Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl
18.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?
I u nás je známe, ale v USA jde o mnohem rozšířenější záležitosti. Řeč je o půjčovnách exotických aut, kde si lze pronajmout téměř cokoliv. Majitel jedné z nich nazvané Royalty Exotic Cars vlastní i Bugatti Veyron v provedení Vivere od firmy Mansory a se svými kolegy se rozhodl udělat si základní servis vozu sám.
To je docela neobvyklé u jakéhokoli moderního auta, natož u vozu kalibru Bugatti. Motivace majitele je ale v podstatě stejná jako u obyčejných lidí - nechce se mu platit nehorázné taxy oficiálních servisů. Udržovat Veyron při životě je totiž hodně drahá záležitost, jak jsme se onehdá dozvěděli v detailu. Taková výměna olejové náplně motoru stojí 21 tisíc dolarů, tedy bezmála půl milionu korun. To je opravdu hodně, takže zkusit to na vlastní pěst se může hodně vyplatit. A nebo naopak hodně nevyplatit, pochopitelně, bavíme se o autě za desítky milionů korun, na němž stržený šroubek bude stát majlant.
Majitel tohoto stroje měl tu odvahu a díky němu tak můžeme sledovat krok po kroku výměnu motorového oleje a filtrů jednoho z nejrychlejších automobilů historie. Extrémní supersport pojmenovaný podle automobilového závodníka Pierra Veyrona pohání šestnáctiválec s objemem rovných osmi litrů podporovaný čtyřmi turbodmychadly. Téměř atomový reaktor vyvine energii 736 kW (1 001 koní) a 1 250 Nm. U takové strojovny pochopitelně nelze aplikovat postup z výměny oleje u Škody 120.
Nejdřív bylo nutné supersport podložit, aby vůbec ramena zvedáku zajela pod nízký podvozek. Jakmile se skoro dvoutunový stroj zvedne, je čas nahlédnout do jednoho z nejpromyšlenějších strojů na veřejných komunikacích. Už samotné odstrojení karoserie pro přístup k potřebným komponentům je složité, protože je vše poctivě přišroubované. Po dlouhém trápení se ale prostor okolo silného agregátu podařilo odkrýt a začít samotný servisní zásah.
Na začátku třinácté minuty směřuje všechna pozornost na rekordních šestnáct (!) výpustných šroubů mazací soustavy. Vypouštění starého oleje zabere několik desítek minut. Dále následuje klasický postup v podobě výměny olejového filtru pod motorem a nalití nové náplně. Po čtvrthodinovém nastartování servisní technici překontrolují hladinu a to tak, že za řidičovými dveřmi do otvoru podobnému nádrží strčí měrku. Zajímavý postup u Bugatti Veyron, které si ve výsledku řekne celkem asi o 15,6 litru mazací tekutiny do plného stavu.
Podívejte se na to sami, je to vskutku unikátní operace. Výjimečně náročná je zcela jistě, ovšem půl milionu korun? To tu více než olej a práce stojí spíše vůbec připravenost hrstky oficiálních servisů se takové práci věnovat, je to nakonec jen pár hodin práce. Majitel tedy nemusí litovat, dopadlo to dobře, alespoň z krátkodobého pohledu...
Statisíce korun ušetřil majitel tohoto Bugatti Veyron, který se do jeho údržby pustil svépomocí. Za pár hodin se mu s kolegy podařilo vyměnit filtry, tekutiny a překontrolovat stav ostatních dílů. Odvážná práce se vyplatila, nakonec nešlo o nic zase tak složitého ve srovnání s běžnějšími vozy
Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
před hodinou - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 3 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 4 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 6 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 12:34 - petr_riha
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda