Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Brutus: pekelný stroj s monstrózním motorem
17.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Motor V12, 47 litrů objemu, primitivní konstrukce a spousta rachotu, kouře a plamenů šlehajících z výfuků. To je Brutus, vůz zcela naplňující své jméno.
Asi netřeba zdůrazňovat, že období po první světové válce nebylo pro Němce procházkou růžovým sadem. Přesto se našli jedinci, kteří se odmítli poddat chmurám doby a začali pořádat závody ve sprintu. A protože bylo v Německu zakázáno vlastnit velká letadla, jejich motory mohly posloužit pro pohon těchto předchůdců dragsterů.
Protože se jich pro dnešní dobu mnoho nezachovalo, rozhodlo se technické muzeum v Sinsheimu, že se pokusí něco podobného samo. Prvním úkolem bylo sehnat motor. Nakonec se ve Španělsku našel jeden exemplář typu BMW VI. Ve své době to byl nejpoužívanější motor v německých letadlech a licenčně ho vyráběl i Sovětský svaz. Jeho technické parametry jsou úctyhodné. Délka 1,8 m, výška 1,1 m, šířka 0,8 m, suchá hmotnost 510 kg, objem téměř 46 l (vrtání x zdvih 160 x 190 mm). Údaje o výkonu se různí, někde je uvedeno 500 k při 1 500 1/min, jinde 650 až 750 k při 1 700 1/min. Takto nějak si představujeme opak downsizingu.

Tohoto drobečka v Sinsheimu posadili do přepracovaného šasi automobilu American LaFrance z roku 1908. Výsledkem je vůz, který v pohodě dosáhne rychlosti 100 km/h a „točí” při tom jen 800 otáček. Gigantická je spotřeba, 100 l na 100 km. Však má auto také pořádnou nádrž.
Ale dost už slov, raději se podívejte na přiložená videa. Je to neskutečná podívaná. Závěrem dodám, že muzeum v Sinsheimu stojí navštívit nejen kvůli tomuto Otesánkovi, mají tam nejen spoustu jiných zajímavých vozů, ale také exempláře dvou nejrychlejších dopravních letadel světa - Tupolevu Tu-144 a Concorde.
Video německého pořadu AutoMotoSport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva