Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat

Je to další důkaz, že by si každý z nás měl dobře rozmyslet, co pouští do internetového éteru. Ani to ale nezabrání tomu, aby vás někdo vyfotil a někdo jiný se záhy dozvěděl, kdy a kde jste byli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat

23.10.2019 | Mirek Mazal

Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to další důkaz, že by si každý z nás měl dobře rozmyslet, co pouští do internetového éteru. Ani to ale nezabrání tomu, aby vás někdo vyfotil a někdo jiný se záhy dozvěděl, kdy a kde jste byli.

Uchránit si soukromí dnes vyžaduje spoustu pozornosti. Obírají nás o něj primárně sociálně sítě, řada lidí k nim proto má velice odtažitý přístup. Na druhé straně stojí ta část společnosti, která na sebe vyzvoní vše a někde uprostřed jsou ti, co sociální sítě neodmítají, ale soukromí se vzdát nehodlají. Nepublikují na nich své fotky a když už, rozhodně na nich nikoho neoznačují.

Otázkou je jestli by neměli, pokud už je zveřejní, neměli také uvažovat o zakrývání poznávacích značek u fotografií automobilů. Jak se ukazuje, internetoví giganti Google a Facebook (který ovládá také stále populárnější Instagram) značky na fotkách automaticky rozpoznávají a evidují. A pak podle nich umožňují vyhledávání fakticky komukoliv s připojením k internetu.

O tento neradostný postřeh se podělil Jason Torchinsky z Jalopniku, který přes vyhledávání obrázků na Googlu našel nejen vlastní vozidla. Prohlížeč nepotřeboval žádné speciální zadání, stačilo do kolony s lupou vepsat registrační značku, systém sám pochopil, že jde o „espézetku” a hned ukázal i k ní příslušící automobil.

Opakovaný test různého zadání vždy našel správné vozidlo s odpovídajícím označením na přídi či zádi. Jason později vyzkoušel vepsat kombinaci z právě testovaného Volkswagenu California a Google mu našel potřebné, a také ukázal použití značek i na starších novinářských kusech jiné modelové řady.

Kdykoliv a kdekoliv na webu zveřejněná fotografie je zaregistrována a poté vyhledávačem zobrazena základě uživatelského dotazu. Dohledání se paradoxně snadněji vyhnou majitelé nestandardních značek nebo tabulek s popisky na přání. Stejné možnosti jako Google nabízí i Facebook či Instagram. Soukromí jedince dostává na frak, je ale otázkou, zda před tím v dnešním světě všudypřítomných kamer a fotoaparátů je úniku - své fotky můžete upravit nebo nezveřejnit, se záběry jiných ale stěží něco provedete.


Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 1 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 01Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 2 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 02Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 3 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 03Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 4 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 04Google a Facebook ukládají registrační značky všech aut, umí s nimi dál pracovat - 5 - Google Facebook a Instagram ctou registracni znacky 05
Jason Torchinsky ukázal, jak jsme pod kontrolou internetových společností. Jejich cílem nejspíše není nás sledovat, jejich systémy to ale snadno umožní jiným

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše