Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc

Bývala to žádoucí superauta za miliony, dnes jsou z nich dostupné ojetiny za statisíce a lákají snad ještě více. Je lepší BMW M5 E60, Mercedes E55 AMG W211 nebo Audi RS6 C5? Odpověď hledala Vicky Butler-Henderson.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc

7.6.2019 | Petr Prokopec

Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bývala to žádoucí superauta za miliony, dnes jsou z nich dostupné ojetiny za statisíce a lákají snad ještě více. Je lepší BMW M5 E60, Mercedes E55 AMG W211 nebo Audi RS6 C5? Odpověď hledala Vicky Butler-Henderson.

Pokud toužíte po sportovním a zároveň alespoň trochu praktickém voze, na nedostatek příležitostí si momentálně rozhodně stěžovat nemůžete. Je samozřejmě otázkou, jak tomu u nových aut bude po letošním září, neboť měřící procedura WLTP bude opětovně trochu modernizována a zároveň dojde ke zpřísnění emisních regulí. Řada modelů tedy z evropských trhů zmizí, a nikoliv náhodou půjde především o výkonná auta. Vaše možnosti se tak zúží, nikoliv však v rámci ojetin. A právě do tohoto segmentu se nyní vydáme.

Britský magazín Fifth Gear v čele s Vicky Butler-Henderson vyrukoval se srovnávacím testem tří ojetin, jimiž samozřejmě nejsou polorozpadlé hatchbacky schopné maximálně želvího tempa. Místo toho tu naopak máme jaksepatří lákavou trojici, a sice BMW M5 E60, Mercedes-Benz E55 AMG W211 a Audi RS6 C5. Každé z těchto aut dostalo do vínku unikátní koncepci, jakou u soupeřů nenajdete. Je proto třeba dobře naslouchat hlasu dámy, abyste při hledání toho vysněného nešlápli vedle.

Jako první přichází na řadu mnichovský stroj, který je rovněž tím nejnovějším a na trhu se mohl přímo setkat pouze s třícípou hvězdou. Generace E60 byla vyráběna v letech 2005 až 2010, přičemž pod kapotou měla ukrytý atmosférický pětilitrový desetiválec. Ten produkoval 507 koní, jejichž přenos pouze na zadní kola dostala v Evropě na starosti pouze automatická převodovka. Spojena byla se zadními koly, přičemž sedan poslala z klidu na stovku za 4,7 sekundy.

Stejným zrychlením se chlubí i sedan z Affalterbachu, pod jehož kapotou najdeme 5,4litrový osmiválec, kompresor a 476 koní. To je nižší výkon než u BMW, nicméně s točivým momentem 700 Nm nakonec Mercedes zvládá se svým soupeřem držet krok. Ovšem pouze do nejvyšší rychlosti 250 km/h, poté zasahuje omezovač. Ten však lze u mnichovského vozu vyjmout a jezdit s ním 333 km/h. M5 se tak nevyrovná jen přímé konkurenci, ale i supersportům.

Jsme u čtyř kruhů, které sice stejně jako Mercedes sází na přeplňovaný osmiválec, jeho objem je však 4,2litrový a místo kompresoru odvádí svou práci biturbo. Výkon 450 koní ovšem míří na všechna čtyři kola, pročež ani v tomto případě nebudeme zmiňovat jiné zrychlení na stovku než oněch 4,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak rovněž omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku, ovšem řada majitelů zmínila, že se i bez čachrů s elektronikou dostala na 270 km/h.

Klady a potenciál tedy známe, nastal proto čas na zápory. V případě BMW si dle Vicky musíte dávat pozor hlavně na software převodovky, stejně jako na brzdy, které se musí vypořádat se dvěma tunami hmotnosti. V obou případech jde o nákladné položky, což ostatně platí také o vzduchovém podvozku Mercedesu, u kterého odchází měchy. Asi nejhůře ale můžete dopadnout u Audi, kde úniky oleje mohou vést až k totálnímu poškození drahé pohonné jednotky.

M5 lze v kontinentální Evropě koupit v nebouraném stavu minimálně za 16 000 Eur (cca 413 630 Kč), zmiňované problémy ale mohou účet ještě o nějakých 60 procent navýšit. U Mercedesu lze nakupovat již od 7 000 Eur (180 970 Kč), dostanete však starší auto. Pokud byste chtěli novější, je třeba vytáhnout z kapsy 11 000 Eur (284 370 Kč). Oprava podvozku je za polovinu této sumy.

RS6 je pak sice nejstarším členem tohoto trojlístku, ovšem na ceně to není příliš znát. Ty nejlevnější kousky stojí 11 000 Eur (284 370 Kč), ovšem zrovna u nich by kontrola pohonné jednotky experty měla být povinností. Pokud totiž skutečně budete mít špatnou ruku, zůstanou vám oči pro pláč, neboť nová pohonná jednotka přímo od Audi vychází na daleko vyšší sumu, než jakou sedan se čtyřmi kruhy ve znaku na trhu ojetin stojí.

Volba je tedy na vás, Vicky by ovšem zvolila BMW. Nikoliv proto, že jde o nejnovější model, ale především kvůli zábavě, kterou tahle atmosférická zadokolka dokáže zprostředkovat. Na silnici je komunikativnější než Mercedes, ač jeho zvuk nepřebije. Audi pak sice nebude stačit na kluzkém povrchu, na druhou stranu však zejména za jejím volantem můžete driftovat až do skonání světa. A to je, po čem zjevně kupci podobných aut nezřídka touží.


Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 1 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 01Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 2 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 02Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 3 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 03Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 4 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 04Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 5 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 05Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 6 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 06Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 7 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 07Žena srovnala tři ojeté německé supersedany, které dnes koupíte už za 180 tisíc - 8 - Fifth Gear Audi RS6 vs BMW M5 vs Mercedes E55 2019 videoscreen 08
Vicky Butler-Henderson otestovala trojici postarších německých über-sedanů, přičemž nakonec by pro sebe zvolila BMW M5

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše