Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Poruchovost motorů aut podle značek v roce 2017: koncern VW i dál tře bídu
17.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud jde o motory, Němci etalonem spolehlivosti rozhodně nejsou. Říká to statistika pojišťovny Warranty Direct, v níž je první německá značka čtrnáctá.
Koupě ojetého auta je vždycky trochu riziková, protože ve většině případů přesně nevíte, jak se majitel před vámi o auto staral. Pečlivě vyplňovaná servisní knížka a uschované faktury za posledních pět, osm let provozu jsou spíš výjimkou než standardem, bohužel. A i když něco takového k autu dostanete, nikde není záruka, že během pár týdnů po koupi nepadnou na nutné opravy desetitisíce korun.
Pravda, u auta s pečlivou údržbou je něco takového méně pravděpodobné, ale stát se to může. Pokud ale neexistují záznamy, je potřeba hledat jinde - na internetových diskusních fórech, zabývajících se konkrétním modelem v dané motorizaci, anebo také ve statistikách spolehlivosti. Jednu takovou máme před sebou, a to od pojišťovny Warranty Direct, které se věnujeme pravidelně při každé větší aktualizaci.
U této britské pojišťovny si můžete pojistit auto na poruchu - platíte nějaké pojistné a pokud se během té doby kdekoliv na voze vyskytne nějaká závada, pojišťovna hradí opravu. Můžete si tak auto pojistit, má-li najeto méně než 160 tisíc kilometrů, a pojištění trvá nanejvýš do proběhu 209 tisíc km. Průměrný věk aut je tu ve většině případů do 6 let, ale to jen tak na okraj - směrodatné jsou tady najeté kilometry.
Warranty Direct pak z dat o opravách aut, která jsou u ní pojištěna, vytváří tzv. index spolehlivosti. Vstupují do něj faktory jako počet poruch, náklady na opravu, doba, kterou auto stráví v servisu nebo právě průměrný věk a kilometrový proběh pojištěných aut. Výpočty jsou tedy asi poměrně složité - ale proto by měly nést i dobrou výpovědní hodnotu.
Statistika uvádí jen značky či modely, pro které má pojišťovna v databázi aspoň 50 aut. V tabulkách níže se tedy můžeme podívat na index spolehlivosti 39 značek od Volkswagenu přes Suzuki až po Bentley, Porsche nebo Maserati. Takže chystáte-li se koupit skoro cokoliv aspoň trochu běžného, dost pravděpodobně to tady najdete.
Co je pro nás zajímavé, statistika se věnuje nejen celkové spolehlivosti (jejíž index též v tabulkách najdete), ale i dílčím součástem, z nichž tou nejvýznamnější z hlediska provozuschopnosti vozu i ceny případných oprav je motor. A právě na spolehlivost motorů jsme si posvítili.
Ukazatel u motorů v tabulce se jmenuje index poruchovosti, ne index spolehlivosti, a je uveden v procentech. Tedy, čím nižší procento, tím menší je pravděpodobnost, že se s motorem auta dané značky něco stane. Pochopitelně, auta různých značek najíždějí různé porce kilometrů, takže pokud si chcete udělat představu o tom, kolik mají vozy té které značky pojištěné u Warranty Direct najeto, uvádíme i tento údaj.
Značky aut s nejvíce a nejméně poruchovými motory v roce 2017
Výsledky leckoho překvapí - na špici jsou značky z Itálie, Francie, USA, dokonce i Velké Británie, které spolehlivostí zrovna neprosluly. Celkové výsledky nemají mnohdy skvělé ani tady (zejména pak Maserati a Bentley), ovšem s jejich motory problémy zjevně nejsou. Až šestý je v případě motorů celkově špičkový Lexus a deváté celkové ještě lepší Suzuki. Na osmém místě, tedy stále relativně vysoko, vidíme Volvo, což naznačuje, že statistiky odolnosti a kilometrové proběhy při vyřazení auta z provozu, kde se tato značka také umisťuje dobře, asi nebudou úplně mimo.
Co nikde na špici nenajdeme, jsou německé automobilky. Nejlepší je Mercedes-Benz na 14. místě a BMW nebo všechny značky koncernu Volkswagen je třeba hledat až v druhé polovině žebříčku. Audi je předposlední (38.), nejlepší je Porsche (21.) a z široce dostupných značek má nejlepší umístění Škoda (26.).
To jsou značky. Pokud vás zajímá vaše konkrétní auto, kompletní výsledky najdete na webu Reliability Index. Nejsou tam samozřejmě všechny modely, chce to vůz nanejvýš deset let starý, třeba BMW řady 3 je tu ale od modelového roku 1998. A zas tak dobře na tom není...
Maserati, Renault či Chrysler patří překvapivě mezi značky s nejméně poruchovými motory
Motory Audi, Seat či BMW patří naopak mezi nejvíce poruchové
Zdroj: Warranty Direct Reilability Index
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz