Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou nejlevnější nová auta na českém trhu. Co všechno jde koupit do 250 tisíc?
23.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pokud chcete raději úplně nové auto se všemi jeho výhodami a rádi byste za něj dali co nejméně, vybírat u nás můžete z celkem široké palety vozů.
Vybírat nový vůz znamená pro běžného smrtelníka dokola poměřovat své požadavky s nabídkami jednotlivých automobilek. Ne každý má čas a náladu probírat se desítkami ceníků a srovnávat jednotlivé parametry, proto se snažíme s výběrem pomoci skrze rozličné přehledy. Jen v poslední době jsme tu měli seznam nejlevnějších aut v různých výkonových hladinách nebo nejlevnější auta s pohonem všech kol, které jistě nejlépe vyhověly poněkud náročnějším zákazníkům. Však chtít co nejvíce výkonu za peníze nebo pohon všech kol, to už jsou docela specifické požadavky.
Dnes se tedy podíváme na trochu jiné vozy, na ty úplně nejlevnější. Tady vyšší nároky prim určitě nehrají, jde tu o koupi nového auta se všemi jeho výhodami za co nejnižší částku. Na českém trhu takový požadavek není neobvyklý, a tak se s cenou základních verzí nových modelů automobilky dokola snaží dostat co nejníže.
My jsme za cenovou hranici zvolili 250 000 Kč a jali se zkoumat aktuální ceníky s cílem vyjmenovat všechny vozy, které se za tuto nebo nižší částku dají dnes v České republice koupit. Dodejme, že v úvahu jsme brali nejnižší ceníkové ceny (ať už jakkoli akční nebo nikoli) platné při platbě v hotovosti - nebo na leasing či úvěr vám auto může prodat ta či ona firma na oko levněji, standardní cenu ale minimálně doplatíte na úrocích. To by pak zkrátka nebylo přehledné ani férové.
Sítem prošlo 11 automobilek s více jak 20 modely aut. Tady jsou jeden po druhém i s cenami aktuálními k datu publikace tohoto článku.
Citroen C1, C3
Seznam levných aut zahajují Francouzi. Nejmenší modely C1 a C3 jsou určeny do města a blízkého okolí. Snaha ušetřit výrobní náklady vedla ke konečným cenám, které nepřesáhnou ani 230 000 Kč, natož stanovenou hranici čtvrt milionu. Citroen C1 s výbavou Feel a výkonem 50 kW (68 koní) stojí 221 900 Kč a o stupeň větší C3 se stejným výkonem vyjde na 229 900 Kč.
Dacia Logan, Logan MCV, Sandero, Lodgy, Dokker
Podle očekávání nejpočetnější zástup přichází od rumunské Dacie, která vám za cenu do čtvrt milionu Kč prodá skoro kterýkoli ze svých modelů. Pod taktovkou Renaultu se zprvu podceňovaná značka vypracovala na platného a v jistých ohledech i majoritního hráče. Konstruktéři drželi svůj směr a podařilo se jim navrhnout nejen levné, ale dnes už i vcelku kvalitní automobily. Nové generace se oproti prvopočátkům posunuly o míle daleko, přitom drží cenovou politiku obecně nejlevnějších aut na našem trhu. Dacia Logan stojí od 169 900 Kč, prostornější Logan MCV 189 900 Kč, hatchback Sandero v základní výbavě 174 900 Kč stejně jako Dokker. A Lodgy přijde na nejméně 224 900 Kč.
Fiat Panda, Punto
Fiat Panda původně přišel jako „moderní selské auto“. Svým tvarem připomíná krabičku na kolech, jednoduchá technika je nenáročná na údržbu. Verze s pohonem všech kol se stala oblíbenou a nadšení řidiči chválí model Panda 100HP za jeho hravost a poddajnost. Fiat Punto přišlo v roce 1994 a po třech letech se stalo nejprodávanějším vozem Evropy, dnešní generace ale na trhu spíše dožívá, třebaže její prodeje úplně nízké pořád nejsou. Ceny ano - při pohledu do ceníku vidíme Pandu nejméně za 217 000 Kč a Punto za 239 000 Kč.
Hyundai i10
Svého zástupce levných vozů vyslal do boje Hyundai pod názvem i10. Nejmenší z rodiny se jménem začínajícím na měkké i se může pochlubit oficiálním svolením k převážení pět pasažérů, což nemohou všechny konkurenční minivozy. Od nového roku se prodává s litrovým motorem za 219 990 Kč.
Kia Picanto
Picanto v minulém roce dorazilo s novou tváří, ale malé rozměry zůstaly zachovány. Kia strávila pět let vývojem svého nejmenšího modelu cíleného na mladé svobodné jedince, v Česku spíše na starší páry v důchodovém věku. Sourozenec Hyundai i10 je o 10 korun dražší, konečná cena Picanta s výbavou Active startuje na 219 980 Kč.
Nissan Micra
Oblé tvary nafouklého městského auta vystřídaly ostře řezané linky. Ke svému kulatému předchůdci se vůbec nehlásí. Nissan tvrdí, že modernizovaný vzhled navrhovali společně umělci, hudebníci a tvůrci z celého světa. Do našeho souhrnu se Micra vešla natěsno, protože cena základní verze začíná na 249 000 korunách českých.
Opel Corsa
Vzhledově neutrální městské auto z Rüsselsheimu slaví úspěch už po několik generací. Údajně bylo vymyšleno hlavně pro ženy, a tak není divu, že se zamlouvá hlavně jim. Corsou se vracíme se k dvojitým zástupcům aut do 250 000 Kč v Česku. Opel Corsa v pětidveřové verzi stojí o 10 000 Kč více než třídveřová varianta, konkrétně 246 900 versus 236 900 Kč, oba s motorem o objemu 1,2 litru.
Renault Twingo, Clio
Twingo první generace muselo zákonitě rozveselit i nejsmutnějšího řidiče, protože kombinace křiklavě barevných ovládacích prvků se strakatým čalouněním vytvářel cirkus na kolech. Éra veselých barev naštěstí pokračuje dodnes, paleta odstínů a jejich kombinace nabízí širokou škálu personalizace. Navíc motor vzadu pohání zadní kola, byť stabilizace jde vypnout jen vytažením pojistky. Větší Clio nebudí tolik emocí, navíc výrazně ztloustlo, nyní je bývalé miniauto blízko kompaktnímu vozu. Ceny ale zůstávají u Renaultu tradičně dole - barevný střízlík stojí od 215 900 Kč, plnoštíhlý dospělák vyjde nejméně na 239 900 Kč.
Seat Mii
Jeden model, ale dvě verze. Seat Mii nabízí dealeři jako nákupní vozík se třemi nebo s pěti dveřmi. Patří do rodiny malých vozů od koncernu Volkswagen. Nejlépe se cítí v hustých uličkách přeplněných měst. Za tři dveře zákazník zaplatí 210 900 Kč, pět dveří spolkne 9 000 navíc (219 900 Kč).
Suzuki Celerio, Ignis
Pro mnohé bude Celerio tak trochu zjevením, marketing japonského výrobce jej poněkud nechává stranou. Model ničím nešokuje, proto je oblíbený zejména mezi klidnými řidiči vyššího věku. Ti si nemusí lámat hlavu s výběrem motoru a specifikace, protože je nabízena jediná možnost. Opačně je na tom větší Suzuki Ignis. Nynější provedení může kupec zvolit více variant, mimo jiné s pohonem všech kol, se kterým se Ignis nezalekne ani lehkého terénu. Nevýrazné Celerio je oceněno na 238 900 Kč, akčnější Ignis 240 900 Kč.
Škoda Citigo, Fabia
Domácí automobilka umí nabídnout do čtvrt milionu korun dva modely ve třech verzích. Kromě Dacie to znamená nejvíc zástupců v dané kategorii. Pojmenování Citigo dává najevo účel drobného vozu, který je jedním z trojčat malých vozů německého koncernu VW. Na trhu se nabízí se třemi či pěti dveřmi. Škodu Fabia netřeba představovat - umí být drahá a výkonná, ale také klidná a levná. Cena pro Citigo byla stanovena na 197 900 Kč (3 dv.), respektive 207 900 Kč (5 dv.), prostornější Fabia s litrovým motorem se prodává za 243 900 Kč.
Toyota Aygo
Reklamní slogany a fotografie jednoznačně pasují malého Japonce na baviče davů a vtipného klauna. Láká na barevné kombinace lakování a hbité reakce v městské džungli. Design přední masky se nezalíbí všem, ale to Aygo nezamýšlí, chce být výstřední a originální, jak se zdá. V provedení třech dveří kupec zaplatí minimálně 227 900 korun, za více dveří musí vydat 232 900 Kč.
Volkswagen Up!
Jediné auto s vykřičníkem ve jméně příznačně uzavírá abecední seznam. Vyrábí se na Slovensku společně se Seatem Mii a Škodou Citigo, také proto si jsou podobní jako vejce vejci. Podle koncernové hierarchie musí o prsa vyčnívat nad své malé sourozence. Dominanci potvrzuje minimálně cenou, která je ze všech nejvyšší, ale pořád docela nízká - 221 900 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva