Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW vyhodil svého šéfa, Müller ve vedení končí. Na cestu ale dostal královskou penzi
13.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přes veškeré úspěchy od vyvedení VW z krize až po zvýšení zisku Matthias Müller v čele firmy končí. O skutečných důvodem můžeme stále jen spekulovat.
O čem se na začátku tohoto týdne pouze spekulovalo, se nyní stává skutečností. Matthias Müller téměř s okamžitou platností (k 30. dubnu 2018) opouští post šéfa koncernu VW, který nově připadne Herbertu Diessovi. Ten dosud vládl pouze Volkswagenu jako značce, nyní ovšem bude mít pod palcem celý koncern. Diess se tak během tří let posunul z nově příchozího manažera, jehož vzápětí málem vyštval šéf odborů Bernd Osterloh, na pozici vládce celého impéria, což je jistě obdivuhodný vzestup.
Tato rošáda je překvapivá, ještě před pár dny by totiž nikdo netipoval, že s Müllerem je to v pozici šéfa VW nahnuté. Firma má s ohledem na situaci vynikající výsledky a Müllerovi byl dokonce zvýšen plat až na samou horní hranici možného dle interních pravidel VW. Přesto dozorčí rada rozhodla o jeho odchodu a žádná ze spekulací o možných důvodech se nám nezdá být dostatečně věrohodná. Oficiálně je vše prezentováno tak, že k odchodu Müllera došlo po vzájemné dohodě a obě strany k sobě necítí žádnou zášť.
„Matthias Müller odvedl pro Volkswagen Group neskutečný kus práce. Role šéfa koncernu se ujal na podzim 2015, kdy společnost čelila největší výzvě ve své historii,“ uvedl v oficiálním prohlášení předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch. Ten zároveň dodal, že Müller firmu „bezpečně navigoval“ skrze kauzu Dieselgate, interní změny a „učinil ji robustnější, než vůbec kdy předtím byla“.
Müller ovšem neodchází jen se slovy díků. Jeho původní kontrakt totiž vyprší až v únoru 2020, načež od koncernu obdrží 18,9 milionu Eur (cca 478,56 mil. Kč) jako odstupné za předčasné ukončení. Od 1. března 2020 mu navíc bude vyplácena doživotní renta ve výši 1,106 milionu Eur (28 mil. Kč) ročně. To odpovídá částce 2 900 Eur (73 500 Kč) denně, pracovat tedy Müller již nebude muset.
Nejde však o jedinou změnu, kterou VW Group aktuálně oznámil. Souběžně se střídáním stráží na nejvyšším místě totiž dochází také ke změnám v interní struktuře společnosti. Ta bude nyní rozdělena na šest obchodních celků plus jeden zaměřený na Čínu. Koncern se zároveň rozdělí na tři skupiny, a sice jednu zaměřenou na hodnotu, druhá pak bude prémiová a třetí super-prémiová.
Momentálně přitom není jisté, kam která značka bude spadat, nicméně můžeme očekávat, že na onu hodnotu se zaměří VW, Seat a Škoda, prémiovou pak bude Audi a možná i Porsche (stejně jako výrobce motocyklů Ducati), zatímco do super-prémiové by mohlo spadat Bentley, Bugatti a Lamborghini. Zda karty ale nakonec budou opravdu přesně takto rozdány, to je zatím ve hvězdách - Porsche může být začleněno i výše.
Jistotou jsou ale další rošády. Šéf Audi Rupert Stadler bude totiž nově mít na starosti prodeje celého koncernu, zatímco Oliveru Blumovi, který vládne Porsche, spadla do klína zodpovědnost za produkci VW Group. Zároveň s tím byl ale také povýšen do správní rady. Šéfem oddělení lidských zdrojů se pak stává Gunnar Killian, který střídá Karlheinze Blessinga.
Dále pak má na vlastní žádost odcházet Francisco Javier Garcia, který měl na starosti zásobování. Ten měl přitom hrát velmi důležitou roli právě v posledních dvou letech, kdy v důsledku dieselového skandálu docházelo k reorganizaci celého koncernu i dodavatelských struktur. Nyní přitom tato pozici připadne dočasně Ralfu Brandstaetterovi, který totéž dělal pro VW jako značku.
My se již jen můžeme na skok vrátit k Diessovi, jenž ještě v roce 2014 pracoval pro BMW. Původně se přitom čekalo, že bude jmenován šéfem mnichovské značky, do této pozice byl ale nakonec uveden Harald Krüger. To mělo Diessův odchod k VW jen urychlit, byť jak jsme zmínili, hned na počátku se dostal do sporu s odbory ohledně budoucích zaměstnaneckých smluv.
Jakkoliv se ovšem řada lidí původně domnívala, že Diesse komplexní interní postupy odradí, nakonec se stal pravý opak - s odbory totiž dokázal vyjednat nové podmínky, díky kterým bylo škrtnuto 30 tisíc pracovních míst, což koncernu ušetřilo 3,7 miliard Eur (93,7 mld. Kč). Diess si tak měl získat důvěru vládnoucích klanů Porsche a Piëchů, jíž očividně neztratil.
Obě rodiny ale nejsou jedinými, kdo v Diesse věří. Na jeho nové jmenování již zareagovali i analytici, dle kterých „je mužem činu. Je tou nejlepší možnou volbou v rámci celého VW Group, přičemž dokáže vést koncern do další fáze přerodu“. A pozitivně na změnu reagují i akciové trhy. Jsme tedy zvědavi, zda ve vedení vydrží déle než Müller, který německému impériu vládl necelé tři roky.



Matthias Müller končí ve vedení koncernu VW



Jeho dosavadní post bude nově zastávat nynější šéf Volkswagenu jako značky, Herbert Diess
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 5 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
