Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou
3.8.2019 | Petr Miler
Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.
Nástup turbomotorů sice obdařil auta dynamikou, o které si běžné modely mohly donedávna nechat jen zdá, tím samým vozům ale také jednu věc vzal - zvuk. Pravda, na zvuk auto nejezdí, ale o dobré pocity se stará. A ruku na srdce, dynamiku byť jen 200koňového moderního turba pravidelně využije málokdo, zvuk si můžete užívat, i když zase tak rychle nejedete.
Na tyto myšlenky nás přivedl přiložený snímek kolegy, který pravidelně zaznamenává dynamiku rozličných aut na německé dálnici a videa vystavuje na kanálu AutoTopNL na Youtube. Obvykle bere do rukou nejnovější modely, tentokrát se ale dostal k Hondě Integra Type R poslední generace, která byla v prodeji naposledy v minulé dekádě. Pod kapotou má legendární motor K20A, tedy dvoulitr, který dává výkon až 220 koní a točivý moment nanejvýš 206 Nm. Dnes jsou to na takový agregát průměrné hodnoty, jenže s turbem - tento motor je atmosféricky plněný výkon z něj musíte vydřít otáčkami.
Normálně točí nanejvýš 8 600 ot./min, tento kousek má ale omezovač posunutý výše a otáčky se při postupném řazení nebezpečně blíží hranici 9 000 otáček za minutu. Nečekejte bůhvíjakou dynamiku, dvoustovku za 24 sekund dnes zvládnou lepší dieselové kombíky, stěží přitom ale budou znít jako rozzuřená motorová pila. A pokud přece jen, zvuk budou jen předstírat reproduktory.
Je to hezký návrat do minulé dekády, kdy o podobné (třebaže obvykle ne až tak točivé) motory tehdy nebyla v autech nouze. Dnes vám takové představení žádný model mainstreamové značky nepředvede, protože prakticky všechny mají pod kapotami turba. A těch pár, co nemá, nemůže soupeřit s tím, s jakou lehkostí a jadrností dokáže tento stroječek letět až k extrémním otáčkám. Podívejte se na to sami, stojí to za to.
Akcelerace Hondy Civic Type R dnes časem ohromit nesvede, projevem ale učaruje ještě více než dříve
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB