Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak vrátit lesk vysleplým zadním světlům? S pár triky můžou být rychle jako nová
22.7.2019 | Mirek Mazal
Vypadá to jako vnitřní degradace daná léty používaní, jenže není to tak. Jde v podstatě o změť malých škrábanců, jejichž efektivní odstranění zvládne každý se zdravýma rukama.
Kvalitní osvětlení automobilu je elementárním bezpečnostním prvkem, proto se mu dostává od vývojářů automobilek náležité pozornosti. Bludičky sotva viditelné pro ostatní se během desítek let změnily na chirurgicky přesné tisíce mikroreflektorů ozařující temný prostor před vozidlem skoro jako denní svit. Vyladěné čipy ovládají intenzitu a směr silných paprsků směřujících vpřed přímo přes průhledný kryt. Vnější vrstva opláštění ale časem ztrácí své původní vlastnosti bez ohledu na to, jak moderní řešení máme před sebou.
Existují návody na renovaci světel a také my jsme vám jeden nabídli, ten i většina ostatních se ale soustřeďuje jen na přední světla. Jejich svítivost je bezesporu velmi důležitá, o poznání méně se ale hovoří o kvalitě zadního osvětlení. To mají „jen” vidět ostatní, také tahle světla ale podléhají opotřebení a stárnutí a mohou být pro okolí třeba za jasnějšího dne sotva patrná. Co může následovat třeba při přehlédnutí blinkru ostatními, jistě nemusíme dodávat.
Zašlá koncová světla jde ale vrátit na vrchol jejich funkčnosti i vizuálního stavu ještě snáze, než ta přední, neboť nejsou vystavena takové zátěži, jako ta přední. Stačí jim dopřát velmi jednoduchý renovační proces za použití přípravků na leštění karoserie.
Obnova poškrábaných lamp může začít nanesením jemného leštidla na utěrku z mikrovlákna a následným ručním leštěním až do úplného vyřešení problému. U novějších aut bude stačit jednorázové přeleštění, u starších může být nutné postup opakovat. Při přechodu na další část světlometu je vhodné otočit na čistou část hadru, neboť zbytky staršího přípravku s odstraněným materiálem mohou světlo poškodit. Lenivější majitelé aut si mohou pomoci automatickou leštičkou, ale ruční práce ještě nikdy nikomu neuškodila a na některých místech bude ruční postup přesnější a citlivější.
Bleskově účinný zákrok demonstroval Kevin Brown z firmy Buff Daddy. Lze mu věřit, protože si vybral jako ilustrativní automobil asi dva roky starou Acuru NSX. Prakticky stejná Honda NSX stojí zhruba pět milionů korun, určitě by nechtěl zničit světla tak drahého supersportu jen kvůli jednomu hloupému návodu.
Kevin Brown použil Acuru NSX, aby divákům ukázal rychlé ošetření vysleplých zadních lamp. U starších aut zabere vyleštění déle, ale postup je pořád stejný
Zdroj: AMMO NYC@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz