Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel

Jezdit každý den do práce s autem tak výjimečným, jako je BMW M4 GTS s 500koňovým motorem, musí být radost. Jenže ne všechny části vozu jsou na takové používání stavěné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel

12.6.2019 | Petr Miler

Jezdit každý den do práce s autem tak výjimečným, jako je BMW M4 GTS s 500koňovým motorem, musí být radost. Jenže ne všechny části vozu jsou na takové používání stavěné.

Éra dosavadního sedanu BMW M3 generace F80 skončila loni touto dobou, technicky spřízněné kupé M4 F82 a kabriolet F83 zůstávají dále ve výrobě. Ani na sklonku jejich éry ale nelze očekávat, že vzniklo něco, co překoná absolutní vrchol této řady - model M4 GTS osazený stále jedinečným 500koňovým motorem se vstřikováním vody do válců.

Představen byl už v roce 2015 v rámci limitované edice 700 vozů, které se krom zmíněného silnějšího motoru vyznačovaly zejména úpravami nahrávajícími okruhovému využití. Karbon-keramické brzdy jsou tu standardem, stejně jako semi-slicky obuté na všech kolech. Modifikován byl i podvozek a v neposlední řadě prošla rozsáhlými úpravami aerodynamika. Hlavně zadní křídlo dává světu jasně najevo, že tohle auto je něco extra.

Najevo to dávala také cenovka odpovídající více jak dvojnásobku ceny standardního modelu. Konkrétně vůz, na který se díváte dnes, byl podle nizozemského registru prodán za 177 713 Eur reálné ceny, tedy více jak 4,5 milionu Kč. Tučná suma na „pouhou” M4, a tak nakonec není divu, že většina majitelů s touto specialitou sotvakdy vyjede.

Zrovna o nafoceném kousku to ale neplatí. Podle autora snímků jej majitel používá pro každodenní ježdění do práce, což musí být slast svého druhu. Ovšem, slasti bez strasti se člověk v životě dočká málokdy a případ takového používání M4 GTS výjimkou není.

Detailní fotky vozu jasně ukazují, že zejména aerodynamické doplňky, nejvíce pak karbonový splitter se zlatým lemem pod předním nárazníkem, dostávají každodenním provozem na běžných silnicích pořádně zabrat. Právě tento prvek je od různých kontaktů s kde čím zdevastován tak moc, že celý M4 GTS na některé působí jako replika. Jenže je to originál, nizozemský registr nelže. Jen poněkud obouchaný originál.

Předpokládáme, že pokud má někdo na to, aby mohl každý den jezdit do práce autem za 4,5 milionu, které tím ztrácí cenu víc než většina jiných, nebude trávit noci beze snů kvůli podobným šrámům. Přesto je to cenné připomenutí faktu, že auta snů se často nehodí na ježdění, o kterém si v oněch snech necháváme zdát. M4 GTS chce zkrátka sbírat vzduch od země kvůli aerodynamice a mimo okruh zjevně občas sebere i něco jiného...


Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 1 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 01Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 2 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 02Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 3 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 03Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 4 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 04Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 5 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 05Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 6 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 06Denní ježdění s vzácným BMW se vstřikováním vody má úskalí, zjistil majitel - 7 - BMW M4 GTS odreny predni splitter 07
Používání M4 GTS pro denní ježdění si žádá obdiv, není to ale mince s jednou stranou

Zdroj: Auto Junk

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše