Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto je 10 nejbezpečnějších luxusních aut podle náročných amerických testů
3.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dražší „prémiová” auta jsou obecně bezpečnější, ale která z nich jsou úplně nejbezpečnější? Těchto deset luxusních vozů odolá autonehodám nejlépe.
Takzvaná prémiová auta jsou považována za bezpečnější, protože mají ve zvyku na trh přicházet s nejnovějšími technologiemi zmírňující vznik i následky nehody. Nejde jen o počet airbagů nebo pevný nárazník, ale čím dál častěji se inovují autonomní asistenti, kteří během jízdy monitorují okolí a předvídají za řidiče - například Mercedes třídy S sleduje i dění za vozem, upozorňuje příliš rychle se blížící řidiče a pokud „přestane věřit”, že za vámi jiné auto dobrzdí, připraví posádku na náraz zezadu. Tohle jsou věci, které by nehodám skutečně měly zabraňovat či jejich následky mírnit.
Jak ukázala analýza americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ve spolupráci s pojišťovacím ústavem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS), luxusní auta jsou skutečně bezpečnější a lépe si vedou jak v klasických nárazových zkouškách, tak při testech oněch asistenčních systémů. I mezi nimi ale pochopitelně existují rozdíly.
Dnes vám ukážeme desítku těch, která sítem prošla s úplně nejlepšími výsledky. Zajímavá je i pro nás, neboť naprostou většinu těchto aut koupíte i zde a testy IIHS jsou náročnější, než ty evropské od EuroNCAP. O reálně bezpečnosti vozu tedy vypovídají lépe. Co tedy vybrat, pokud vám jde především o to dojet pokud možno ve zdraví? Kompletní desítka následuje a my jen dodáme, že seřazena je abecedně - všechny tyto vozy dostaly nejlepší možné hodnocení.
10 nejbezpečnějších luxusních vozů podle IIHS a NHTSA
1. Acura RLX
Začneme výhradně americkou Acurou RLX, která je ekvivalentem u nás kdysi též prodávané Hondy Legend. Velký sedan v nejnovějším provedení kromě dalších funkcí umí detekovat chodce a samovolně mu uhne z cesty. Automobilka se chlubí, že nikdo jiný na světě takovou technologii do svých vozů nemontuje. Revoluční zařízení čerpá data z kamery a senzorů na přední části. Acura si pochopitelně dobře vedla i v nárazových testech, bez toho tu žádný model uspět nemohl.
2. Audi A3
Audi do menší A3 standardně dodává varování proti přednímu nárazu s automatickým brzděním v nízkých rychlostech. Vysokorychlostní autonomní brzdění je volitelný systém, stejně jako celá řada špičkových technologií za účelem odvrácení nebezpečí. Z celého seznamu je A3 jediný zástupce kompaktních aut.
3. Audi A4
Abecední seznam přináší hned druhé Audi v pořadí. Větší A4 znovu uspokojila nároky komisařů NHTSA a IIHS, hodnocení je totožné jako pro A3, i novější a větší model prošel nárazovými zkouškami bez jediného většího problému. Základní verze bez příplatkových systému pak sama dobrzdí před překážkou, pro stejné chování ve vyšších rychlostech je opět nutné připlatit.
4. Genesis G80
Sedan dříve označovaný názvem Hyundai Genesis nejen získal pochvalu ve všech provedených nárazových zkouškách, ale místo na výsluní zajistila mimo jiné standardní výstraha před nárazem, systémem automatického brzdění ve všech režimech jízdy, hlídání mrtvého úhlu nebo udržování v jízdních pruzích.
5. Genesis G90
Dříve Hyundai Equus je dnes Genesis G90. Luxusní divize Hyundai boduje navzdory všem nepřejícím pochybovačům. Kvality ověřily úspěšně zvládnuté zkoušky IIHS, sortiment preventivních systému je totožný s menší řadou G80.
6. Lexus ES
Středně velký Lexus je dlouhodobě kvalitní volbou mezi spolehlivostí a bezpečností. Model ES 350 získal uznání při nárazových zkouškách a reputaci potvrdil přítomností elektronických asistentů. Samozřejmostí je samočinné brzdění anebo udržování v jízdním pruhu. Vyšší specifikace umí hlídat prostor za vozem.
7. Lexus IS
Bojovník proti převaze BMW 3 vyniká přítomností široké palety funkcí proti nehodě. Lexus drží krok se všemi a sám začne v nouzi brzdit s doprovodem výstražného signálu, postará se o udržení auta mezi bílými lajnami a samozřejmě pohlídá mrtvé úhly. Některé funkce vychází levněji než u konkurenčního BMW pomalu končící generace F30, které v tomto hodnocení chybí.
8. Mercedes-Benz třídy E
Elegantní třída E obdržela nejvyšší hodnocení při nárazových zkouškách a je dodávána standardně s výstražnými systémy proti nepředvídatelným situacím. Mercedes je v čele vývoje nových prvků výbavy a dohled nad klidným průběhem cesty má vymodelovaný téměř k dokonalosti.
9. Volvo S60
Nebyl by to správný seznam bezpečných vozidel, kdyby chybělo Volvo. Loučící se model S60 je sportovnější sedan než by se dalo od Švédů očekávat, ale přesto si zachovává pověst nejbezpečnější značky se špičkovými hodnotami od IIHS a NHTSA doplněné o široký sortiment nejnovějších bezpečnostních opatření. Kamery a radary drží ochrannou ruku nad kolizí s lidmi či zvířaty kdekoliv a kdykoliv.
10. Volvo V60
Také od S60 odvozené kombi V60 splnilo všechny nezbytné nárazové testy, základní verze je pokaždé vybavena jak jinak než systémem automatického brzdění v nižší rychlosti, hlídáním jízdního pruhu, ikonou překážky v mrtvém bodu či hlídáním prostoru za automobilem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před hodinou - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 3 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 4 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 13:18 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry