Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW s motory 3,0 TDI ošálil americké testy „italskou cestou”, jako Fiat v Evropě
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle německých médií chytrý software třílitrových turbodieselů vypíná filtrační systém zhruba dvě minuty po ukončení oficiálních procedur.
Koncernu VW Group již delší dobu ztrpčuje život kauza Dieselgate. Ta naplno propukla loni v září, zakrátko tedy budeme slavit její smutné první výročí. Ani po tak dlouhou dobu ovšem německá automobilka nedokázala celou záležitost uzavřít, neboť svolávací akce v Evropě zdaleka není u konce a v zámoří Volkswagen prozatím neví, zda bude muset takřka půl milionu aut vykoupit zpět, nebo přijde s řešením, jenž bude schváleno organizacemi CARB a EPA.
Jak v případě Starého, tak i Nového kontinentu je navíc řeč pouze o dvoulitrových turbodieselech. V závěru loňského roku ovšem bylo zjištěno, že jistá forma tzv. odpojovacího zařízení byla použita také v třílitrových turbodieselech. Podle německého listu Bild am Sonntag přitom americké autority nyní odhalily, že modely Audi Q7, Porsche Cayenne a VW Touareg jsou osazeny softwarem, který část emisních systémů vypíná 22 minut po nastartováním.
Právě tímto způsobem by celá trojice měla vyhovět přísným americkým podmínkám, neboť oficiální měřicí procedury trvají zhruba 20 minut. Vozy tedy limity plní i v reálném světě, ovšem jen oněch 22 minut - každá další jízda už znamená jiný výsledek. Obdobně dlouhé jsou i evropské testy, na které podobným způsobem vyzrál také Fiat - německá KBA totiž zjistila, že turbodiesel v modelu 500L eliminuje činnost filtračního systému taktéž po 22 minutách. Jak ovšem posléze uvedla italská vláda, vše je v souladu s procedurami a tedy naprosto v pořádku.
Je tak skutečně evidentní, že Volkswagen měl pouze smůlu v tom, že se svými diesely zkoušel podvádět v zámoří, kde jsou normy mnohem přísnější a kde můžete pomalu žalovat housku na krámě, že vypadá jinak než na obrázku. Evropa je v případě emisí NOx mnohem benevolentnější a co je podstatné, místní zákonodárce ani tak nezajímá skutečné znečišťování ovzduší a životního prostředí, jakožto spíše mnohdy nesmyslná pravidla.
To jsme ovšem poněkud odbočili, proto rychle zpátky ke koncernu VW Group. Jeho mluvčí prozatím nové informace nikterak nekomentovali, mnohé by ovšem mělo zaznít zítra 10. srpna, na kdy je naplánováno slyšení zástupců Audi před americkými úřady. Zda ovšem zazní také možnost, jak celou záležitost okolo motorů 3,0 TDI vyřešit, tím si příliš nejsme jisti. Dle analytiků jsme od takového kroku ještě měsíce vzdáleni.
Pokud navíc organizace EPA a CARB neodsouhlasí Volkswagenem navrhovanou modifikaci softwaru, pak německému koncernu nejspíše hrozí to samé, co v případě dvoulitrů - tedy zpětné vykoupení inkriminovaných vozů. Celkově jich sice má být pouze 85 tisíc kusů, nicméně jde o mnohem dražší modely.
Dále ale již spekulovat nebudeme, místo toho si počkáme na zítřejší slyšení. Aktuálně tak jen dodáme, že i kdyby VW Group vyřešil s americkými úřady také záležitost třílitrového šestiválce, stále není ze všeho venku. I nadále totiž v pár státech čelí místnímu vyšetřování a postihu s tím souvisejícím. Kromě toho jej nejspíše před soud bude hnát také část uživatelů v civilních sporech, nic z toho ale už zřejmě pro VW nebude tak bolavé.
Volkswagen Touareg dostal v případě šestiválcového turbodieselu do vínku chytrý software, který po 22 minutách vyřadí ze hry emisní filtrační systém
Zdroj: Bild am Sonntag přes Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva