Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka

Jen málo nedostatků se skryje při testu auta probíhajícím po dlouhých 100 tisíc kilometrů, které následuje rozebrání na díly. Tento tucet z něj vyšel zatím nejhůř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka

29.6.2019 | Mirek Mazal

Jen málo nedostatků se skryje při testu auta probíhajícím po dlouhých 100 tisíc kilometrů, které následuje rozebrání na díly. Tento tucet z něj vyšel zatím nejhůř.

Pravidelně vám přibližujeme auta, která prošla dlouhodobými testy Auto Bildu s nejlepším a nehorším skóre. Naposledy jsme vám ukázali aktualizovaný přehled těch nejlepších, mezi která se zařadila i současná Škody Superb. Dnes vám tedy ukážeme modely, které po 100 tisíc kilometrů trvajícím testu následovaném rozebráním vozu na díly a prozkoumání jejich kondice pod dohledem Dekry dopadly pro změnu nejhůře - pozoruhodně mezi nimi figurují hned dvě BMW.

Předmětem našeho zájmu je už jen moderní podoba těchto testů, která platí od roku 2014, neboť dřívější bodování je s tím aktuálním nesrovnatelné. Po tomto konstatování si můžete myslet, že za pět let bude desítka nejhorších současně přehledem většiny, ne-li všech testovaných vozů, ale není tomu tak, sítem už prošlo dost přes 50 aut. Každý z nich musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů, absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili.

Jak jsme již zmínili, praktický test následuje kontrola všech součástek auta ze strany Dekry, která prozradí zbytek. Měří se například i opotřebení válců, pomocí endoskopu jsou zkontrolovány ty nejskrytější dutiny karoserie a další detaily. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole. A před sebou nyní máme vozy, které nedosáhly na lepší hodnocení, než je trojka, seřazené od nejlepšího po úplně nejhorší. Vynechali jsme z nich pouze SUV, kterým věnujeme vždy zvláštní pozornost a nechceme se na tomto místě opakovat. Některá z nich by se ale mezi vůbec nejhorší hodnocené vozy vešla též. Dost bylo slov, tady je dvanáct nejhorších výsledků i s komentáři.

12. Škoda Fabia 1,2 TSI, chybové body: 24, výsledná známka: 3+

Výsledky dlouhodobého testu Fabie se kdysi pochlubila i sama škodovka, a tak to nebyl vyložený propadák. Přesto jde nanevýš o průměrný výsledek a existují desítky vozů, které sítem prošly s lepším hodnocením. Fabia Němce zaujala dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty, při nájezdu 83 000 kilometrů ale odmítla startovat. Příčinou se ukázal krátký startovací kabel, který se nakonec zlomil. Jinak šlo z neduhů spíše o drobnosti, test jsme detailně probírali loni.


Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 1 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 08Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 2 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 09

11. Ford Mondeo Turnier 1,5 EcoBoost Titanium, chybové body: 27, výsledná známka: 3

Ford chtěl vytvořit prostorné kombi pro náročnější zákazníky, ale zaměření na objem zavazadelníku a kabiny ublížilo kvalitě ostatního zpracování. Do auta se vejde půl bytu, ale nelze ignorovat přešlap jako nedotažení šroubu mezichladiče stlačeného vzduchu, který nadělal paseku v celém motoru. Díl nedržel na svém místě, což je u nového auta zbytečná chyba vedle bezpočtu menších nedostatků, které Mondeu vynesly celkem 27 trestných bodů a umístění mezi nejhoršími.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 3 - Dlouhodoby test aut Auto Bild 01Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 4 - Dlouhodoby test aut Auto Bild 02Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 5 - Dlouhodoby test aut Auto Bild 03

10. Ford Mondeo 1,5 EcoBoost, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Druhé Mondeo v testu, tentokrát jako liftback, a ještě horší výsledek. Ani tato varianta si z dlouhodobého hlediska nevedla dobře. Mondeo ani tentokrát nepřesvědčilo, trestné body za průběžné nedostatky i nepřesvědčivou finální rozborku vyskočily až na cifru 29, z toho je výsledná známka 3-.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 6 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 06Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 7 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 08Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 8 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 14

9. Kia Carens 1,7 CDTI, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Po 100 tisících to vypadalo na známku 3+ za nespolehlivé parkovací senzory, rozbité ložisko kola a vybitou baterii. Kia dává dlouhou záruku, proto test pokračoval do 150 tisíců kilometrů. Teprve finální rozbor součástek ukázal začínající rez na dveřích zavazadelníku. Technika Carensu je v zásadě spolehlivá, zlobí spíše drobnosti, je jich ale dost na to, aby to nestačilo ani na trojku.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 9 - Kia Carens 1,7 CRDi test 07Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 10 - Kia Carens 1,7 CRDi test 16Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 11 - Kia Carens 1,7 CRDi test 43

8. Renault Clio Grand Tour TCe 90, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Auto Bildu se nelíbilo chování multimediálního systému, ale vážnější problém bylo vadné kuličkové ložisko v převodovce. Celkově vzato Renault vlivem elektroniky a vad materiálu nepřekonal Němce ani Korejce, což by mu jistě vyhovovalo. Možná příště.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 12 - Renault Clio 2017 nova oficialni sada 01Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 13 - Renault Clio 2017 nova oficialni sada 02Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 14 - Renault Clio 2017 nova oficialni sada 21

