Reklama

Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl

Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl

18.7.2018 | Mirek Mazal | 138 příspěvků

Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?

I u nás je známe, ale v USA jde o mnohem rozšířenější záležitosti. Řeč je o půjčovnách exotických aut, kde si lze pronajmout téměř cokoliv. Majitel jedné z nich nazvané Royalty Exotic Cars vlastní i Bugatti Veyron v provedení Vivere od firmy Mansory a se svými kolegy se rozhodl udělat si základní servis vozu sám.

To je docela neobvyklé u jakéhokoli moderního auta, natož u vozu kalibru Bugatti. Motivace majitele je ale v podstatě stejná jako u obyčejných lidí - nechce se mu platit nehorázné taxy oficiálních servisů. Udržovat Veyron při životě je totiž hodně drahá záležitost, jak jsme se onehdá dozvěděli v detailu. Taková výměna olejové náplně motoru stojí 21 tisíc dolarů, tedy bezmála půl milionu korun. To je opravdu hodně, takže zkusit to na vlastní pěst se může hodně vyplatit. A nebo naopak hodně nevyplatit, pochopitelně, bavíme se o autě za desítky milionů korun, na němž stržený šroubek bude stát majlant.

Majitel tohoto stroje měl tu odvahu a díky němu tak můžeme sledovat krok po kroku výměnu motorového oleje a filtrů jednoho z nejrychlejších automobilů historie. Extrémní supersport pojmenovaný podle automobilového závodníka Pierra Veyrona pohání šestnáctiválec s objemem rovných osmi litrů podporovaný čtyřmi turbodmychadly. Téměř atomový reaktor vyvine energii 736 kW (1 001 koní) a 1 250 Nm. U takové strojovny pochopitelně nelze aplikovat postup z výměny oleje u Škody 120.

Nejdřív bylo nutné supersport podložit, aby vůbec ramena zvedáku zajela pod nízký podvozek. Jakmile se skoro dvoutunový stroj zvedne, je čas nahlédnout do jednoho z nejpromyšlenějších strojů na veřejných komunikacích. Už samotné odstrojení karoserie pro přístup k potřebným komponentům je složité, protože je vše poctivě přišroubované. Po dlouhém trápení se ale prostor okolo silného agregátu podařilo odkrýt a začít samotný servisní zásah.

Na začátku třinácté minuty směřuje všechna pozornost na rekordních šestnáct (!) výpustných šroubů mazací soustavy. Vypouštění starého oleje zabere několik desítek minut. Dále následuje klasický postup v podobě výměny olejového filtru pod motorem a nalití nové náplně. Po čtvrthodinovém nastartování servisní technici překontrolují hladinu a to tak, že za řidičovými dveřmi do otvoru podobnému nádrží strčí měrku. Zajímavý postup u Bugatti Veyron, které si ve výsledku řekne celkem asi o 15,6 litru mazací tekutiny do plného stavu.

Podívejte se na to sami, je to vskutku unikátní operace. Výjimečně náročná je zcela jistě, ovšem půl milionu korun? To tu více než olej a práce stojí spíše vůbec připravenost hrstky oficiálních servisů se takové práci věnovat, je to nakonec jen pár hodin práce. Majitel tedy nemusí litovat, dopadlo to dobře, alespoň z krátkodobého pohledu...

Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 1 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 01Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 2 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 02Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 3 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 03Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 4 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 04Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 5 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 05Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 6 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 06Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 7 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 07Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 8 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 08Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 9 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 09Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 10 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 10Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 11 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 11Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 12 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 12Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 13 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 13Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 14 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 14
Statisíce korun ušetřil majitel tohoto Bugatti Veyron, který se do jeho údržby pustil svépomocí. Za pár hodin se mu s kolegy podařilo vyměnit filtry, tekutiny a překontrolovat stav ostatních dílů. Odvážná práce se vyplatila, nakonec nešlo o nic zase tak složitého ve srovnání s běžnějšími vozy

Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 138 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše