Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním
2.2.2019 | Petr Prokopec
Ferrari je stále neuvěřitelný stroj na peníze, na který může jakákoli jiná automobilka z celého světa hledět s otevřenými ústy. Firmě stačilo 9 251 prodaných aut, aby vydělala přes 20 miliard.
Ferrari má za sebou velmi úspěšný rok, loni zvýšilo svůj čistý zisk o 46 %. Z předloňských 537 milionů Eur (cca 13,84 miliardy korun) šli v Maranellu na historicky rekordních 787 milionů Eur (20,28 mld. Kč). Rostl i počet dodaných vozů, ovšem „pouze“ o 10 % na 9 251 exemplářů. Znamená to tedy, že také průměrná cena každého exempláře pozvolna roste a s ním také zisk na něm - automobilka vydělá na jednom prodaném voze v průměru skoro 2,2 milionu Kč čistého, v automobilovém průmyslu z celosvětového měřítka naprosto unikátní hodnotu.
Zákazníci mají zájem hlavně o 12válcové modely s atmosférickým plněním, jejichž registrace vzrostly o 20 %. Dáno je to nejspíše i tím, že jde o druh na vymření - Ferrari 812 Superfast je s největší pravděpodobností vůbec posledním „čistokrevným“ vozem značky, jenž se obejde bez přeplňování či elektrické podpory. Nástupce tohoto vozu by totiž sice měl rovněž setrvat u dvanáctiválce, nicméně stejně jako třeba LaFerrari jej spřáhne s elektromotorem. Osmiválce, jichž se prodalo o 8 % více, se již bez turba neobejdou ani v jednom případě.
Kromě zisku i dodávek automobilka na 3,42 miliardy Eur (88,13 miliardy korun) zvýšila svůj obrat. Kromě jediné k tomu přispěly prakticky veškeré její divize. Černou ovcí je prodej pohonných jednotek, který poklesl o 23,8 %. Podle Ferrari za tím stojí hlavně snížené dodávky Maserati, což jen dokazuje, že značka s trojzubcem ve znaku má skutečné problémy a informace o letošních pravidelných odstávkách výroby nejsou přehnané.
I přes tento výkyv, který nejspíše bude pokračovat také v letošním roce, značka počítá, že letos obrat ještě navýší, plánem je celkových 3,5 miliardy Eur (90,19 mld. Kč). Velmi pravděpodobně to ovšem bude vůbec naposledy, co se dočkáme prodeje méně než 10 tisíc kusů. S rokem 2020 je spjat příchod prvního firemního SUV, které pošle registrace a spolu s nimi logicky i celkový obrat, stejně jako zisk ještě více nahoru. Obavy z budoucnosti tedy firma mít nemusí.
Dodat pak již jen můžeme, že zájem roste na všech trzích. Evropa s přidruženým Středním východem je největším odbytištěm, celkově zde skončilo 4 227 kusů, tedy o 13 % více než předloni - nepochybujte, že hlavně díky Střednímu východu a tamní klientele se skoro bezednými konty. Druhá příčka s rovnými třemi tisíci exempláři (+7 %) připadá na Ameriku, třetí s 1 329 vozy (+8 %) pak na zbytek světa. Čína spolu s Hongkongem a Tchajwanem rostla rovněž, navíc stejně jako starý kontinent o 13 %, celkově to však znamená „pouze“ 695 aut, s ohledem na současný význam Číny překvapivě málo.


Ferrari loni navýšilo dodávky, obrat i zisk...












...a to hlavně díky zvýšenému zájmu o model 812 Superfast
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před hodinou
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 4 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
