Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci nabízí věc, která udělá hotel na kolech z kdejakého auta, jen za 60 tisíc
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejnověji ji nabízí Toyota pro svůj ProAce Verso Camper, omezení tímto autem ale nejste. Dokonce nemusí být ani trochu nové.
Líbí se vám idea obytného vozu, protože máte rádi nezávislost na cestách, ale velké karavany jsou příliš drahé? Řešení nabízí německá firma Ququq - neděláme si legraci, není to překlep, opravdu se tak jmenuje. Nabízí ho pro řadu malých dodávek evropských značek a nově také pro Toyotu ProAce.
ProAce Verso Camper, jak se spolupráce Quququ a Toyoty jmenuje, není nic jiného, než původně pěti- nebo i vícemístná ProAce Verso s výklopnými zadními dveřmi, do které byla nasunuta obytná jednotka od firmy Ququq. Jediným limitem velikosti dodávky je, že se uvnitř musí dát rozložit 195 cm dlouhá a 110 cm široká postel - podle toho je potřeba zvolit z několika variant velikosti ProAce, máte-li v plánu z ní takto „stavět” obytný vůz.
Obytný modul Ququq obsahuje kromě zmíněné rozkládací postele také výsuvný plynový vařič se dvěma hořáky a výklopným větrným štítem. Vařič je prostorově nenáročný, takže v „šuplíku” je pod ním prostor na kastroly a další potřeby. Uprostřed modulu je úložný prostor o objemu 100 litrů a po jeho pravé straně, v jednom ze tří oddílů, jsou uloženy dvě skládací židličky.
V dolním z těchto tří oddílů jsou dvě nerezová umyvadla. Nad nimi mají místo dva 10l kanystry na čistou vodu. Ten přední má kohoutek, takže z něj můžete pouštět vodu do umyvadel či do čehokoliv, co se pod něj vejde. Druhý je schovaný za ním a když ten první vyprázdníte, jednoduše je prohodíte a při nejbližší příležitosti doplníte.
Je ovšem vhodné zvolit variantu dodávky s výklopnými zadními dveřmi místo křídlových. Teoreticky by modul Ququq asi mohl fungovat i s křídlovými dveřmi, ale ty by mohly překážet jak vysunutí vařiče, tak i používání modulu obecně; ve všech propagačních materiálech vidíme jen dodávky s výklopnými dveřmi. Ty navíc prostor pro vaření chrání před deštěm.
Lůžková část je na horní straně modulu a skládá se v podstatě ze tří malých matrací, které jsou složené na sobě. Dohromady po rozložení dávají již zmíněnou 195 cm dlouhou a 110 cm širokou postel. Pro rozložení je třeba sklopit nebo vyjmout druhou řadu sedadel. Pokud ji jen sklopíte, skládací postel se předním koncem o ně opře. Pokud ji vyjmete, můžete použít lanka, kterými postel připevníte na spony předních pásů, anebo skládacích nohou.
Samozřejmě, tenhle obytný modul vyplňuje zavazadelník (příp. prostor třetí řady sedadel, podle toho, jakou máte dodávku) v podstatě beze zbytku. Pokud ale vyjmete druhou řadu sedadel, můžete na jejich místo uložit zavazadla - a i když máte prosklené boky dodávky, přes rozloženou postel nebudou kufry vidět. Nad prosklením bychom ale přemýšleli dvakrát, zejména pokud ráno rádi déle spíte - v dodávce s plechovými boky bude jistě méně světla.
Campingový modul Ququq ubytuje dva lidi a jeho cena je podle webu Quququ 2 290 eur, tedy aktuálním kurzem 59 884 Kč. Pokud chcete jet ve čtyřech, ti druzí dva potřebují buď normální stan, nebo můžete ProAce dovybavit střešním stanem Dachzelt ARB Simpson III, jehož vnitřní rozměry jsou 240 x 140 cm, takže pro spaní v něm bude místa dost. Ten přijde na 1 537 Eur, tj. 40 193 kč.
ProAce Verso, která v tomto případě slouží jako základ, můžete na českém trhu mít s šestnáctistovkou D-4D o výkonu 95 nebo 115 k s pěti-, resp. šestistupňovým manuálem, anebo s motorem 2,0 D-4D o 150 nebo 177 k s šestistupňovou manuální, resp. automatickou převodovkou. České ceny ProAce Verso začínají na 760 tisících korunách a pokud by vás trápilo, že si s dodávkou nesjedete po zajímavých okreskách, v závislosti na motoru ProAce utáhne až 2,5 tuny, což by na přívěs s Lotusem Elise mohlo stačit.
To nejlepší si necháváme na konec: abyste mohli jezdit po světě s obytným modulem Ququq, vůbec nemusíte kupovat novou ProAce za třičtvrtě milionu korun, protože dohromady to s nějakou výbavou a právě s modulem dá milion jako nic. Modul pasuje do jakékoliv dodávky téhle velikosti. A je velmi snadno vyjímatelný, takže vám stačí jedna dodávka, obyčejný skříňový pracant, kterého budete po zbytek roku používat jako dodávku k domu či chalupě a v létě zapřáhnete přívěs s motorkami nebo sporťákem a vyrazíte, kam vás srdce táhne.
Na svém webu firma Ququq přímo uvádí mimo jiné Citroën Berlingo, Ford Tourneo Connect, Mercedesy Citan a Vaneo, Opel Combo, Peugeot Partner, Renault Kangoo nebo VW Caddy a Caddy Maxi, a to v řadě případů i starší generace, takže můžete koupit dodávku za 200 tisíc. Jedinou podmínkou je, aby se do vozu vešla rozložená postel ve smyslu popsaném výše, pak vám stačí 60 tisíc a můžete vyrazit s vlastním levným hotelem na kolech.
Normální stan, spacák a karimatka v kufru sporťáku nebo motorky jsou samozřejmě pořád levnější. Jenže s modulem Ququq jste mnohem méně závislí na rozmarech počasí a na nutnosti najít prostor, kde můžete stan postavit. A pokud už nějakou kompatibilní dodávku máte, tohle je geniální způsob, jak si z ní udělat obytňák. A v případě potřeby zase v řádu minut mít z obytného vozu plnohodnotnou dodávku...
Toyota ProAce s kempovacím modulem Ququq je zajímavou alternativou k drahým karavanům
Alternativou ale je jen ten modul, který si můžete za 60 tisíc korun koupit i do starého Caddyho, nikoliv celá Toyota
Toyota ProAce Verso je ale velmi praktická obecně, Ququq její atraktivitu jen zvýšil
Zdroj: Ququq
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejčtenější články
- Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17.2.2024 - Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024 - Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024 - Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18.2.2024 - Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18.2.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan