Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Red Bull vážně chystá silniční sporťák, stvoří jej Adrian Newey s Astonem
7.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůbec první kreace výrobce energetických nápojů si za základ vezme dvanáctiválcový Vulcan. Do prodeje má zamířit okolo roku 2018.
Přesně před rokem jsme informovali o snaze Infiniti přivést na světlo světa nový hybridní supersport, za jehož design by byl zodpovědný legendární designér Formule 1 Adrian Newey. Od té doby se však mnohé odehrálo, zejména mezi týmem Red Bull Racing a aliancí Renault-Nissan, pod níž Infiniti spadá. Důvodem jsou samozřejmě francouzské hybridní pohonné jednotky, které momentálně patří k nejhorším v poli. Výrobci energetických drinků sice aktuálně naznačují, že kontrakt platný až do příštího roku dodrží, v zákulisí se ale již čile spekuluje o inklinaci k Mercedesu.
Jedním z důvodů těchto dohadů je právě Adrian Newey, který aktuálně konečně začal pracovat na svém vysněném projektu, tedy na silničním supersportu. Tento vůz ale nakonec nebude jakkoliv spojen se značkou Infiniti, ale s britskou automobilkou Aston Martin. Ta již zvesela spolupracuje právě s třícípou hvězdou, která by navíc měla pro chystanou novinku dodat pohonnou jednotku i elektroniku. Veškerá ozubená kolečka do sebe začínají zapadat.
Je však třeba dodat, že Aston Martin se dal do holportu s divizí Red Bull Technologies, která je separována od oddělení Red Bull Racing. Ve výsledku se tak spolupráce nemusí přenést do světa F1, což jen potvrzuje Niki Lauda. Šéf motorsportu u Mercedesu Toto Wolff však mnohem větší propojení mezi všemi zúčastněnými stranami nevylučuje. Dodává však, že finální verdikt bude záviset na rozhodnutí Renaultu, zda ve Formuli 1 setrvá či nikoliv.
Momentálně tedy o této úrovni spolupráce již nebudeme spekulovat a zaměříme se pouze na to, co je jisté. Nadále tedy budeme mluvit pouze o silničním supersportu, který by měl být založen na extrémním Astonu Martin Vulcan. Oba projekty však mají být maximálně separovány, díky čemuž by verze Red Bullu mohla upustit od atmosférického sedmilitrového dvanáctiválce a přejít na šestilitrovou pohonnou jednotku V12 twin-turbo od AMG.
Kromě toho je tu ten fakt, že Vulcan se dostane pouze na závodní okruhy, zatímco spřízněnému projektu by mohly být zasvěcené i veřejné komunikace. Takové je alespoň Neweyho přání, neboť by tak mohl složit poctu legendárnímu McLarenu F1 a Gordonu Murraymu. Proslýchá se ovšem, že zúčastněné společnosti tlačí designéra spíše ke stvoření okruhové bestie.
Šéf týmu Christian Horner nicméně dodal, že příchod silničního modelu Red Bullu byl nevyhnutelný. „Momentálně se sice soustředíme na naše aktivity v F1, ovšem technologie zde používané se stále více začínají křížit s těmi z normálního světa. Silniční model tedy z tohoto podhoubí sám vyklíčí.“
Spatřit bychom jej měli v roce 2018, kdy bude zahájen prodej. Newey přitom s prací na projektu již začal, podle zdrojů zevnitř ale prozatím není nic konkrétního hotovo. To by přitom jen naznačovalo, že finální produkt bude víceméně jen kosmetickou předělávkou Astonu Martin Vulkan s mechanikou AMG.
Zda ale taková bude skutečně realita, to se dozvíme až za pár let. Mnohem dříve se vykrystalizuje možná spolupráce mezi Red Bullem a AMG, která by dost možná znamenala konec aktivit Renaultu ve Formuli 1. Jak jsme ale řekli výše, zde se již nacházíme na poli spekulací, jež nebudeme dále podněcovat.
Adrian Newey již začal pracovat na svém vysněném silničním supersportu...
...který bude založen na Astonu Martin Vulcan. Nést by ovšem měl logo Red Bullu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch