Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži?

Tisícikoňové auto nemusí být Bugatti Veyron, takový vůz si můžete postavit třeba úpravou některé z japonských bestií. Cesta k němu je ale dlouhá a strastiplná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži?

2.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tisícikoňové auto nemusí být Bugatti Veyron, takový vůz si můžete postavit třeba úpravou některé z japonských bestií. Cesta k němu je ale dlouhá a strastiplná.

Máte svůj vysněný vůz a přemýšlíte nad tím, jak se k němu dobrat? Má-li to být „obyčejný” supersport, domácí oprava nabouraného kusu může být jednou z cest. Ukázali jsme vám případy, kdy to bylo schůdné a na poměry podobných aut relativně levné, jenže na konci pořád bylo „jen” něco jako Lamborghini Gallardo, přibližně pětisetkoňový sporťák. Někomu ale může být i něco takového málo, může zatoužit po výkonech Bugatti Veyron. Koupit si přímo takový stroj je ale vzhledem k cenám i nejlevnějších kousků prakticky nereálné, pokud nejste opravdu velmi bohatý člověk. A pokud jste, alternativní cesty vás asi zajímat nebudou.

Za alespoň trochu realistické alternativy lze považovat třeba Nissan GT-R či Toyotu Supra, dva ikonické stroje, které jsou na podobné výkony upravovány docela často. A právě druhou zmiňovanou cestou se vydal nám známý nadšenec Rob Ferretti, který si svou Supru pořídil v roce 2007. Koupil ji rovnou s cílem z ní postavit něco mimořádného, takže si auto přivezl domů částečně v krabicích a jal se z něj vymáčknout tisíc koní.

Dohromady ho dával postupně a trvalo to roky. Během tohoto času vůz procházel i různými úpravami s cílem dosáhnout vysokého výkonu - šestiválec v Supře je skutečně motor, u kterého se na mnoho stovek koní dostanete relativně snadno a spolehlivě. Přesto cesta tohoto stroje z několika krabic plných dílů do současného stavu, kdy všechno funguje a bude to moci jezdit na běžný benzín, byla velmi dlouhá a strastiplná. Především proto, že Ferrettimu původní motor odešel po pár stovkách kilometrů - doslova - kvůli zfušované montáži.

Celkové náklady na to, aby tahle Supru byla dána do současného stavu s aktuálními dynamickými možnostmi, byla podle Ferrettiho 70 tisíc dolarů, tedy asi 1,76 milionu Kč. Tolik Ferretti investoval do uvedení Supry do provozuschopného stavu a zejména do její úpravy na 900 koní naměřených na zadních kolech (takže určitě přes 1 000 koní „na klice”, bude jich nejspíše 1 100). A mimochodem, pokud by ji prodával v současném stavu, chtěl by za ni nejméně 100 tisíc dolarů (2,5 milionu korun).

Levný špás to tedy rozhodně není, na druhou stranu, levnější - skutečně funkční - tisícikoňové auto abyste pohledali. Pohled na cenu vzhledem k ujetým kilometrům je ale poněkud méně příznivý - Ferretti s upraveným strojem ujel jen 1 300 kilometrů, což při zmíněných nákladech dává cenu asi 1 350 Kč za ujetý kilometr. Nechybí nám tam desetinná čárka, opravdu třináctsetpadesát korun za kilometr. A to je vážně extrémní suma. Pochopitelně můžete namítnout, že kdyby s tímhle autem Ferretti jezdil víc, bylo by to méně, ale kdo ví - také by se mohlo něco porouchat a mohlo to být zase víc

Odpověď na otázku, jestli se do podobné eskapády pustit, je samozřejmě na vás. Na konci je výjimečné auto za - vzhledem ke svému potenciálu - rozumnou cenu. Ale je to pořád hračka za několik milionů s ne zcela jistými vyhlídkami na další existenci.

Majitele ovšem může hřát u srdce jeden aspekt - stojí před námi téměř sériová (až na motor, jehož úpravy jdou prý vrátit zpátky, a další související technické modifikace) Toyota Supra „té správné” generace, s manuální převodovkou a asi 31 tisíci najetými kilometry. Takové auto je dnes už sběratelský kousek, takže na ceně určitě neztrácí...


Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 1 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 01Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 2 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 02Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 3 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 03Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 4 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 04Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 5 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 05Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 6 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 06Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 7 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 07Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 8 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 08Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži? - 9 - toyota supra 1000 ps naklady ferretti video 09
Tahle Supra stála Ferrettiho opravdu spoustu peněz, výsledek je ale pozoruhodný

Zdroj: superspeedersRob na YouTube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše