Reklama

Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic

Svou dynamiku nám na Autobahnu předvedl už nespočet aut, takový výkon z nich ale měla jen hrstka. Upravené Audi R8 poslední generace jej má a jeho dynamika je dechberoucí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic

26.11.2018 | Mirek Mazal

Svou dynamiku nám na Autobahnu předvedl už nespočet aut, takový výkon z nich ale měla jen hrstka. Upravené Audi R8 poslední generace jej má a jeho dynamika je dechberoucí.

Audi R8 V10 plus je atmosférická pokušitelka srdce i mysli, jak napsal kolega v našem někdejším testu. Své resumé doplnil nestíratelnou chválou motoru, který popsal jako prakticky dokonalý z hlediska výkonu, charaktery, ovladatelnosti i efektivity. Sériových 449 kW (610 koní) při 8 250 ot./min a 560 Nm při 6 500 ot./min míří přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola, která se snaží udržet automobil na silnici až do 330 km/h.

Úžasný projev atmosférické jednotky V10 FSI vzal za své pod rukama úpravců firmy Klasen Motors z německého Oberhausenu. Pánové tak trochu zneuctili největší přednost Audi R8 a doplnili desetiválec dvojicí turbodmychadel. Přeplňování ovšem zvýšilo konečný výkon na monstrózních 736 kW (1001 koní) a točivý moment až k 850 Nm. Parametry Bugatti Veyron nejsou jen na parádu, jak můžeme vidět na vide dokumentujícím dynamiku vozu na rychlostně neomezené německé dálnici.

Rozjezd z připojovacího pruhu evokuje start stíhacího letounu. Elektronická kontrola startu zatlačí do sedačky i přes kameru, digitální přístroj sdruženého otáčkoměru s rychloměrem zahraje všemi barvami a během třech sekund padne hranice 100 km/h. Dvakrát vyšší rychlost následuje bleskovým tempem a extrémní dynamika v přímce jako by neměla konce.

Tempo překvapilo i testovacího jezdce s kamerou na čele, který je zvyklý na rychlé vozy. Nizozemský redaktor najel na rovný úsek Autobahnu a opět sešlápl pedál plynu až na podlahu. Kontrola trakce si blikne i v rychlostech přes 200 km/h, ani takové ale nejsou pro R8 nebyla dostatečnou výzvou. Při překročení 300 km/h upadl mobilní telefon z držáku na okně, ale motor hnal stále vpřed.

Blízko 9 000 ot./min se na tachometru ukázalo absolutní maximum 346 km/h, což je pekelná rychlost. Z okolního prostředí se stala mlha, sama R8 ale i takové rychlosti zvládá s nadhledem - nakonec i v našem testu „jen” 610koňové provedení jsme vám ukazovali, jak není problém s tímto autem jet po vhodné dálnici rychlostí okolo 330 km/h mnoho kilometrů v kuse. Vidět víc jak tisícikoňovou úpravu v ostré akci je přesto výjimečný zážitek, však se na to podívejte sami...

Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 1 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 01Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 2 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 02Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 3 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 03Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 4 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 04Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 5 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 05Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 6 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 06
Audi R8 V10 plus je silniční raketa i v sériovém stavu, po přidání dvou turbodmychadel se ale přesto dějí věci

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama