Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou

Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou

3.8.2019 | Petr Miler

Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.

Nástup turbomotorů sice obdařil auta dynamikou, o které si běžné modely mohly donedávna nechat jen zdá, tím samým vozům ale také jednu věc vzal - zvuk. Pravda, na zvuk auto nejezdí, ale o dobré pocity se stará. A ruku na srdce, dynamiku byť jen 200koňového moderního turba pravidelně využije málokdo, zvuk si můžete užívat, i když zase tak rychle nejedete.

Na tyto myšlenky nás přivedl přiložený snímek kolegy, který pravidelně zaznamenává dynamiku rozličných aut na německé dálnici a videa vystavuje na kanálu AutoTopNL na Youtube. Obvykle bere do rukou nejnovější modely, tentokrát se ale dostal k Hondě Integra Type R poslední generace, která byla v prodeji naposledy v minulé dekádě. Pod kapotou má legendární motor K20A, tedy dvoulitr, který dává výkon až 220 koní a točivý moment nanejvýš 206 Nm. Dnes jsou to na takový agregát průměrné hodnoty, jenže s turbem - tento motor je atmosféricky plněný výkon z něj musíte vydřít otáčkami.

Normálně točí nanejvýš 8 600 ot./min, tento kousek má ale omezovač posunutý výše a otáčky se při postupném řazení nebezpečně blíží hranici 9 000 otáček za minutu. Nečekejte bůhvíjakou dynamiku, dvoustovku za 24 sekund dnes zvládnou lepší dieselové kombíky, stěží přitom ale budou znít jako rozzuřená motorová pila. A pokud přece jen, zvuk budou jen předstírat reproduktory.

Je to hezký návrat do minulé dekády, kdy o podobné (třebaže obvykle ne až tak točivé) motory tehdy nebyla v autech nouze. Dnes vám takové představení žádný model mainstreamové značky nepředvede, protože prakticky všechny mají pod kapotami turba. A těch pár, co nemá, nemůže soupeřit s tím, s jakou lehkostí a jadrností dokáže tento stroječek letět až k extrémním otáčkám. Podívejte se na to sami, stojí to za to.


Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 1 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 01Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 2 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 02Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 3 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 03Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou - 4 - Honda Integra Type R acceleration Autobahn video 04
Akcelerace Hondy Civic Type R dnes časem ohromit nesvede, projevem ale učaruje ještě více než dříve

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše