Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
23.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dobře, není to úplně obyčejná verze, pořád je to ale jasně nejlevnější cesta k dynamice, na kterou byste ještě před nějakými 20 léty potřebovali Ferrari.
Seat odvážně posouvá výkonové hranice kompaktů neprémiových značek stále výše. Leony Cupra 265 a 280 kdysi přišly s počty koní odpovídajícími jejich jménu, což by za málo označil asi jen málokdo. Přesto se ještě před faceliftem pod kapotu nastěhovalo až 290 koní a s modernizací mohla padnout i hranice tří set kobyl vydolovaných z přeplňovaného čtyřválce TSI.
Aby toho nebylo málo, automobilka loni představila limitovanou edici Leon Cupra R. Vyznačuje se omezenou sérii 799 kusů, šedým matným lakem doplněným o měděné a karbonové doplňky. Nové rozšířené blatníky a aerodynamické prvky naznačují, že po sešlápnutí plynu se bude dít něco extra. Cupra R používá pohon pouze předních kol se samosvorným diferenciálem VAQ, který si musí poradit s výkonem 221 kW (300 koní) a 380 Nm v případě automatické převodovky. Kdo sáhne po manuálu, získá respekt a hlavně 10 koní navíc. Dynamické parametry vozu se tak najednou mohou rovnat supersportům let ne zase tak dávno minulých.
Že to nejsou přehnaná slova, vám ukáží přiložené záběry pořízené na německé dálnici. Když na ní řidič povolí Cupře R uzdu, ručičky přístrojů skoro nestíhají ukazovat. Auto se dostane na dvoustovku během 17 sekund, na 250 km/h jen za něco více než půlminutu a tachometr ukáže i rychlosti přesahující 270 km/h. Cupra R je výjimečná věc, ale tohle je verze s automatem, která má stejných 300 koní jako dnes úplně základní provedení. A to u nás dnes s cenou startuje hluboko pod 1 milionem Kč, přesně na 764 900 korunách. Poměr dynamika/cena je v tomto případě opravdu bezkonkurenční, však se na to podívejte sami...
Seat Leon Cupra R je nejvýkonnější auto v historii této značky. Tady jde bohužel o verzi s automatickou převodovkou, která má „jen” 300 koní. Přesto umí pelášit jako o závod
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva