Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Poruchovost motorů aut podle značek v roce 2017: koncern VW i dál tře bídu
17.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud jde o motory, Němci etalonem spolehlivosti rozhodně nejsou. Říká to statistika pojišťovny Warranty Direct, v níž je první německá značka čtrnáctá.
Koupě ojetého auta je vždycky trochu riziková, protože ve většině případů přesně nevíte, jak se majitel před vámi o auto staral. Pečlivě vyplňovaná servisní knížka a uschované faktury za posledních pět, osm let provozu jsou spíš výjimkou než standardem, bohužel. A i když něco takového k autu dostanete, nikde není záruka, že během pár týdnů po koupi nepadnou na nutné opravy desetitisíce korun.
Pravda, u auta s pečlivou údržbou je něco takového méně pravděpodobné, ale stát se to může. Pokud ale neexistují záznamy, je potřeba hledat jinde - na internetových diskusních fórech, zabývajících se konkrétním modelem v dané motorizaci, anebo také ve statistikách spolehlivosti. Jednu takovou máme před sebou, a to od pojišťovny Warranty Direct, které se věnujeme pravidelně při každé větší aktualizaci.
U této britské pojišťovny si můžete pojistit auto na poruchu - platíte nějaké pojistné a pokud se během té doby kdekoliv na voze vyskytne nějaká závada, pojišťovna hradí opravu. Můžete si tak auto pojistit, má-li najeto méně než 160 tisíc kilometrů, a pojištění trvá nanejvýš do proběhu 209 tisíc km. Průměrný věk aut je tu ve většině případů do 6 let, ale to jen tak na okraj - směrodatné jsou tady najeté kilometry.
Warranty Direct pak z dat o opravách aut, která jsou u ní pojištěna, vytváří tzv. index spolehlivosti. Vstupují do něj faktory jako počet poruch, náklady na opravu, doba, kterou auto stráví v servisu nebo právě průměrný věk a kilometrový proběh pojištěných aut. Výpočty jsou tedy asi poměrně složité - ale proto by měly nést i dobrou výpovědní hodnotu.
Statistika uvádí jen značky či modely, pro které má pojišťovna v databázi aspoň 50 aut. V tabulkách níže se tedy můžeme podívat na index spolehlivosti 39 značek od Volkswagenu přes Suzuki až po Bentley, Porsche nebo Maserati. Takže chystáte-li se koupit skoro cokoliv aspoň trochu běžného, dost pravděpodobně to tady najdete.
Co je pro nás zajímavé, statistika se věnuje nejen celkové spolehlivosti (jejíž index též v tabulkách najdete), ale i dílčím součástem, z nichž tou nejvýznamnější z hlediska provozuschopnosti vozu i ceny případných oprav je motor. A právě na spolehlivost motorů jsme si posvítili.
Ukazatel u motorů v tabulce se jmenuje index poruchovosti, ne index spolehlivosti, a je uveden v procentech. Tedy, čím nižší procento, tím menší je pravděpodobnost, že se s motorem auta dané značky něco stane. Pochopitelně, auta různých značek najíždějí různé porce kilometrů, takže pokud si chcete udělat představu o tom, kolik mají vozy té které značky pojištěné u Warranty Direct najeto, uvádíme i tento údaj.
Značky aut s nejvíce a nejméně poruchovými motory v roce 2017


Výsledky leckoho překvapí - na špici jsou značky z Itálie, Francie, USA, dokonce i Velké Británie, které spolehlivostí zrovna neprosluly. Celkové výsledky nemají mnohdy skvělé ani tady (zejména pak Maserati a Bentley), ovšem s jejich motory problémy zjevně nejsou. Až šestý je v případě motorů celkově špičkový Lexus a deváté celkové ještě lepší Suzuki. Na osmém místě, tedy stále relativně vysoko, vidíme Volvo, což naznačuje, že statistiky odolnosti a kilometrové proběhy při vyřazení auta z provozu, kde se tato značka také umisťuje dobře, asi nebudou úplně mimo.
Co nikde na špici nenajdeme, jsou německé automobilky. Nejlepší je Mercedes-Benz na 14. místě a BMW nebo všechny značky koncernu Volkswagen je třeba hledat až v druhé polovině žebříčku. Audi je předposlední (38.), nejlepší je Porsche (21.) a z široce dostupných značek má nejlepší umístění Škoda (26.).
To jsou značky. Pokud vás zajímá vaše konkrétní auto, kompletní výsledky najdete na webu Reliability Index. Nejsou tam samozřejmě všechny modely, chce to vůz nanejvýš deset let starý, třeba BMW řady 3 je tu ale od modelového roku 1998. A zas tak dobře na tom není...
Maserati, Renault či Chrysler patří překvapivě mezi značky s nejméně poruchovými motory
Motory Audi, Seat či BMW patří naopak mezi nejvíce poruchové
Zdroj: Warranty Direct Reilability Index
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 8 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva