Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tento starý diesel neujel 9 let ani metr. Podívejte se, jak mu zase vdechli život
14.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle vzhledu bychom řekli, že nejel spíše 19 let, ale to je nakonec jedno. Postup je stejný a obnáší mnohem více práce, než otočit klíčkem zapalování.
Stává se, že auto léta stojí bez hnutí a jen reziví. Příčiny bývají různé, výsledkem je vždycky auto, které potřebuje obrovské množství práce, než se znovu podívá na silnice. Jako třeba tenhle estonský Mercedes W116. Nečekal ho ale smutný konec v lisu, nýbrž oživení, jak se můžeme podívat na videu.
Motor prý neběžel devět let, ale podle jeho vzhledu a i vzhledu celého auta by jeden řekl, že to bylo minimálně devatenáct. Ať to je, jak chce, pokus o nastartování začíná kontrolou těsnění jednoho z filtrů a snahou o napumpování nafty k čerpadlu u motoru ruční pumpičkou. Pak byla připojena druhá baterie a jeden z aktérů se pokoušel motor nastartovat.
Pokud jste napočítali málo palivových trubiček, vysvětlení je snadné - tenhle čtyřválec není původní motor. Podle dostupných informací byl v tomto voze zážehový řadový šestiválec o objemu 2,8 litru, až později byl nahrazen 2,4l vznětovým čtyřválcem. V Estonsku to prý kdysi byl snadný a levný způsob, jak udržet W116 s vážnými poruchami jiných motorů v provozu. Auto má podle tachometru najeto přes 372 tisíc kilometrů; kolik z toho bylo s novým motorem, nevíme.
Videu chybí jakýkoliv komentář nebo popis, takže nevíme, co přesně se dělo před pokusem auto nastartovat. Obecně ale je u auta, které takhle dlouho stojí, nutné udělat řadu věcí, než se s ním vydáte na silnice. V prvé řadě je třeba odsát staré palivo a nahradit ho čerstvým a zkontrolovat, jestli je v motoru nějaký olej. Pak můžete zjišťovat, jestli motor naskočí.
Pak přichází na řadu výměna úplně všech náplní od motorového oleje po brzdovou kapalinu, nové klínové řemeny, nové pneumatiky a v ideálním případě také nové hadice chladicího systému. Pokud máte před sebou benzínový motor, budou velmi vhodné nové svíčky a kabely.
V ideálním případě by měla dojít řada také na kompletní přetěsnění motoru, což se pochopitelně dělá snáze u motoru s rozvodem OHV. Má-li vůz klimatizaci, než ji pustíte, nechte doplnit chladivo. A hlídejte všechna ostatní těsnění, zejména u palivového systému, jestli po dlouhé době nejsou zteřelá a nezačnou téct.
Dotčený historický Mercedes se tedy konečně rozběhl a jak vidno, i převodovka je v dostatečně dobré kondici, aby auto mohlo jet dopředu i dozadu, byť pomalu. Motor zní, jako byste po něm klepali kladívkem, ale běží a to je pro tuto chvíli podstatné.
Dlouhé stání autům nesvědčí. Tento Mercedes prý stál 9 let, i po takové době je ale znovu schopen jízdy, po řádné přípravě
Takhle se startuje Corvette C3, která stála patnáct let. Mechanik Scotty Kilmer hovoří i o dalších věcech, které je třeba udělat, než začnete jezdit
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024