7. Seat Leon 1,6 TDI, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Na tachometru svítilo 80 972 kilometrů a převodové ústrojí se stalo nesnesitelným, jelikož vydávalo nezdravé zvuky a špatně řadilo. Vadné ložisko poškodilo převodovku, což byla rána pod pás, jinak si Leon vedl dobře. Ochrana proti korozi je příkladná, bublinky se objevují jen výjimečně na nepodstatných místech.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 15 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 03Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 16 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 16Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 17 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 27

6. BMW i3, chybové body: 31, výsledná známka: 3-

O nejmodernějším pohonu elektrických aut se tvrdí, že jsou tak jednoduché, že zásadně ubude starostí s jejich údržbou a nespolehlivostí. BMW i3 je elektrický vůz, v dlouhodobém testu ale tento předpoklad tak úplně nepotvrdilo. Dynamika vozu mile překvapila, stejně tak ovládání nedělalo potíže. Problémem se ukázalo hlavně nabíjení, neboť originální kabel musel být v záruce několikrát vyměněn. Zklamalo i víčko nabíjení, které se přestalo otevírat a potíže byly i s tím, co musí elektromobily řešit „oklikou” - topením. Celkově je z toho jeden z nejhorších výsledků - co na tom, že sám elektromotor nedělal potíže, když leccos jiného, včetně možnosti vůbec dobít jeho zdroj energie, zlobilo opakovaně.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 18 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 05Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 19 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 08Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 20 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 18

5. Ford Grand C-Max 2,0 TDCi, chybové body: 32, výsledná známka: 3-

Posuvné dveře jsou fajn, ale jen když fungují, což v případě C-Maxu často neplatilo. Během zkušebních jízd také selhávala elektronika a nebyl to zrovna ojedinělý případ. Moc dobře se neprojevovala ani obrazovka navigace, která ne vždy navigovala. Pozlobil zkorodovaný konektor způsobující falešné impulzy k turbodmychadlu. Po demontáži všech částí překvapil orezlý blok motoru, kterému chyběl ochranný nátěr.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 21 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 01Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 22 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 05Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 23 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 21

4. Volkswagen Golf 1,4 TSI, chybové body: 32, výsledná známka: 3-

Po základní porci 100 tisíc kilometrů měl Golf na kontě dvanáct trestných bodů za poruchy spojené s elektrickými okny, displeje a systému start-stop. Do interiéru prosakovala voda a test pokračoval dál. Po 200 tisících kilometrů přestala fungovat houkačka, vytekly tlumiče, zasekla se klapka palivové nádrže a projevila se vadná dvouspojka. Závěrečná kontrola ukázala stopy oleje na motoru a převodovce kvůli špatnému těsnění, případně v důsledku výměny spojky. Nutno dodat, že překvapivě početné chybové body a výsledná známka jsou uděleny Golfu po nájezdu dvakrát větší než obvyklé porce kilometrů, Němci byli zkrátka na domácí auto přísnější.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 24 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 06Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 25 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 07Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 26 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 29

3. Citroen C4 Cactus PureTech 110, chybové body: 34, výsledná známka: 4+

Celkem 34 negativních bodů posbíralo originální stvoření s nepraktickým ovládáním. Během testu Auto Bildu selhala převodovka a zapalování. Rozebrání vyjevilo na 100 tisíc ujetých kilometrů nadstandardní opotřebení. Stylový Cactus s gumovými nárazníky je při výběru nového či ojetého vozu též lepší minout.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 27 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 18Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 28 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 31Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 29 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 49

2. Chevrolet Orlando 2,0 TD, chybové body: 35, výsledná známka: 4+

Stále ještě na úrovni dostatečného hodnocení těsně nad propadákem se drží velký Chevrolet, který sice jako nový už nekoupíte, jako ojetina by vás ale zajímat mohl. Jenže neměl - Orlando sice má praktické stránky jako sedm plnohodnotných sedadel, dostatek místa, dobrý výhled a silnou umlčenou naftu pod kapotou, dojem nicméně kazí spousta nepovedených detailů. Řazení automatické převodovky je nepříjemně hrubé, klimatizace nestačí, světla skoro nesvítí a auto navíc vyžaduje nečekané návštěvy automechaniků. Ty proběhly kvůli roztrhané manžetě poloosy řízení (při 50 000 km) a za dalších 20 000 km přestalo fungovat otevírání pátých dveří, protože selhal spínač. Demontáž na díly ukázala, že převodovka hodně trpěla.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 30 - Nejhorsi auta v dlouhodobem testu 01Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 31 - Nejhorsi auta v dlouhodobem testu 02Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 32 - Nejhorsi auta v dlouhodobem testu 03

1. BMW 218i Active Tourer, chybové body: 39, výsledná známka: 4-

Po dlouhodobém testu řady 2 Active Tourer skoro není divu, že BMW ohlásilo jeho konec, tak mizerného výsledku jiný osobní vůz zdaleka nedosáhl. Už zánovnímu kusu při 36 331 kilometrech odešlo ložisko klikové hřídele jeho tříválcového motoru. Po devadesáti tisících se motor musel vyměnit úplně, vyznačoval se hrubým chodem a nouzový režim pro něj nebyl nic neobvyklého. Rozborka pak ukázala také unikající chladivo z klimatizační jednotky nebo neobvykle opotřebenou spojku. Smutné je, že u takového auta se ještě dnes objevuje koroze na karoserii. Na BMW bída s nouzí.

Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 33 - BMW 2 Active Tourer oficialni sada 11Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 34 - BMW 2 Active Tourer oficialni sada 18Pořadí nejhorších aut dlouhodobých testů Němců ovládla prémiová značka - 35 - BMW 2 Active Tourer oficialni sada 43

Zdroje: Auto Bild, BMW SG

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše