Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hennessey Venom GT: bijec Veyronu v plné parádě
25.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Co se stane, když na záda kolibříka připevníte startovací raketu Saturnu 5? Že to nejde? Ale dát do Lotusu Exige motor o výkonu 1 200 koní jde.
Víme, že Hennessey Venom GT není zrovna včerejší novinkou. Jeho výrobce ale právě tento týden uvolnil první pořádnou sadu snímků vozu v trochu atraktivnějším podání i barevném provedení a přidal i několik málo nových informací. A protože jsme se v minulosti Venomu vůbec nevěnovali, pojďme si s novými fotkami shrnout všechny dosud známé informace.
V prvé řadě je třeba říci, že Hennessey Performance je americký tuner soustřeďující se na americká auta. Jeho specialitou jsou úpravy motorů a není výjimkou, že motor prošlý dílnou Hennessey dosahuje výkonu přes 1 000 koní. Upravují Corvetty, Fordy GT, Vipery, prostě vše, co má velký motor, alespoň trochu sportovní vlohy a cedulku Made in USA. Jednou si řekli, že když už mají ty zkušenosti s velkými motory, že by mohli postavit vůz s co nejlepším poměrem hmotnost vs. výkon. Původním záměrem bylo použít motor z Viperu obohacený dvěma turbodmychadly, ale pak svou pozornost u Hennessey obrátili na V8 z Vette ZR1.
Po volbě motoru začalo hledání vhodného šasi a vítězem nakonec byl britský kolibřík jménem Lotus Elise. Už je byl dost odvážný krok, neboť tradiční příznivci Lotusu by řekli, že vůz tohoto jména není možné vylepšit. S tímto nechceme diskutovat, je ale nesporné, že jej lze změnit, a to zcela zásadně.
Nebudu to natahovat, výsledkem celé přestavby je stroj vážící 1 200 kilo, který v nejvýkonnější konfiguraci pohání motor V8 LS9 6,2 l vybavený dvěma turbodmychadly Garret, jehož výkon dosahuje 1 200 koní (895 kW). Přes 6° manuální převodovku Ricardo z Fordu GT jsou poháněna zadní kola. K dostání je i slabší varianta s výkonem 1 000 k a komu by se i tohle zdálo moc, může si objednat vyladěný motor přímo ze ZR1, jehož výkon je 725 k.
Dle výrobce byl maximální důraz kladen na jízdní výkony a ovladatelnost. Tato snaha šla až tak daleko, že plně vypínatelné není jen ESP, ale i ABS. Prostě řidičské auto dovedené až na samou hranici možného. Varianta s nejsilnějším motorem má z 0 na 100 km/h zrychlit za 2,4 s, na 320 km/h (200 mil za hodinu) za 14,3 s a pak pokračovat až ke 432 km/h.
Zdají se vám tato čísla hodně dobrá? To nesporně jsou, zvláště když uvážíme dynamiku dlouholetého vládce většiny podobných tabulek, Bugatti Veyron. Ten z 0 na 320 km/h zrychlí 24,2 sekundy, což je čas nesporně okouzlující, vedle srovnatelného výsledku Venomu je ale bez nadsázky trapný. I na tomto je vidět, jak je vše kolem nás relativní.
Pokud by vás zajímalo, jak Venom z rychlostí, kterých je schopen dosáhnout, zpomalí, pak vězte, že využívá karbon-keramických kotoučových brzd o mohutném průměru 15,2 palce, do nichž se zakusují hliníkové třmeny se šesti pístky. Celá tato paráda pak pochází z dílen Bremba, o brzdné schopnosti bychom tedy neměli mít strach.
Na následujících snímcích i videích se s Venomem můžeme důkladně seznámit. Už jen kvůli zvuku jeho motoru, který při povolení plynu doslova plive oheň. A přidáváme i video, ve kterém se Jay Lenno potkává přímo s Johnem Hennesseym. Ten pak popisuje celou historii i použitou techniku. Zajímavostí je to, že přestože většina dílů karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, najdou se na Venomu i díly zcela shodné s původním Lotusem Exige.
Pokud byste o po tomto extrémním voze zatoužili, není od věci vědět, že John Hennessey jich chce vyrábět jen okolo desti ročně. Ptáte se na cenu? Pak zde platí podobný poměr k výkonu jako u hmotnosti, akorát nikoli v jednotkách, ale v tisících dolarech - nejsilnější verze s 1 200 koňmi přijde na rovných milion dolarů, slabší provedení se 750 koníky pak dostanete za 725 tisíc USD.
Hennessey Venom GT na nových fotografiích
Nejzajímavější z dosud publikovaných videí s Venomem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejčtenější články
- Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva