Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí

Koupit ojeté auto po nehodě nemusí být problém, byla-li oprava kvalitní. Jenže lepší je koupit auto nebourané. U těchto je riziko nehody největší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí

19.5.2017 | Marek Bednář | 27 příspěvků

Koupit ojeté auto po nehodě nemusí být problém, byla-li oprava kvalitní. Jenže lepší je koupit auto nebourané. U těchto je riziko nehody největší.

Nákup pár let starého automobilu může být velmi lákavý - největší část ztráty jeho hodnoty ponese první majitel a vy koupíte auto, které není příliš staré, nemusí být příliš ojeté a je nadále moderní po stránce technologií na palubě a aktivní i pasivní bezpečnosti. Jenže k tomu, aby člověk auto prodával, většinou musí mít dobrý důvod.

Ani pokud jde o dva tři roky starý vůz, nemusí jít o nic problematického. Třeba si majitel koupil jiný, třeba měl aut více, třeba mu to současné nesedlo, i to se stává. Jenže stát se může také to, že s ním naboural, po opravě není jako dříve, a tak už o něj nestojí. A nebo jej prostě prodává bourané, ale příliš se tím nechlubí.

Právě na tuto variantu se zaměřila organizace Wikilender, zabývající se poradenstvím a finančními službami v oblasti pořizování nových i ojetých automobilů. Prověřila celkem 2,4 milionu vozidel vyrobených od roku 2009 dále a prodávaných u dealerů nových či ojetých aut, a hledala, kolik procent z nich bylo bouráno.

Rozlišila dokonce nehody hlášené a nehlášené. U hlášených hledala prostřednictvím služby Experian Autocheck, podobné české Cebii, nenahlášené zjišťovala „postaru” - pokud u daného auta vykazoval více než jeden panel karoserie známky přelakování a zároveň na Autochecku nezjistila žádné zmínky o nehodě, zařadila vůz do kategorie nehlášených nehod.

Výsledky si můžete prohlédnout v tabulce. V případě „vítěze” bylo zjištěno, že téměř pětina aut v inzerci je po nehodě a u 7 % aut v inzerci tuto nehodu majitel nehlásil a nechal ji opravit bez vědomí pojišťovny či policie. To nemusí znamenat nic nekalého, auto nemuselo být pojištěné a majitel mohl nabourat jen „sám sebe”. Ve všech případech je každopádně procento hlášených nehod vyšší než procento nehod nehlášených.

Nejčastěji bouraná auta vyrobená od roku 2009 dále

Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 1 - Nejcasteji bourane ojetiny do 8 let stari tab 01

Podoba celé desítka je do značné míry předvídatelná, jsou to všechno auta prémiových značek. Wikilender říká, že to jsou právě auta prémiových značek, a nejvíce vozy BMW, která bourají nejčastěji a má to svůj důvod - jde obvykle o auta silnější, rychlejší a přitom stále dostupná relativně širokému množství zákazníků a také pravidelně hodně ježděná. A tak se s nimi často bourá. Nezvládnout třeba Ferrari je možná snazší, ale taková auta si nekupuje kde kdo a především tráví většinu času v garážích.

Ponaučení z této statistiky je jasné - kupujete-li starší vůz prémiové značky, věnujte při prohlídce opravdu důkladnou pozornost stopám po nehodách. Řada nehlášených nehod můžou být drobné ťukance, kvůli kterým se pojišťovnu volat nevyplatilo, ale také to mohly být větší rány. A pochopitelně, dává to poučení i pro pohyb po silnicích řidiči aut prémiových značek se k nehodám zjevně připlétají častěji...

Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 2 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 052Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 3 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 053Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 4 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 055Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 5 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 056Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 6 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 059Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 7 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 092
BMW řady 4 jsou nepřekvapivě bouraná nejčastěji

Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 8 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 23Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 9 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 16Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 10 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 18Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 11 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 19Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 12 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 24Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 13 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 25
I Range Rover Evoque najdeme hodně vysoko

Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 14 - Audi A5 2012 06Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 15 - Audi A5 2012 07Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 16 - Audi A5 2012 08Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 17 - Audi A5 2012 12Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 18 - Audi A5 2012 11Nejčastěji bourané ojetiny do 8 let stáří: „vítězové” opravdu nepřekvapí - 19 - Audi A5 2012 14
Audi A5 na sedmém místě je další vůz, který byste v této statistice čekali

Zdroj: Wikilender

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 27 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše