Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejdražší pozáruční opravy ojetin roku 2018 ukazují na typické pasti autobazarů
10.1.2019 | Mirek Mazal
Když si koupíte nový vůz, nenadálé poruchy vás až tak trápit nemusí, po léta je kryje záruka. I ojetiny lze pro takové případy pojistit a právě data pojišťovny shrnují nejdražší opravy.
Výdaje za opravy nenadálých poruch auta jistě nepatří mezi oblíbené činnosti motoristy. I ten nejoblíbenější automobil může majitele zklamat komplikovanou poruchou, která si vyžádá dlouhodobou odstávku v servisu. U nových vozů se obvykle alespoň nemusíte bát tučné úhrady na jejím konci, pokryje ji tovární záruka, typická ojetina ale takovým krytím dávno nedisponuje.
Snadno se tak může stát, že se na autě objeví problém, jehož oprava si vyžádá náklady odpovídající klidně desítkám procent ceny vozu. Aby se lidé takových momentů nemuseli obávat, vznikla dodatečná pojištění, která u ojetin záruku nahrazují. Pochopitelně nejsou zdarma, podobě jako v případě havarijního pojištění se ale rychle může ukázat výhodnějším platit pár tisíc za rok než být konfrontován s nutností náhle uhradit desítky nebo stovky tisíc, aby váš vůz byl znovu pojízdný.
U nás se tyto služby teprve rozmáhají, dlouholetou tradici ale mají ve Velké Británii, mj. díky pojišťovně Warranty Direct. Právě tento poskytovatel mnoha specifických záruk pro spotřebitele nyní zveřejnil statistiku nejdražších oprav, které během uplynulého roku musel financovat a které nejlépe ukazují, co se také na jakých vozech může zničehonic pokazit a kolik může stát oprava.
Nejvyšší zaplacená částka by s přehledem vystačila na nové auto, slušně vybavená Octavia za opravu v autorizovaném servise je už řádná platba servisnímu centru. Žebříček za rok 2018 s přehledem ovládl Land Rover a celková podoba žebříčku celkem jasně ukazuje, jaké vozy budou v bazarech typickými pastmi - starší luxusní modely, které sice ztratily většinu své někdejší ceny, udržovat je při životě ale bude dražší než „zamlada”. A pro některé možná paradoxně to platí hlavně u naftových verzí. Podívejte se na kompletní desítku.
10. Volkswagen Transporter T30 SE SWB 140
Porucha: Palivový systém
Cena opravy: 7 199 GBP (206 000 Kč)
Praktický dieselový Volkswagen s motorem 2,0 TDI o výkonu 103 kW (140 koní) musel zavítat do opravny kvůli palivovému systému. Škoda mírně přesahující 200 tisíc korun ukazuje, že i relativně obyčejná technika může nadělat spoustu nepříjemností. Warranty Direct říká, že s moderními diesely obecně bývají drahé problémy, zejména pokud dojde na poruchy vstřikovačů, palivových čerpadel nebo právě palivových systémů. Moderní vysokotlaká řešení jsou citlivější než ta starší.


9. Jaguar XF S Portfolio D (272)
Porucha: Motor
Cena opravy: 8 575 GBP (245 000 Kč)
Šestiválcový naftový agregát sice dobře slouží relativně dynamickým a úsporným přesunům, ale oprava snadno zruinuje nejednoho majitele. Britská pojišťovna registrovala loni opravu V6 u Jaguaru XF S za 245 tisíc korun. I tady lze zopakovat výše zmíněná slova o moderních dieselech.
8. Land Rover Discovery HSE V6 TD
Porucha: Motor
Cena opravy: 10 231 GBP (292 000 Kč)
Třílitrový Land Rover také žene vstříc jakýmkoliv výzvám vidlicový naftový šestiválec. Porucha na „hardware” motoru v tomto případě stála skoro 300 tisíc korun.
7. Land Rover Discovery HSE V6 TD
Porucha: Motor
Cena opravy: 11 815 GBP (338 000 Kč)
Sedmé místo v seznamu nejdražších oprav za rok 2018 patří dalšímu dieselovému Land Roveru. Pojišťovna musela opakovaně vynaložit obrovské finanční prostředky za opravu šestiválcového agregátu u Discovery HSE TD.
6. Ferrari 612 Scaglietti
Porucha: Systém řízení
Cena opravy: 13 605 GBP (389 000 Kč)
V rámci kolujících mýtů by správný sumář nejdramatičtějších poruch nebyl úplný bez italského zástupce. Úkolu se zhostilo Ferrari 612 Scaglietti, které samo o sobě stojí ojeté přes 2 miliony korun. Jakákoliv oprava pak šplhá do vysokých částek, pouhá porucha řízení loni vyšla na 389 tisíc Kč.
5. Land Rover Discovery GS SDV6 (255)
Porucha: Motor
Cena opravy: 13 613 GBP (389 000 Kč)
Nesprávný chod motoru je vždy problém, který nechce řešit ani ten největší masochista. Jak se ukázalo, oprava jakéhokoli Land Roveru s dieselovým V6 může být nákladná událost. Ušetřené náklady za příjemnou spotřebu tady mohou zmizet jako pára nad hrncem.
4. Land Rover Discovery HSE SDV6 (255)
Porucha: Motor
Cena opravy: 13 907 GBP (397 000 Kč)
Zatím to vypadá, že majitelé Land Roverů tráví většinu času v autoservisech. Warranty Direct 2018 domácímu výrobci nepřeje, ale chyba bude spíše v motorech, které vyžadují velmi drahé díly a množství hodin drahé práce.
3. Land Rover Discovery 4 SDV6 Auto
Porucha: Motor
Cena opravy: 13 907 GBP (397 000 Kč)
Kdo jiný než motor Land Roveru může být na třetím místě nejdražší fakturované opravy postoupené britské pojišťovně. Musíme uznat jisté překvapení nad suverénním ovládnutím celého žebříčku jedním výrobcem, zrovna jeho byste ale na takový „úspěch” tipovali docela snadno.
2. Land Rover Discovery XS V6 TD
Porucha: Motor
Cena opravy: 14 799 GBP (423 000 Kč)
Ani verze XS V6 TD se nedá pochválit, rok 2018 byl pro Land Rover Discovery velmi smutnou etapou, která nesmazatelně popsala toto SUV jako tragické auto. S přihlédnutím na zdejší obsazení šesti míst z deseti bude lepší ojetinu tohoto typu zdaleka obejít. Nebo ji dobře pojistit a mít rezervní auto v záloze.
1. Porsche 911 Carrera S
Porucha: Motor
Cena opravy: 22 570 GBP (645 000 Kč)
První, ale pořádně drahý zářez si připisuje Porsche. Oprava boxeru nad zadní nápravou si vyžádala náklady 645 tisíc korun. Skromní jedinci by snad raději koupili novou Octavii, ale to by přišli o jedno z nejvyváženějších aut moderní doby. Samozřejmě se tyto vozy nedají srovnávat, ale usnadní představu o nejdražší opravě roku 2018 dle Warranty Direct.
Zdroj: Warranty Direct
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek včera 15:58
- Bulegův vítězný hattrick včera 14:37
- Vítězná Herrera, 16. Ouředníčková včera 13:05
- Bulega vyhrál v Cremoně Superpole Sprint Race včera 12:06
- Suverénním vítězem Bulega před Toprakem 3.5.2025
Nejnovější články
„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
před 2 hodinamiNejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
před 4 hodinamiNa tomto elektromobilu někdo za rok prodělal 1 milion Kč, i když ho ani pořádně nevybalil, nepřihlásil a skoro nic s ním nenajel
před 5 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 7 hodinamiČerný přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva