Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS je tu. Má 500 koní na 1,5 tuny, Ring dá za 7:28
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) GTS je nejrychlejší BMW silnic, které kdy vzniklo. Výkon šel nahoru i díky vstřikování vody, s nižší hmotností dá stovku za 3,8 s.
O příchodu BMW M4 GTS se mluví již hezky dlouho. V půli srpna jsme se na Pebble Beach dočkali konceptu, který však měl očividně blízko k produkčnímu modelu. Mnichovská automobilka však v ten moment nepustila do světa to hlavní, tedy technické parametry modifikovaného přeplňovaného třílitrového šestiválce. Aktuálně ovšem byl model M4 GTS virtuálně odhalen před svým živým debutem na tokijské motor show, pročež můžeme sejmout roušku i z tohoto tajemství.
Jak asi jistě velmi dobře víte, pohonná jednotka s kódovým označením S55 dostala navíc vůči standardu technologii vstřikování vody do sacího traktu. Ačkoliv jde o systém, který je již hezky dlouho znám, BMW je aktuálně jedinou automobilkou, jenž jej využívá. A takový Mercedes-Benz uvedl, že v něm nevidí takové benefity, aby se jimi zabýval. Při pohledu na technické parametry M4 GTS však tento postoj nepůsobí moc přesvědčivě.
Namísto základních 431 koní a 550 Nm točivého momentu tu totiž aktuálně máme 500 koní a 600 Nm, pročež stovku nyní mnichovské kupé zvládne již za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než běžný model. Kromě toho pak jeho rozlet neškrtí omezovač, atakovat tak můžete metu 305 km/h. Automobilka přitom udává, že dané modifikace neměly vliv na spotřebu, která tak zůstává na průměru 8,3 litru na sto kilometrů.
Kromě těchto parametrů zde máme také oficiálně udávaný čas ze Severní smyčky Nürburgringu, kterou modifikované kupé pokoří za pouhých 7 minut a 28 sekund. Tedy o poznání rychleji než nová Alfa Romeo Giulia QV, k čemuž ovšem fanoušci italského vozu dozajista uvedou, že Němci disponují pouze jedním párem dveří a Quadrifoglio Verde dvěma. Kromě toho má M4 GTS ve vínku automat M DCT, zatímco Alfa se pyšní manuálem.
Daný spor nechť si ovšem vyřeší oba tábory mezi sebou. My se budeme dále věnovat mnichovskému vozu, který se kromě upraveného pohonného ústrojí pyšní rovněž agresivnějším bodykitem. Máme tu tedy kupříkladu nové stavitelné čelní lízátko nárazníku, přeprofilovanou kapotu motoru nebo stavitelné karbonové zadní křídlo, které trůní na „nožičkách” vyfrézovaných z hliníku a víku zavazadelníku z uhlíkových vláken.
Dále tu máme karbonový difuzor, titanový výfukový systém a kovaná kola 666 M Styling v 19palcovém předním a 20palcovém zadním rozměru, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, respektive 285/30. V neposlední řadě se pak M4 GTS může pochlubit čelními LEDkami a zadními organickými diodami, které se na produkčním voze objevují poprvé a jimiž BMW vzalo vítr z plachet Audi. Opět.
Uvnitř je možné počítat se sportovním volantem potaženým Alcantarou, která se v kombinaci s kůží Merino objevuje také na karbonových skořepinách. Odlehčena byla i středová konzole či dveřní panely, které zahrnují poutka místo klasických klik. Zadní sedadla zmizela a na jejich místě trůní karbonovými vlákny zesílený panel, který opětovně pokrývá Alcantara.
Zákazníci budou mít šanci sáhnout také po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec natřenou stejně jako ona kovaná kola oranžovou barvou Acid Orange. Dále sada zahrnuje šestibodové pásy či hasicí přístroj, takové karbon-keramické brzdy nebo stavitelný podvozek jsou ale již opět součástí standardní výbavy.
Cenu BMW aktuálně nezmiňuje, dodává však, že M4 GTS je nejrychlejším produkčním modelem, jaký kdy vypustilo na silnice. Na tom se dozajista podílí kromě výše zmíněných modifikací i hmotnost 1 510 kg (bez řidiče, ovšem s náplněmi). Dá se tedy předpokládat, že všech 700 exemplářů zmizí rychleji než pára nad hrncem.
BMW M4 GTS je nejrychlejším produkčním vozem značky, s 500 koňmi pokoří stovku za 3,8 sekundy a Ring za 7 minut a 28 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva