Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin Vulcan registrační značky nedostane, přerod by byl extrémně drahý
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka byla od počátku koncipována jako striktně okruhová. Pouhé vyměnění světel a nárazníků tedy na změnu charakteru stačit nebude.
Ještě neuplynulo ani osmačtyřicet hodin od chvíle, kdy jsme zmínili možný příchod silniční verze divokého Astonu Martin Vulcan, a již zde máme popření takové možnosti. Naplněn byl totiž černý scénář, se kterým jsme tak trochu dopředu počítali. V jeho středu jsou samozřejmě peníze - britská automobilka by totiž musela investovat příliš velkou sumu do přerodu okruhového supersportu na vůz, který by mohl být osazen registračními značkami.
Ač tedy produktový manažer Astonu Martin Simon Croft naznačoval, že zákazníci po silničním provedení touží a značka jej dokonce i zvažuje, rozhodně nešlo o potvrzení, že se tak skutečně stane. Ano, stávající klientela by s modelem Vulcan velmi ráda vyrazila na běžné komunikace, nicméně vůz se sedmilitrovým atmosférickým dvanáctiválcem byl od počátku koncipován jako striktně okruhový. Jen prostá výměna světel či nárazníků tedy pro přerod na silniční model nestačí.
„Ačkoliv je zde zcela pochopitelný zájem o legální silniční verzi modelu Vulcan, nemáme v plánu žádný takový postavit a veškeré naše úsilí se nyní bude soustředit na to, abychom z novinky Astonu Martin udělali ultimativní okruhový supersport.“ Tak zní oficiální prohlášení značky, které tedy všem koupěchtivým zákazníkům bere vítr z plachet. Počítat tedy můžeme nadále jen s ohlášenými 24 exempláři, které si o registračních značkách mohou nechat pouze zdát.
Pokud tedy klientela touží po vrcholném britském stroji, nejspíše si bude muset počkat na supersport Red Bullu, pod jehož design se podepíše slavný Adrian Newey. Svým způsobem přitom dostanou právě silniční verzi Astonu Martin Vulcan, neboť prvotina rakouské značky by právě na okruhovém modelu měla být založena. Ale to už je jiný příběh...













Aston Martin Vulcan nakonec zůstane vyhrazen pouze závodním okruhům
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
