Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
SUV tíží další problém, o němž se dosud nemluvilo. A odnáší ho ti, kteří se nemohou bránit
12.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že SUV nejsou tak ideální auta, jak naznačuje jejich popularita u zákazníků, probíráme pravidelně. Jejich limity obvykle odnáší lidé sami, v tomto případě ale škodí psům.
Neřekneme vám nic nového, když konstatujeme, že žádná jiná automobilová třída nezaznamenává takový rozkvět, jako SUV a od nich odvozené crossovery. Chvílemi to vypadá, že se zákazníci dělí jen na ty, kteří SUV chtějí a na ty, kteří si je nemohou dovolit. Realita je pochopitelně jiná, přesto je pozoruhodné, jak obrovský rozkvět tato auta zažívají.
Přináší totiž relativně malé množství faktických pozitiv, mezi kterými lze s vážností zmínit jen obvykle lepší pasivní bezpečnost při nehodě, snazší nastupování pro starší lidi a lepší rozhled pro ty menší. Méně vážně lze hovořit o na image většího, dražšího auta, která je některým lidem příjemná. SUV se ale řídí hůře, jedou pomaleji a spotřebovávají více než srovnatelná auta konvenčních tříd a nenabízejí ani více prostoru. Aktivní bezpečnost je pak už kvůli výše zmíněnému horší a v neposlední řadě dražší jen nevypadají - dražší také jsou.
Tyto dobře popsané nedostatky zákazníky obvykle neodrazují, objevují se ale i další. Nedávno byla řeč o neohleduplnosti k chodcům při nehodě, teď tu máme informace o další nepřímé „oběti”. Pochází od britské společnost Vet Record, která se zaměřila na převoz psů právě v SUV. Přitom zjistila, že tyto vozy jsou pro zvířata rizikovější než třeba kombíky. A to z důvodu, který byste asi nevymysleli.
Je jím skutečnost, že podlaha zavazadlového prostoru je výše než obvykle. Psi tak musí nejen výše vyskakovat, ale především z větší výše seskakovat. A právě to vede k nadměrnému zatěžování a potenciálnímu poranění předních tlapek. „Umožnit psům skákat z větších aut, jejichž hrana nákladového prostoru je usazena výše, může vyústit v nadměrnou zátěž anatomické struktury,“ píše se ve studii. Její autoři zatím pracovali s 15 psy, z toho čtrnácti čistokrevnými a jednoho ze smíšeného plemene. A průzkum by do budoucna rádi rozšířili.
Aktuálně přitom bylo zjištěno, že tlak vyvinutý při dopadu na přední končetiny se skutečně liší dle toho, z jaké výšky psi skáčou. Během studie byly k dispozici tři různé platformy (55, 65 a 75 cm), přičemž rozdíl mezi tou nejnižší a tou nejnižší činil 25 procent. To je opravdu hodně, dlouhodobé vystavení psů takovémuto typu aut by se tedy skutečně mohlo negativně projevit na jejich zdraví.
Je samozřejmě otázkou, zda lidé k tomuto aspektu při výběru auta přihlédnout. Mohli by, neboť zrovna psi nemají jak možným problémům bránit, příliš s tím ale nepočítáme. Pokud si totiž uvědomíme, že řada motoristů je stále schopna nechat na horku i své malé dítě, nemluvě o zvířatech, pak je nějaké dlouhodobé zdravotní riziko pro psa asi nebude zajímat. Bohužel.
Převážet psi v zavazadelníku crossoverů a SUV není nic špatného. Dovolit jim seskakovat z větší výšky ovšem již přináší značné riziko jejich předním tlapkám
Zdroj: Vet Record
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva