Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 LMS nafoceno nahé při testech, e-tron odhalil svou vysokou hmotnost
13.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Závodní R8 bez typického zbarvení závodních aut vypadá zvláštně. A zvláštně vypadá u sportovního auta i hmotnost blížící se dvěma tunám.
Na našich stránkách v posledních týdnech už mnohokrát zaznělo, že jednou z největších novinek letošního autosalonu v Ženevě stále je nové Audi R8 2015. To jsme vám podrobně představili a zmínili se rovnou i o verzích LMS a e-tron, přesto jsme se později jak k elektrickému, tak k závodnímu provedení ještě jednou vrátili. Když jsme pak probírali, co už R8 nečeká a mine, nezdálo se, že by bylo nutné se k LMS či e-tronu vracet. Jenže jsou tu ještě další detaily hodné zmínky.
Jednak vám můžeme R8 LMS ukázat na fotkách z testů na okruhu Paul Ricard, kterých se účastnil třeba i po boku Lamborghini Huracán GT3, jak můžete vidět na snímcích. Šlo o oficiální testy pro letošní sezónu Blancpain Endurance Series a na snímcích je po úplném odhalení vozu zajímavé hlavně to, že je k vidění „nahý”, tedy celý bílý, bez jakéhokoli „válečného” zbarvení. Docela neobvyklý pohled na závodní auto, však posuďte sami.
Druhá novinka se týká elektrického e-tronu, který Audi prezentuje jako sériový model, zatím ale neví ani to, kdy jej začne vyrábět a prodávat, ani kolik bude stát peněz. Automobilka také nezveřejnila některé technické detaily, které se dostávají ven až nyní. Kolegové z Autocaru uvádějí, že vůz váží tučných 1 840 kg, což je na sporťák této velikosti vskutku extrémní hodnota. Pro srovnání - verze R8 V10 plus je o 400 kg lehčí a zmíněná závodní LMS dokonce o více než 600 kg.
Uvážíme-li navíc, že e-tron je ze všech verzí R8 nejslabší, není to zrovna pěkná cifra. I tak dokáže akcelerovat na stovku za 3,9 sekundy, pro jeho chování při technické jízdě to ale nutně bude muset být limit, stejně jako jeho akumulátory s kapacitou 92 kWh pro cokoli krom economy runu. Čas poví více.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Závodní R8 bez jakéhokoli zbarvení vypadá zvláštně
Pro připomenutí živé fotky R8 e-tron z letošní Ženevy
Zdroje: Autocar, Endurance info přes Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.