Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen I.D. do detailu i zevnitř, je opravdu prostorný
30.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Údajně převratná ryze elektrická prvotina VW počítá s elektromotorem se 170 k. Stovku dá za 8 s a vejde se toho do něj spousta.
S elektrickým konceptem I.D. nás Volkswagen seznámil ještě před zahájením pařížského autosalonu. Dosud přitom bylo zvykem, že danou premiéru doprovázela řada dalších debutů a vášnivé bouchání šampaňského. Kauza Dieselgate ale vše změnila, přičemž podle šéfa VW Group Matthiase Müllera zůstane jako nemalý předěl zapsána v historii koncernu. „Všemi myslitelnými zdroji přitom pracujeme na tom, abychom odhalili kořeny skandálu a zároveň se jím prokousali.“
Aby Volkswagen získal zpět důvěru těch, kterým na tom z jakéhokoli důvodu sejde, zavázal se k nemalým investicím do elektromobility. Do roku 2025 by tak mělo dorazit hned 30 vozů, jenž se obejdou bez konvenčního ústrojí. Neznamená to ovšem, že by VW Group na benzinové a dieselové agregáty zanevřel. „Budoucnost patří elektřině. Nicméně klasické pohonné jednotky budou hrát klíčovou roli po přinejmenším dvě dekády,“ dodal Müller.
Volkswagen se tedy dle něj bude věnovat spalovacím motorům věnovat i nadále, my si ovšem aktuálně posvítíme blíže na jeho již zmiňovanou prvotinu I.D. Ta se zatím ukázala jen ve formě konceptu, produkční verzi ovšem máme čekat v roce 2020. Dle Volkswagenu přitom máme v jejím případě počítat s různě naladěnými elektromotory a lithium-iontovými bateriemi o různé kapacitě, a to v závislosti na potřebách zákazníků.
Koncept pak u roztáčené zadní nápravy hostí pohonnou jednotku produkující 170 koní, s nimiž má zrychlení z klidu na stovku zabrat méně než 8 sekund. Nejvyšší rychlost činí 160 km/h, zatímco dojezd byl vypočítán na 400 až 600 kilometrů. Použita byla metodika NEDC, realita tedy nejspíše bude jinde. Vše bude záviset i na velikosti baterií usazených v podlaze platformy MEB, nic konkrétního ale značka nezmínila.
Nová architektura je zároveň příslibem nemalého vnitřního prostoru, který bude na úrovni Volkswagenu Passat, přestože zvenčí se elektromobil schová za Golf. V Paříži jsme jej mohli vyzkoušet a vzhledem k délce vozu 4,1 metru je místa uvnitř vážně spousta - usazení dvou dospělých za sebe tady není problém ani náznakem. Takovému výsledku nicméně jistě napomáhá třeba konstrukce sedadel, která v produkční verzi ale nemusí být stejná.
Té prý máme zapomenout i na zadní „sebevražedné“ dveře, od roku 2025 naopak máme počítat s plnohodnotým autonomním řízením. Značka jej nazývá I.D. Pilot a dodává, že k aktivaci se postačí dotknout loga na volantu, jenž následně zmizí v palubce. Což je jedna z věcí, které fungují i v konceptu.
Kromě toho Volkswagen počítá s nahrazením klasického klíčku mobilní aplikací, jenž vám umožní nejen otevřít či zavřít dveře, ale také nastartovat. Její součástí navíc bude profil Volkswagen ID, díky kterému budete moci přenášet osobní nastavení napříč koncernovými vozy. Platí to přitom nejen o poloze sedadel, ale také třeba klimatizaci, hudebním archivu či seznamu kontaktů. Navigace pak využije head-up displeje.
Dodat lze již jen tolik, že první elektromobil Volkswagenu dostane k dispozici indukční i rychlodobíjení. Německá automobilka by přitom velmi ráda do roku 2025 prodávala každých dvanáct měsíců milion aut osazených alternativním ústrojím, což má srazit jejich cenu na přijatelnou úroveň. Jsme zvědavi, jak dlouho se Němci této vize budou držet...
Koncepční Volkswagen I.D. se ukázal naživo v Paříži...
...i na nové rozsáhlé fotogalerii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis