Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější moderní SUV Mercedesu koupíte po pár letech levněji než nejobyčejnější škodovky, i když vydrží
1.3.2024 | Petr Prokopec
Jako nové je to auto za milion a víc, to ostatně platí skoro o všech nových Mercedesech. Nefunguje špatně a má velmi dobrou reputaci z hlediska spolehlivosti, cenu přesto dobře nedrží. Pro lovce dobrých obchodů na trhu ojetin je to šance.
Pokud jsou SUV vaším šálkem kávy, pak vám nejspíše současná nabídka automobilek dokonale vyhovuje. Tedy snad až na jeden podstatný detail - právě kvůli popularitě těchto aut výrobci na těchto modelech vydělávají více než na ostatních autech. Je proto třeba, aby vaše kapsa byla patřičně naditá, ostatně i takovou Škodu Kamiq si dnes bez alespoň 479 900 Kč nepořídíte. Za takovou sumu navíc můžete počítat jen s 4 241 milimetrů dlouhým čtyřdvířkem, jehož přední náprava je poháněna litrovým tříválcem. Spojení „dobrý obchod“ tedy asi není zrovna tím, co by vás v první chvíli napadlo.
Protože většina SUV míří na cenové škále jen výš, není překvapením, že stále více lidí zkouší najít štěstí v autobazarech. Zmíněný Kamiq v nich můžete pořídit už za třetinu částky požadované prodejci nových aut, tomuto vozu se ale dnes věnovat nebudeme. Místo toho zamíříme k Mercedesu GLA, jehož první generace byla odhalena v roce 2013. Ta druhá je na trhu již třetím rokem, a přestože je pouze o dvacet centimetrů delší než český zástupce, stojí více než dvakrát tolik. Jejího předchůdce si nicméně můžete pořídit už od nějakých 280 tisíc korun, tedy o dost levněji než nejobyčejnější nové škodovky v prodeji. A i na auta s umírněnými nájezdy (do 150 tisíc km) vám bude stačit méně jak 350 tisíc.
Na první pohled se zdá, že do bazarů můžete vyrážet bez odborníka. GLA totiž vychází z třídy A, která je v německém TÜV Reportu dlouhodobě jedním z nejlépe hodnocených vozů. Ten s modelem GLA i dříve probíraným GLB sdílí platformu a povětšinou také motory. Vskutku se tedy zdá, že došlo na zhmotnění spolehlivosti. Jenže jak se říká, člověk nemůže jen důvěřovat, ale také prověřovat.
Kde tedy hledat sporné body? Exempláře z let 2016 a 2017 mají potíže s airbagy, ať už čelními, nebo okenními. U vozů z roku 2015 pro změnu může dojít na vznik požáru, a to kvůli hadičkám palivového systému, jejichž materiál až přespříliš praskal. Kvůli hřídeli pak mohou selhat i benzinové motory z téže doby, zatímco u dieselů vyrobených v roce 2014 docházelo na únik oleje. Celou produkci z let 2014 až 2017 pak trápilo přehřívání startéru, stejně jako software řídicí jednotky. U dieselů pak byla přílišná i produkce emisí NOx.
Ve finále se tedy vyplatí sáhnout jen po vozech po faceliftu, který přišel v roce 2017. Přesně to udělali i kolegové z Německa, kteří otestovali GLA 200d poprvé zaregistrované v listopadu 2018. Prvního majitele SUV vyšlo na skoro závratných 45 742 Eur (cca 1,16 milionu Kč), po pěti letech a 117 680 kilometrech však stojí 20 680 Eur (asi 520 tisíc Kč). I to je nicméně z pohledu průměrného Čecha dost, jakkoli očekávat za to může „plnou polní“, tedy alespoň co se komfortu týče.
Je tedy hlavně na vás, zda sáhnete po zcela nové Škodě Kamiq, která je kratší a méně luxusní, ovšem zároveň díky skutečnosti, že se stále vyrábí, drží krok s dobou, nebo po ojeté třícípé hvězdě. Rozhodnutí bude jako vždy na vás, kolegové z Auto Bildu ovšem výslovně varují před verzí GLA 45 AMG, která sice má 380 koní a díky sprintu na stovku za 4,4 sekundy dokáže „smáznout“ i řadu hot hatchů, ovšem její servisní náklady by vás mohly zruinovat. Možná i proto jsou nejlevnější kousky nabízeny levně, vaše mohou být již za ceny okolo 22 tisíc Eur neboli 550 tisíc korun. Že přitom většina exemplářů nenajela ani 100 000 km, pak už nehraje roli, stejně jako skutečnost, že s GLA jen málokdo vyrazil do terénu.
GLA první generace po faceliftu zaujme vzhledem i spolehlivostí. Ovšem i na pět let staré kousky si musíte připravit stejné peníze, za jaké můžete mít zcela novou Škodu Kamiq. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz