Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani Alfa, ani BMW, ani Porsche. Na Ringu teď všem sedanům vládne Jaguar. A jak
29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi nenuceně, lehce a přesto úžasně rychle zvládl Jaguar XE pokořit Nordschleife. Smutné je jen to, že vyroben bude pouze v 300 kusech.
Na Ringu neplatí žádná pravidla. Tedy, v rámci turistických jízd jich je zaváděno stále více, nicméně pokud chcete jako automobilka dosáhnout nějakého toho rekordu, můžete použít podobných fíglů jako třeba v laboratořích v případě výpočtů normované spotřeby. Nikdo nezkontroluje, jestli byly spáry karoserie zalepeny páskou nebo jaké úpravy byly na autě povedeny. Stejně tak ani nikdo nebude diktovat, kolik musí být vyrobeno exemplářů, aby váš počin byl zapsán do historických statistik.
Proč o tom zde mluvíme? Především kvůli Jaguaru XE SV Project 8, který obkroužil Severní smyčku za velmi působivých 7 minut a 23 sekund. Rázem je z toho rekord mezi sedany, neboť britský vůz o jedenáct sekund překonal Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde a nechal za sebou i BMW M3 nebo První test Porsche Panamera (pravda, to je liftback, ale hraje se tu na čtvery dveře, ne konstrukci zádi), které by leckdo na rekordmany tipoval spíš. Jenže zatímco konkurenční stroje jsou velkosériové modely, které si můžete objednat dnes, stejně jako zítra. Project 8 však vznikl pouze ve 300 kusech a každý z nich již má svého majitele.
Je pouze na vás, zda limitovanou produkci budete v tomto případě považovat za vadu na kráse, a pokud ano, pak za jak velikou. Nicméně jak jsme řekli, na Ringu neplatí v rámci dosahování rekordů žádná pravidla, daného stavu tak může využít každý. Ostatně třeba na někdejší rekord Volkswagenu Golf GTI Clubsport S lze rovněž hledět skrze prsty, neboť německý hatchback byl postaven vlastně jen pro tento účel a taktéž vznikl v omezené produkci.
Dalším aspektem, který do srovnání výkonu Jaguaru a Alfy vnáší otazníky, je to, že Alfa je plnohodnotný sedan s místem pro pět pasažérů, v Jaguaru se svezou jen dva. Pokud ale zapomeneme na tyto okolnosti, absolutně jde o neskutečný výkon. Z videa je zřejmé, o jak moc schopné auto se jedná jak výkonem, tak podvozkem. Řidič s ním evidentně nemá moc práce, zde si stačí připomenout, jak moc se při rekordním kole musel prát pilot s Alfou.
K rychlosti XE SV Project 8 přispívá přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na 600 koní, jež na zadní kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Zrychlení z klidu na stovku vozu zabere 3,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 321 km/h. Modifikací vůči sérii je ovšem daleko více, ostatně sám Jaguar říká, že se základním modelem XE má společnou pouze čtvrtinu dílů. Nelze se tak vlastně divit ceně, jež narostla na 4,5 milionu korun. Jak jsme ovšem zmínili, celá produkce byla okamžitě vyprodána, byť k zákazníkům ještě nezamířil jediný exemplář. John Edwards, šéf divize SVO, však dodává, že se tak stane již velmi brzy.
Jaguar XE SV Project 8 je nově nejrychlejším sedanem na Nordschleife. Zvládl jej s úžasnou rychlostí i lehkostí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 11 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.