Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zainvestovaný vůz nebo věčná „kasička”? Čech za 380 tisíc prodává auto po servisu za čtvrt milionu
17.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Neskutečných 247 tisíc korun dal před pár měsíci za jediný servis tohoto vozu jeho současný majitel. Teď ho prodává za 380 tisíc, a to je docela podezřelé.
Vydanými penězi při koupi koloběh investic do ojetého automobilu obvykle teprve začíná. Cena údržby navíc nemá žádnou souvislost s aktuální pořizovací cenou, tu diktuje spíše cena pořizovací, která odpovídá použité technice a tomu, za jakou klientelou vůz míří. Čím větší je výkon nebo množství výbavy, tím vyšší částky je potřeba očekávat za servisní zásahy, zvláště pokud budete nadále preferovat ty od autorizovaných dílen. Našetřit na koupi tažného koně je zkrátka pouze první krok předcházející starostem s jeho krmením.
Záludnost tohoto faktu zjevně okusil český majitel Audi s motorem z Lamborghini. Neznámý odvážlivec si v Itálii pořídil ojeté rodinné torpédo, Audi S6 třetí generace poháněné 5,2litrovým V10 s přímým vstřikem paliva. Na všechna kola přes automatickou převodovku proudí 320 kW (435 atmosférických koní) při 6 800 ot./min a 540 Nm v rozmezí 3 000 - 4000 ot./min. Nevíme, kolik za auto původně zaplatil, v posledních letech ale ceny ojetých S6 předchozí se v posledních letech bezpečně vešly do 500 tisíc Kč. O čem ovšem máme velmi dobrý přehled, jsou peníze, na které ho přišel následný servis.
Majitel totiž své auto prodává dál a přidává k němu i hromadu faktur. Za normálních okolností lze něco takového chápat jako pozitivní argument pro koupi - je vždy fajn, když ojetý vůz koupíte s relativně čerstvým olejem, nedávno vyměněnými brzdami nebo nepříliš sjetými pneumatikami. Normální okolnosti tady ale zdaleka nenastaly - to, co majitel přikládá k této S6, jsme v životě neviděli.
Doložené faktury za opravy modrého kombi dokladu extrémní výdaje zcela nepřiměřené současné hodnotě vozu. Jen poslední ozdravný pobyt, který majitel autu naordinoval loni na konci října, jej přišel na ohromujících 247 166 Kč. Skoro čtvrt milionu korun za jeden servis, přímo v dealerství Audi, za 12 let staré auto. Můžete si sami níže prohlédnout, co všechno se měnilo - skoro bychom řekli, že o moc víc už toho opravit nejde. Motor, podvozek, prakticky všechny podstatné technické součásti vozu dostaly větší či menší vzpruhu.
Proč ne, to vypadá na velmi pečlivého majitele, který si chtěl dát „do pucu” auto, jaké už dnes nekoupíte - kombík s pětilitrovým atmosférickým V10? To je dnes na trhu nových vozů neexistující věc. Kdyby příběh končil tady, smekneme, jenže on tu spíše začíná - dotyčný auto prodává a po skoro čtvrt milionu vydaných korun, které desetiválcové kombi spolklo jako malinu, nás nenapadá moc dobrých důvodů, proč tak činí.
Je to jen spekulace, ale máme obavu, že majitel se setkal s tvrdou realitou vlastnictví podobné ojetiny. Zbavit se auta po takové investici, když si vůz opatřil i dále nepřenosnou registrační značkou na přání, chce velmi pravděpodobně proto, že tato obří investice nebyla tou poslední. Možná přes zimu sotva rozdýchal poloprázdné konto a objevil další závady, a tak raději posílá Audi z domu. K mání je za 380 tisíc korun, takže kupní cena a provedené opravy se mu zpátky nikdy ani zdaleka nevrátí.
Pochopitelně, realita může být i jiná. Třeba majitel vyhrál v loterii a nějaké Audi s motorem V10 mu dnes může být ukradené, teď už jen čeká na nové Bugatti Chiron. Pravděpodobné to není, ale vyloučit to neumíme. Vůz stojí u prodejce v Třebíči, který jej označuje za dobře zainvestované a tudíž výhledově bezproblémové. Jak jsme zmínili, stojí 379 900 Kč, z tovární linky sjelo v roce 2006 a od té doby natočilo 212 757 kilometrů. Tmavá metalíza by snesla rozleštění, ale nic hrozného za ta léta. Bohatě vybavený interiér působí udržovaně a bez poškození, vrak od pohledu to rozhodně není.
Tak možná je to dobrá koupě, možná. Ale možná je to také „kasa jako hrom”, u níž výdajem 380 tisíc Kč rozjedete jen nekonečný kolotoč investic. Kdo ví, můžete zkusit štěstí - kdo nehraje, nevyhraje, platí pořád. My bychom ale v tomto případě byli velmi, velmi obezřetní...
Tato Audi S6 má za sebou nedávné investice skoro za čtvrt milionu, ale majitel ji prodává za necelých 380 000 korun. Může to být dobrá koupě, ale také pořádný krok do neznáma
Zdroj: SAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- K mání je asi nejbláznivější pancéřované auto, jaké jsme kdy viděli. Pojízdnou pevnost dělá z malého fiátku
10.4.2024 - Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 - Musk oznámil, že Tesla v srpnu odhalí samostatně jezdící robotaxík. Investoři mu to baští, i když je to zjevná utopie
10.4.2024 - Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 - ADAC varuje před klikami dveří moderních aut. Máte si vybrat jiný vůz, představují až smrtelné nebezpečí
10.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry