Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bilster Berg Drive Resort: vzniká moderní Nordschleife, v malém
15.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Máte rádi Nordschleife? My ano, velmi, proto nás potěšila zpráva o stavbě nového okruhu, který si z něj vzal inspiraci. Říká si Blister Berg.
Studená válka skončila a zůstaly po ní artefakty v podobě různých vojenských zařízení. U nás zmiňme bývalá vojenská letiště v Mimoni či Hradci Králové. Na první se autem svezete občas, na druhém, či spíše v jeho bývalém aerálu, častěji. Malý okruh zvaný Czechring, který tam v loňském roce vznikl, umožňuje poměrně zajímavé svezení. Ostatně i my jsme tam, k plné spokojenosti všech účastníků, uspořádali sraz našich čtenářů.
Samozřejmě, Severní smyčka to není a nikdy nebude. Ovšem ani tato mekka všech bláznů s příměsí benzínu v krvi není bez chyby. Je daleko, vstup na ni je čím dál tím dražší a příležitostí ke svezení také není mnoho. Dobrou zprávou tedy je, že v Německu vzniká alternativa. Skupina soukromých investorů se rozhodla v areálu bývalého skladu munice v oblasti Teutonského lesa vybudovat okruh, který bude primárně sloužit k testování aut a soukromým motoristickým akcím. Samo o sobě je to velmi ojedinělá záležitost, nový okruh byl v Německu vytvořen naposledy v roce 1932, toto ale nebude jen tak nějaký okruh.
Jeho hlavní zvláštností a současně lákadlem bude jeho topografický profil. Výškový rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem tratě je 70 m, celkové převýšení v rámci jednoho kola 100 m. Už vidíte tu podobnost? Přidejte relativně úzké únikové zóny, lesy kolem tratě a je zřejmé, odkud si tvůrci vzali inspiraci. A rozhodně se tím netají. Zcela jasně dávají najevo, že předobrazem bylo Nordschleife a okruh ve Spa. Hlavním architektem je Hermann Tilke, který měl hlavní slovo při přebudovávání A-ringu, Hockenheimu, Monzy či Silverstonu. Ten občas bývá kritizován za budování příliš bezpečných a „umělých” okruhů, ze simulací je ale zřejmé, že v Bilster Bergu to vzal za správný konec. Možná je to tím, že mu do toho mluví nikdo menší, než Walter Röhrl.
Společně navrhli 4,2 km dlouhý okruh, který je možno rozdělit na dva o délce 2,4 a 1,8 km. Největší sklon má gradient 26 %, výjezd zase 20 %. Walter Röhrl provedl odhad času najedno kolo založený na Porsche 997 GT3. Okruh by se podle něj měl dát zajet za cca 2 minuty s průměrnou rychlostí 168 km/h. Je vidět, že stejně jako Nordschleife bude svědčit spíše silnějším vozům.
Otevření okruhu je plánováno na červenec tohoto roku a pokud byste snad měli zbytečných 100 000 Eur, můžete se stát podílníkem. Získáte za to nejen kousek tratě, ale i možnost přednostně ji využívat za výrazně nižší cenu, než kterou budou platit externí zájemci. Těmi by dle majitelů primárně měly být automobilky. Trať je stavěna v uzavřeném areálu obklopeném lesy, což by jim mělo zaručit značnou míru soukromí při testování nových prototypů. Současně budou mít k dispozici veškeré zázemí technického a prezentačího charakteru, což by mělo posloužit při prezentacích nových výrobků.
Majitelé nezapomínají ani na nadšence, o kterých mluví v souvislosti s pořádáním klubových a soukromých akcí. Bohužel jsem prozatím nikde nenašel zmínku o tom, že se plánují jízdy veřejnosti ve stejné podobě, jak ji známe z Nordschleife. Jsem ale přesvědčen, že se jich v nějaké formě dočkáme a že tento okruh bude Nordschleife do vellé míry konkurovat. To by mohlo přinést výhody i obyčejným smrtelníků, kde je konkurence, tam klesají ceny. Třeba se nám tam jednou podaří uskutečnit podobné setkání, jako vloni na tak často zmiňovaném Nordschleife.
Virtuální prohlídka tratě Prezentace projektu okruhu v AngličtiněStav stavby v lednu tohoto roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz