Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW v Americe dál „suší” 350 tisíc vykoupených TDI. Teď jich obří kvanta navezl do pouště
30.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už z loňských novinek se mohlo zdát, že patálie Volkswagenu se skladováním vykoupených TDI v USA jsou u konce. Opak je pravdou, jsou stále větší.
Kauzou Dieselgate jsme se v poslední době zabývali především v souvislosti s Evropou. Tady Volkswagen přistoupil k rozsáhlé svolávací akci, v jejímž rámci většina aut už dostala nový software. Jak ovšem tvrdí především britští motoristé, takový krok vede tak maximálně z deště pod okap, a spíše ani to. Pohonné jednotky jsou totiž po servisním zásahu žíznivější, línější a někdy se i přepínají do nouzového režimu, kdy vám umožní jet jen několikakilometrovým tempem - což třeba zrovna na dálnici není příliš bezpečné.
Nedávný případ z Austrálie přitom naznačil, že problematická oprava nebude jen lokální záležitostí, ale spíše globálním problémem. Volkswagen se k němu staví spíše rezervovaně, neboť sice připouští možné pochybení u některých případů, těch ale má být minimum. Britové ale v tomto ohledu naznačují něco jiného, neboť proti německé automobilce stojí hromadná žaloba, jenž má v této chvíli již více než 50 tisíc účastníků. A dokladuje, že potíže se týkají mnohem většího počtu aut.
Situace v Evropě tedy není pro VW příliš růžová. Jak je tomu ale v rodišti celého skandálu, tedy ve Spojených státech? Tam bylo podvodným softwarem osazeno zhruba 482 tisíc vozů, přičemž automobilka stále pokračuje v jejich stahování z veřejných silnic. Program dle dohody s úřady potrvá až do konce příštího roku, přičemž Volkswagen musí vykoupit nebo opravit alespoň 85 procent veškerého množství inkriminovaných aut.
Podle poslední aktualizace z poloviny února měla automobilka utratit přes 7,4 miliardy dolarů (cca 152 mld. Kč) za vykoupení přibližně 350 tisíc aut. To odpovídá 73 procentům z celkového množství, VW je tedy relativně blízko k dosažení cíle daného americkými autoritami. Ty ovšem dosud definitivně nepovolily návrat těchto aut na silnice, takže i když Volkswagen má v ruce schválený způsob opravy, všechna vykoupená auta má stále na krku a nemůže s nimi dělat nic rozumného.
Během loňského roku jsme vám přinesli záběry z gigantických parkovišť, která si Volkswagen pronajal napříč Spojenými státy. Tím nejznámějším se stal dnes už padlý stadion Pontiac Silverdome v Michiganu a ukázali jsme vám i další místa, VW jich ale potřebuje pořád víc, a tak sahá i po dost bizarních útočištích. Jedním z takových se stala i kalifornská poušť poblíž města Victorville, kde má stát až pěticiferný počet aut. A také obrázky z tohoto místa můžete vidět níže.
Značka přitom neplatí jen za pronájem, ale samozřejmě také za údržbu samotných vozů, neboť stále věří v jejich následný prodej. Zda na něj dojde - ať již ve Státech či mimo Ameriku - pořád není stoprocentně jisté, Volkswagen je vydán na milost a nemilost amerických úřadů. Musíme se proto začít ptát, zda se vůbec vyplatí takové množství aut uchovávat při životě. Je totiž jasné, že případná prodejní cena nebude moci být kvůli dieselovému stigmatu příliš vysoká a s každým dnem jen klesá. A jelikož americké úřady se jistě nenechají opít rohlíkem jako ty evropské, bude nákladnější i samotná oprava.
Volkswagen ale v tomto ohledu ví jistě více než my. Úřady mu zatím nepovolí ani možnost rozmontování aut na součástky a jejich následné využití jako náhradních dílů. Nejspíše mu tedy nezbývá nic jiného než čekat a vrážet další peníze do aut, která ovšem každým dnem ztrácejí na hodnotě. A doufat, že jediným finálním východiskem nebude jejich úplné sešrotování...
Takhle vypadá největší z oněch 37 lokalit - kalifornská poušť, kde VW skladuje desetitisíce aut
A takhle to loni vypadalo na stadionu Silverdome. Ten začal být v mezičase bourán, VW však má auta osazená podvodným softwarem stále na krku. A zjevně ještě chvíli bude
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 9 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 4 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 5 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 7 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 8 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry