Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě

Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě

25.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.

Víme, že Hennessey Venom GT není zrovna včerejší novinkou. Jeho výrobce ale právě tento týden uvolnil první pořádnou sadu snímků vozu v trochu atraktivnějším podání i barevném provedení a přidal i několik málo nových informací. A protože jsme se v minulosti Venomu vůbec nevěnovali, pojďme si s novými fotkami shrnout všechny dosud známé informace.

V prvé řadě je třeba říci, že Hennessey Performance je americký tuner soustřeďující se na americká auta. Jeho specialitou jsou úpravy motorů a není výjimkou, že motor prošlý dílnou Hennessey dosahuje výkonu přes 1 000 koní. Upravují Corvetty, Fordy GT, Vipery, prostě vše, co má velký motor, alespoň trochu sportovní vlohy a cedulku Made in USA. Jednou si řekli, že když už mají ty zkušenosti s velkými motory, že by mohli postavit vůz s co nejlepším poměrem hmotnost vs. výkon. Původním záměrem bylo použít motor z Viperu obohacený dvěma turbodmychadly, ale pak svou pozornost u Hennessey obrátili na V8 z Vette ZR1.


Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 1 - hennessey venom gt 2011 08Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 2 - hennessey venom gt 2011 01Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 3 - hennessey venom gt 2011 02

Po volbě motoru začalo hledání vhodného šasi a vítězem nakonec byl britský kolibřík jménem Lotus Elise. Už je byl dost odvážný krok, neboť tradiční příznivci Lotusu by řekli, že vůz tohoto jména není možné vylepšit. S tímto nechceme diskutovat, je ale nesporné, že jej lze změnit, a to zcela zásadně.

Nebudu to natahovat, výsledkem celé přestavby je stroj vážící 1 200 kilo, který v nejvýkonnější konfiguraci pohání motor V8 LS9 6,2 l vybavený dvěma turbodmychadly Garret, jehož výkon dosahuje 1 200 koní (895 kW). Přes 6° manuální převodovku Ricardo z Fordu GT jsou poháněna zadní kola. K dostání je i slabší varianta s výkonem 1 000 k a komu by se i tohle zdálo moc, může si objednat vyladěný motor přímo ze ZR1, jehož výkon je 725 k.

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 4 - hennessey venom gt 2011 03Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 5 - hennessey venom gt 2011 04Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 6 - hennessey venom gt 2011 07

Dle výrobce byl maximální důraz kladen na jízdní výkony a ovladatelnost. Tato snaha šla až tak daleko, že plně vypínatelné není jen ESP, ale i ABS. Prostě řidičské auto dovedené až na samou hranici možného. Varianta s nejsilnějším motorem má z 0 na 100 km/h zrychlit za 2,4 s, na 320 km/h (200 mil za hodinu) za 14,3 s a pak pokračovat až ke 432 km/h.

Zdají se vám tato čísla hodně dobrá? To nesporně jsou, zvláště když uvážíme dynamiku dlouholetého vládce většiny podobných tabulek, Bugatti Veyron. Ten z 0 na 320 km/h zrychlí 24,2 sekundy, což je čas nesporně okouzlující, vedle srovnatelného výsledku Venomu je ale bez nadsázky trapný. I na tomto je vidět, jak je vše kolem nás relativní.

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 7 - hennessey venom gt 2011 09Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 8 - hennessey venom gt 2011 10Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 9 - hennessey venom gt 2011 11

Pokud by vás zajímalo, jak Venom z rychlostí, kterých je schopen dosáhnout, zpomalí, pak vězte, že využívá karbon-keramických kotoučových brzd o mohutném průměru 15,2 palce, do nichž se zakusují hliníkové třmeny se šesti pístky. Celá tato paráda pak pochází z dílen Bremba, o brzdné schopnosti bychom tedy neměli mít strach.

Na následujících snímcích i videích se s Venomem můžeme důkladně seznámit. Už jen kvůli zvuku jeho motoru, který při povolení plynu doslova plive oheň. A přidáváme i video, ve kterém se Jay Lenno potkává přímo s Johnem Hennesseym. Ten pak popisuje celou historii i použitou techniku. Zajímavostí je to, že přestože většina dílů karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, najdou se na Venomu i díly zcela shodné s původním Lotusem Exige.

Pokud byste o po tomto extrémním voze zatoužili, není od věci vědět, že John Hennessey jich chce vyrábět jen okolo desti ročně. Ptáte se na cenu? Pak zde platí podobný poměr k výkonu jako u hmotnosti, akorát nikoli v jednotkách, ale v tisících dolarech - nejsilnější verze s 1 200 koňmi přijde na rovných milion dolarů, slabší provedení se 750 koníky pak dostanete za 725 tisíc USD.

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 10 - hennessey venom gt 2011 05Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 11 - hennessey venom gt 2011 06Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 12 - hennessey venom gt 2011 12Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 13 - hennessey venom gt 2011 13Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 14 - hennessey venom gt 2011 14Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 15 - hennessey venom gt 2011 15Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 16 - hennessey venom gt 2011 16Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 17 - hennessey venom gt 2011 17Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 18 - hennessey venom gt 2011 18Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 19 - hennessey venom gt 2011 19Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 20 - hennessey venom gt 2011 20Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 21 - hennessey venom gt 2011 21Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 22 - hennessey venom gt 2011 22Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 23 - hennessey venom gt 2011 23Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 24 - hennessey venom gt 2011 24Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 25 - hennessey venom gt 2011 25Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 26 - hennessey venom gt 2011 26Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 27 - hennessey venom gt 2011 27Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 28 - hennessey venom gt 2011 28
Hennessey Venom GT na nových fotografiích

Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 29 - hennessey venom gt 2011 29Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 30 - hennessey venom gt 2011 30Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 31 - hennessey venom gt 2011 31Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 32 - hennessey venom gt 2011 32Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 33 - hennessey venom gt 2011 33Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 34 - hennessey venom gt 2011 34Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 35 - hennessey venom gt 2011 35Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 36 - hennessey venom gt 2011 36Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 37 - hennessey venom gt 2011 37Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 38 - hennessey venom gt 2011 38Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 39 - hennessey venom gt 2011 39Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě - 40 - hennessey venom gt 2011 40
Starší snímky Venomu GT


Nejzajímavější z dosud publikovaných videí s Venomem

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.