Důvody překvapí
24.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV jsou stále nejrychleji rostoucí částí trhu a většina firem investuje právě do nich. VW není výjimkou, velkou budoucnost jim ale nevěští.
Když zmíníme, že dnešnímu trhu s auty vládnou co do dynamiky SUV a odvozené crossovery, do kolen vás to asi nedostane. Je přitom otázkou, kdy se tato situace změní. Podle analytiků se ale na jejich popularitě ještě nějaký ten rok nic nezmění, což je také důvod, proč se do tohoto segmentu ženou i značky, které by to ještě před pár léty ani nenapadlo. Koncern Volkswagen a jeho značky nejsou výjimkou, nakonec i Škoda v tomto směru topí pod kotlem. Jenže nevěří tomu, že to vydrží dlouho.
Promluvil o tom designový šéf Volkswagenu Klaus Bischoff, který do budoucnosti musí tak trochu vidět už z titulu své práce. A dle něj je VW přesvědčený, že obliba crossoverů a SUV skončí docela brzy, což bude mít spojitost se změnou pojetí automobilů jako takových.
„V současné době vidíme vzestup SUV a pád limuzín a MPV,“ uvedl Bischoff. „Našli jsme tak něco, co zodpovídá otázku, o které zákazníci ani nevěděli, že se na ni chtějí zeptat.“ Tím je přitom míněna jistá univerzálnost, kterou crossovery a SUV nabízejí. Pozitivem je tu i zvýšená jízdní pozice a s tím související pocit bezpečí, snadnější nastupování a vystupování i obvykle nemalý zavazadlový prostor. Pověstnou třešinkou na dortu je pak design, který je momentálně jednoduše v kurzu.
Bischoff ovšem dodává, že „jednoho dne SUV začnou vypadat staře a lidé na ně začnou poukazovat se slovy: 'Hele, on řídí dinosaura',“ a právě osud dinosaurů designový šéf VW „esúvéčkům” věští. „Momentálně to sice není tématem dne, ale věřím, že uvidíme řadu odlišných vozů ve chvíli, kdy bude realitou autonomní řízení na úrovni 5. Poté již vše bude mnohem patrnější.“ Tedy jinými slovy, SUV mají dojet na techniku, která umožní jízdu vozu zcela bez asistence řidiče a designérům dovolí přistupovat k navrhování vzhledu automobilů docela jinak než dnes.
Dočkat bychom se tak měli vozů, které s tradičními karoseriemi nebudou mít mnoho společného. Mnohé přitom nebudou postrádat jen volant a pedály, ale také čelní okno. Balit takové stroje do hávu SUV opravdu nedává velký smysl, zvláště když uvážíme, že tlak na stále nižší spotřebu paliva - či možná tou dobou elektrické energie - se už minulostí nestane nejspíše nikdy. A právě takovým potřebám dokáží velká a těžká SUV vyhovět ze všeho nejhůře.
Jak by taková nově pojatá auta mohla vypadat, nám právě Volkswagen ukázal vcelku nedávno na ilustracích pro patentový úřad. V daný moment se přitom zdálo, že jde jen o vize, které nemají s realitou pranic společného. Nyní to ovšem vypadá, že Němci se již připravují na konkrétní budoucnost vystavěnou přesně na výše zmíněných základech.
Zda k jejímu naplnění dojde či nikoliv, to je zatím sporné. Nicméně by nás již nepřekvapilo, kdyby se tak skutečně stalo. Koneckonců Volkswagen již počítá s prvním krokem v naplnění prognóz svého designového šéfa, a to s odhalením sériové verze konceptu I.D. Ta sice zvenčí bude odpovídat velikosti Golfu, uvnitř však nabídne prostornost Passatu. Je to sice jen malý střípek do mozaiky, nicméně pro budoucnost podstatný.
Nabídka VW dnes do značné míry stojí na modelech jako je SUV Tiguan. Dnes to tak je, do zítra se na tom nic nezmění, klidně už za 10, 15 let ale může být všechno jinak
Koncepční Volkswagen I.D. je zjevně prvním krůčkem...
...k z dnešního pohledu naprosto ulítlé budoucnosti
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024 - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lamborghini nikdo nechce. Zámožný majitel se ho 2 roky neumí zbavit, zkouší to zas
4.4.2024 - Nemoc doby: Audi se rozhodlo odpravit stále žádaný model, jeho prodeje najednou vzrostly skoro dvojnásobně
4.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha