Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pouze 1 z 30 nejžádanějších vozů u našich sousedů má pod kapotou v prvé řadě diesel. Celkový podíl těchto motorů klesl nejníže od roku 2012.
Následky kauzy Dieselgate zmiňujeme prakticky pokaždé pouze v souvislosti s VW Group. Dopady největšího skandálu v historii německého koncernu ovšem ovlivňují celý automobilový průmysl. Na motory, jenž produkují mnohem více sazí než ty benzinové, se totiž nyní hledí s rozpaky bez ohledu na to, jaká značka za nimi stojí. V důsledku toho pak logicky klesají i jejich prodeje.
Aktuálně si můžeme posvítit na německý trh, kde se v srpnu prodalo pouze 45,3 procenta nových aut osazených dieselovým motorem. Jde tak o nejhorší výsledek od března 2012, přičemž ještě na počátku loňského roku „naftožrouti“ představovaly polovinu veškerých registrací. I v momentě vypuknutí zmiňované kauzy ještě atakovaly hranici 50 %, poté však následoval rychlý pád.
Podle automobilového centra univerzity v Duisburg-Essenu, která za novou studií stojí, se zákazníci začínají stále více přiklánět i k alternativám pro dieselové motory, tedy zejména k hybridním pohonným jednotkám. Zájem o ně tak logicky roste, byť momentálně nejde o nic světoborného. Zatímco v lednu 2015 si ukrajovaly pouze 0,8 procenta celkového koláče, nyní je to dvojnásobek.
Favoritem Němců se tak začínají stávat maloobjemové benzinové motory, velmi často doplněné přeplňováním. Malý benzin představuje odbytovou jedničku u 30 nejžádanějších modelů, kdy jedinou výjimkou je Volkswagen Passat osazený dvoulitrovým turbodieselem. Nicméně v případě Golfu je již favorizována benzinová jedna-dvojka, pro Polo pak zákazníci nejčastěji volí litrový tříválec.
Při pohledu na tyto výsledky největšího evropského trhu je logické, proč stále více značek zmiňuje svou budoucnost zcela oproštěnou o dieselové motory. K takovému kroku sice nedojde v dohledné době, nicméně stávající trendy v kombinaci se stále přísnějšími emisními normami, jimž budou „naftožrouti“ stále větší problém efektivně vyhovět, jsou neodvratné.
Zájem o diesely v Německu klesá...
...proti proudu jde především VW Passat 2,0 TDI
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 11 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 7 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 9 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 10 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 11 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva