Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin potvrdil sériovou výrobu crossoveru DBX, touží po nové klientele
1.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ať už se vám koncept DBX od Astonu Martin zdál podivný jakkoli, jeho sériová verze vznikne. Automobilka má i na její vývoj nově k dispozici 7,5 miliardy Kč.
Před pár týdny jsme vás informovali o tom, co všechno chystá Aston Martin chystá pro další léta. Mezi plány byl zmíněn i první crossover značky jménem DBX, který se jako koncept představil letos na autosalonu v Ženevě. V tu chvíli mu ale oficiální požehnání vedení firmy ještě scházelo, teď už tomu tak není - i když podle nás vzbudila tato studie spíše rozpaky, šéf firmy Andy Palmer hovoří o tom, že koncept „vzbudil zájem, který dalece překonal její očekávání”. A tak se vyrábět bude.
Aby to bylo možné, získala firma dodatečné financování od svých investorů ve výši 200 milionů britských liber (přes 7,5 miliardy Kč) - 100 bylo uvolněno hned, 100 bude čerpáno během dalších 12 měsíců. „Toto dodatečné dlouhodobé financování nám umožní přidat do nabídky další modelové řady a rozšíří naši přítomnost na trhu luxusních aut ke konci této dekády,” řekl dále bývalý manažer Nissanu, který nyní pracuje v britských službách.
S oním rozšířením modelových řad to ale nebude zase tak horké. Krom tradičních sportovních kupé (mezi nimi hlavně nástupce typu DB9) a zmíněného DBX počítá Aston do konce dekády už jen s novou generací sedanu Lagonda. Klíčový je ale pochopitelně nový crossover, který by v tomto segmentu mohl být něčím docela novým - koncept nebyl ani odvážněji střiženým SUV, ani sedanem s tvary kupé, ale něčím mezi tím. „Věřím, že jsme v DBX stvořili nový typ luxusního auta, který dokáže nejen rozšířit přitažlivost Astonu pro novou generaci zákazníků, ale také s hrdostí stát po boku zbytku naší modelové nabídky,” konstatoval odhodlaně Palmer hlavní cíl DBX - ulovit novou klientelu.
Aston by se mohl leckomu jevit poněkud příliš sebevědomým s ohledem na své dřívější ekonomické výsledky, toto oznámení ale přichází po představení těch čerstvých, které jsou po čase opět „jasně černé” - automobilka loni utržila 468 milionů liber a vykázala zisk 66 milionů GBP. A to navzdory tomu, že investice do vývoje během stejného období zvýšila o 45 procent. Jen tak dál, chce se dodat, i když zrovna bez DBX v nabídce bychom si Aston dokázali představit docela snadno...
Aston Martin DBX nezůstane jen konceptem, který se takto představil letos v Ženevě. Přijde i sériová verze, přibližně během tří let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:42 - HondaMan
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22