Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI

Nová převodovka má snižovat spotřebu a emise, zrychlení na stovku však natáhne o více než 2 sekundy. Po stránce cenové ale zátěž tolik neucítíte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI

17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová převodovka má snižovat spotřebu a emise, zrychlení na stovku však natáhne o více než 2 sekundy. Po stránce cenové ale zátěž tolik neucítíte.

Francouzská automobilka se rozhodla obohatit nabídku levnějšího modelu C-Elysée robotizovaným manuálem ETG. Díky tomu se sedan může konečně pochlubit o poznání modernější samočinnou převodovkou, neboť dosavadní automat spojený výlučně s motorem 1,6 VTI o výkonu 115 koní nabízí pouze čtyři rychlostní stupně. Novinka, která je pro změnu k mání s pohonnou jednotkou 1,2 VTI produkující 72 koní, jich do vínku dostala pět.

Nová převodovka se má podle Citroënu podílet hlavně na snížení spotřeby a emisí, jež ve srovnání s manuálem poklesly ze 119 na 116 gramů CO2 na kilometr. Díky tomu je sedan v řadě evropských zemí osvobozen od placení různých penalizací. Snížena pak byla i žíznivost, která činí 5,1 l/100 km, zatímco u motoru 1,2 VTI spřaženého s ručně řazenou převodovkou lze počítat s hodnotou o desetinu vyšší.

Je tu ovšem také daň v podobě horších jízdních vlastností. Stovku C-Elysée ETG zvládne až za 16,3 sekundy, s manuálem pokoříte stejnou metu za 14,2 s. Kromě toho by neměla překvapit ani vyšší cena. V českém ceníku zatím tato verze chybí, posloužit ale můžeme tím španělským. Podle něj vychází méně vybavená verze Seduction na 14 750 Eur (cca 383 500 Kč), zatímco za vrcholné provedení Exclusive dáte 15 750 Eur (409 500 Kč).

Těchto sum se v ČR naštěstí nedočkáme, orientovat se můžeme spíše podle rozdílu mezi verzí s manuálem a převodovkou ETG. Ten činí 300 Eur, tedy nějakých 7 800 Kč. Dá se tedy předpokládat, že na tuzemském trhu nabízená prostřední výbava Tendance by měla s novým automatem vycházet na přibližně 233 tisíc korun, vrcholný stupeň Exclusive bude o 10 tisíc dražší. V základu pak zřejmě převodovku ETG neuvidíme.


Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 1 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 01Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 2 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 02Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 3 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 03Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 4 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 04Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 5 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 05Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 6 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 06Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 7 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 07Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 8 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 08Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 9 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 09Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 10 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 10Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI - 11 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 11
Citroën C-Elysée bude nově k mání také s robotizovaným manuálem ETG, který snižuje normovanou spotřebu a emise

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.