Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Veyron Super Sport už není nejrychlejší auto světa, aniž by bylo poraženo
7.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Špičkový Veyron už nenajdete v Guinessově knize rekordů na vrcholu žebříčku nejrychlejších aut světa. Jeho rekordu nebylo dosaženo v souladu s pravidly.
Zrovna tento týden jsme vás informovali o novém rekordním zápisu Hennesey Venom GT. Vůz jej dosáhl na letecké základně americké armády, když zdolal rychlost 427,5 km/h a stal se tak nejrychlejším produkční autem, které jste si kdy mohli koupit. Jeho výkon neproběhl pod dohledem žádné instituce evidující podobné rekordy, a tak není „oficiální”, z dostupné dokumentace je ale zřejmé, že jde jen o formalitu.
Už při této příležitosti se mluvilo o tom, že fakticky jde i o absolutního rekordmana, neboť dosavadní vrcholný zápis 431,072 km/h v Guinessově knize rekordů náleží Bugatti Veyron Super Sport jen za podmínky, že má odstraněný omezovač. Jinak dosahuje rychlosti „pouze” 415 km/h, a to je o dost méně než 427,5 km/h v případě Venomu. Hennessey se zatím o lepší oficiální zápis nepokusilo, věc ale nabrala v dalších dnech poněkud odlišného vývoje i bez toho.
Kolegové z Driving.co.uk si totiž na základě výše zmíněného u britské společnosti Guinness World Records stěžovali, že rekord nenáleží Veyronu oprávněně, neboť nebyl dosažen s vozem v provedení, v jakém je dodáván zákazníkům. Všech 30 vyrobených vozů totiž bylo klientům opravdu dodáno s omezovačem na 415 km/h a pro dosažení 431 km/h byl specificky upraven. Autoři „guinessovky” provedli ve věci patřičné šetření, námitku uznali jako oprávněnou a Veyronu titul nejrychlejšího auta světa odebrali. „Omezovač rychlosti auta byl deaktivován a tato úprava byla v rozporu s oficiálními pravidly. Následkem je, že rekord vozu s hodnotou 431,072 km/h není dále platný,” řekl k celé záležitosti Jaime Strang, ředitel Guinness World Records pro vztahy s veřejností.
Můžete to považovat za malichernost, neboť Veyron 431,072 km/h skutečně jet dokáže, ale zkrátka ne v provedení, v jakém se prodával a de iure jde o stejnou úpravu jako například zvýšení výkonu. Bugatti vyjádřilo ústy své mluvčí jisté překvapení, neboť jde o několik let starou záležitost a lidé z Guinness World Records prý byli o úpravě zpraveni. Jenže tehdy se auto ještě neprodávalo a nikdo netušil, zda omezovač bude skutečně standardní výbavou všech prodaných kusů. To se ukázalo jasné až později. Bugatti to prý až tak nemrzí, neboť Veyron Super Sport není jen „to nejrychlejší auto”, přesto bude vyžadovat od společnosti vyjasnění jejího kroku.
Formálně nejrychlejším autem produkčním autem světa je tak zpátky SSC Ultimate Aero díky potvrzeným 410 km/h maximální rychlosti, předpokládáme však, že o oficiální pokus se brzy a pravděpodobně úspěšně pokusí už zmiňovaný Venom GT. O dalším vývoji vás pochopitelně budeme informovat.

























Tohle bylo ještě přes týden nejrychlejší produkční auto světa. Dnes už jím není
Zdroj: Driving.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM: První test 850cc v Jerezu včera 14:30
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků včera 12:00
- Honda WN7: silniční elektromotocykl včera 08:00
- Coleman: Trh s jezdci MotoGP se brzy rozjede 4.12.2025
- Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska 3.12.2025
Nejčtenější články
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
7.11.2025
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
8.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dánů se zmocnila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze potají vzdáleně ovládat, provozují jich stovky
8.11.2025
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
8.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 21:20 - mattonecz
- Politický koutek 12.05. 21:04 - Stepan
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
