Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auto s výkonem přes 1 000 koní se ukázalo na německé dálnici. 346 km/h padlo jako nic
26.11.2018 | Mirek Mazal
Svou dynamiku nám na Autobahnu předvedl už nespočet aut, takový výkon z nich ale měla jen hrstka. Upravené Audi R8 poslední generace jej má a jeho dynamika je dechberoucí.
Audi R8 V10 plus je atmosférická pokušitelka srdce i mysli, jak napsal kolega v našem někdejším testu. Své resumé doplnil nestíratelnou chválou motoru, který popsal jako prakticky dokonalý z hlediska výkonu, charaktery, ovladatelnosti i efektivity. Sériových 449 kW (610 koní) při 8 250 ot./min a 560 Nm při 6 500 ot./min míří přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola, která se snaží udržet automobil na silnici až do 330 km/h.
Úžasný projev atmosférické jednotky V10 FSI vzal za své pod rukama úpravců firmy Klasen Motors z německého Oberhausenu. Pánové tak trochu zneuctili největší přednost Audi R8 a doplnili desetiválec dvojicí turbodmychadel. Přeplňování ovšem zvýšilo konečný výkon na monstrózních 736 kW (1001 koní) a točivý moment až k 850 Nm. Parametry Bugatti Veyron nejsou jen na parádu, jak můžeme vidět na vide dokumentujícím dynamiku vozu na rychlostně neomezené německé dálnici.
Rozjezd z připojovacího pruhu evokuje start stíhacího letounu. Elektronická kontrola startu zatlačí do sedačky i přes kameru, digitální přístroj sdruženého otáčkoměru s rychloměrem zahraje všemi barvami a během třech sekund padne hranice 100 km/h. Dvakrát vyšší rychlost následuje bleskovým tempem a extrémní dynamika v přímce jako by neměla konce.
Tempo překvapilo i testovacího jezdce s kamerou na čele, který je zvyklý na rychlé vozy. Nizozemský redaktor najel na rovný úsek Autobahnu a opět sešlápl pedál plynu až na podlahu. Kontrola trakce si blikne i v rychlostech přes 200 km/h, ani takové ale nejsou pro R8 nebyla dostatečnou výzvou. Při překročení 300 km/h upadl mobilní telefon z držáku na okně, ale motor hnal stále vpřed.
Blízko 9 000 ot./min se na tachometru ukázalo absolutní maximum 346 km/h, což je pekelná rychlost. Z okolního prostředí se stala mlha, sama R8 ale i takové rychlosti zvládá s nadhledem - nakonec i v našem testu „jen” 610koňové provedení jsme vám ukazovali, jak není problém s tímto autem jet po vhodné dálnici rychlostí okolo 330 km/h mnoho kilometrů v kuse. Vidět víc jak tisícikoňovou úpravu v ostré akci je přesto výjimečný zážitek, však se na to podívejte sami...
Audi R8 V10 plus je silniční raketa i v sériovém stavu, po přidání dvou turbodmychadel se ale přesto dějí věci
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB