Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic

Svou dynamiku nám na Autobahnu předvedl už nespočet aut, takový výkon z nich ale měla jen hrstka. Upravené Audi R8 poslední generace jej má a jeho dynamika je dechberoucí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic

26.11.2018 | Mirek Mazal

Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Svou dynamiku nám na Autobahnu předvedl už nespočet aut, takový výkon z nich ale měla jen hrstka. Upravené Audi R8 poslední generace jej má a jeho dynamika je dechberoucí.

Audi R8 V10 plus je atmosférická pokušitelka srdce i mysli, jak napsal kolega v našem někdejším testu. Své resumé doplnil nestíratelnou chválou motoru, který popsal jako prakticky dokonalý z hlediska výkonu, charaktery, ovladatelnosti i efektivity. Sériových 449 kW (610 koní) při 8 250 ot./min a 560 Nm při 6 500 ot./min míří přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola, která se snaží udržet automobil na silnici až do 330 km/h.

Úžasný projev atmosférické jednotky V10 FSI vzal za své pod rukama úpravců firmy Klasen Motors z německého Oberhausenu. Pánové tak trochu zneuctili největší přednost Audi R8 a doplnili desetiválec dvojicí turbodmychadel. Přeplňování ovšem zvýšilo konečný výkon na monstrózních 736 kW (1001 koní) a točivý moment až k 850 Nm. Parametry Bugatti Veyron nejsou jen na parádu, jak můžeme vidět na vide dokumentujícím dynamiku vozu na rychlostně neomezené německé dálnici.

Rozjezd z připojovacího pruhu evokuje start stíhacího letounu. Elektronická kontrola startu zatlačí do sedačky i přes kameru, digitální přístroj sdruženého otáčkoměru s rychloměrem zahraje všemi barvami a během třech sekund padne hranice 100 km/h. Dvakrát vyšší rychlost následuje bleskovým tempem a extrémní dynamika v přímce jako by neměla konce.

Tempo překvapilo i testovacího jezdce s kamerou na čele, který je zvyklý na rychlé vozy. Nizozemský redaktor najel na rovný úsek Autobahnu a opět sešlápl pedál plynu až na podlahu. Kontrola trakce si blikne i v rychlostech přes 200 km/h, ani takové ale nejsou pro R8 nebyla dostatečnou výzvou. Při překročení 300 km/h upadl mobilní telefon z držáku na okně, ale motor hnal stále vpřed.

Blízko 9 000 ot./min se na tachometru ukázalo absolutní maximum 346 km/h, což je pekelná rychlost. Z okolního prostředí se stala mlha, sama R8 ale i takové rychlosti zvládá s nadhledem - nakonec i v našem testu „jen” 610koňové provedení jsme vám ukazovali, jak není problém s tímto autem jet po vhodné dálnici rychlostí okolo 330 km/h mnoho kilometrů v kuse. Vidět víc jak tisícikoňovou úpravu v ostré akci je přesto výjimečný zážitek, však se na to podívejte sami...


Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 1 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 01Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 2 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 02Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 3 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 03Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 4 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 04Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 5 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 05Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic - 6 - Audi R8 V10 plus biturbo Autobahn 06
Audi R8 V10 plus je silniční raketa i v sériovém stavu, po přidání dvou turbodmychadel se ale přesto dějí věci

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše